Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det er ikke bare det at 5ghz nettet er raskere, men det er også mer stabilt. Det er mindre forstyrrelser på det, som gjør at det egner seg bedre til online-spilling.

Ang. spill i høst har man iallefall: MGS5, Rainbow Six: Siege og Battlefront.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trådløst eller kablet? Wifi-kortet i PS4 er sånn ca. pungdårlig.

Bare dette er nok til å kalle Ps4 en jalla maskin. Vi er i 2015 og null.støtte for 5 ghz.. Sony burde være flau.

Men nett er vel ikke så viktig? Man har jo tross alt offline-mode som igjen kan spilles på hytta. Bare det er nok til å hylle Sony opp i skyene. Bare å se på salgstallene, selger som hakka møkk.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Men nett er vel ikke så viktig? Man har jo tross alt offline-mode som igjen kan spilles på hytta. Bare det er nok til å hylle Sony opp i skyene. Bare å se på salgstallene, selger som hakka møkk.

Mer kraft for en billigere penge er nok det som har vært viktigst. Nå koster de jo for det meste omtrent det samme, og da velger vel de fleste mer kraft i maskinvaren. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kastet inn håndkleet og endte opp med å kjøpe en xbone edition av Witcher 3 collectors edition for stashet. Hva blir det enkleste for å få spillet til ps4? Selge på finn og kjøpe på ps4, eller er det mulig å bytte noe sted? (Gamestop f eks, vil de være interessert i å bytte et xbone spill med ubrutt forsegling mot tilsvarende ps4 versjon, eller vil de ha liten innbytteverdi på det og kreve stort mellomlegg?)

Lenke til kommentar

Til dere som klager på dårlig trådløst nett:

Bor dere på et øde sted uten andre lokale nett i nærheten, eller i tettbygde strøk med mange trådløse nett i nærheten? Jeg bor i et ganske tett bebygd strøk i Oslo, og har vel rundt 60 forskjellige nettverk jeg kan velge og vrake i. Det skaper mye trøbbel iogmed at kanalene er sprengt. Prøv å laste ned inSSIDer til en PC med trådløst nettverk (alternativt nettbrett/mobil) og scan nabolaget. Kanskje det er for mye trafikk på kanal 6?? 

Lenke til kommentar

Det at de en gang lagde så gode rollespill som Suikoden 1 og 2 gjør det bare enda mer trist hvilken retning selskapet tar nå.

Har du spilt femmern forresten, og vil du anbefale det? Klarte å gå glipp av det, og litt stress å få tak i.

Det er ikke like bra som 1 og 2 etter min mening, men bedre enn 3 og 4. Etter kritikken mot 3 og 4 virker det som Konami prøvde å få 5 til å ligne mest mulig på 1 og 2 og det var ingen dårlig ide, selv om det ikke når helt opp. Hvis du liker JRPGer og Suikoden er det absolutt verdt å spille uansett.

Hvis det er mye pes å få tak ville jeg bare emulert det på PCSX2.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bor dere på et øde sted uten andre lokale nett i nærheten, eller i tettbygde strøk med mange trådløse nett i nærheten? Jeg bor i et ganske tett bebygd strøk i Oslo, og har vel rundt 60 forskjellige nettverk jeg kan velge og vrake i. Det skaper mye trøbbel iogmed at kanalene er sprengt. Prøv å laste ned inSSIDer til en PC med trådløst nettverk (alternativt nettbrett/mobil) og scan nabolaget. Kanskje det er for mye trafikk på kanal 6?? 

Er vel ikke mange kanaler å velge mellom heller når man bruker 2,4 ghz.

Lenke til kommentar

Du har et poeng der. I tillegg overlapper signalene hverandre så det er enda færre "rene" kanaler i praksis. Kan være lurt å scanne båndene etter trafikk og justere optimalt på basestasjonen, eller aller best, bruke kabel.

1920px-NonOverlappingChannels2.4GHz802.1

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ikke et stort problem å få tak i 5Ghz routere nå for tiden, uansett er det best med kabel.

har 100mbps selv, men får heller ikke full rulle ut av de, verken på PSN eller XBL

Lenke til kommentar

Man kan håpe at alle går over til 5GHz så man får 2.4GHz kanalene mer eller mindre for seg selv :p. I grunn litt merkelig at de i hele tatt valgte 2.4GHz for trådløsnett med tanke på hvor mange støykilder man har fra alt mulig annet utstyr som er i samme frekvensbånd.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...