Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

PS4 gameplay av The Witcher 3.

Synd video kvaliteten er såpass dårlig. Men det ser ikke ut som det står noe særlig tilbake for PC versjonen, bortsett fra det er 30FPS da. 

Edit: Tekstur filteringen virker å være ganske dårlig, ingen AF? Lurer på hvordan det er på XBO versjonen.

Her er en annen video fra PS4 versjonen:

Endret av MistaPi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wolfenstein, det er fader i meg et fett spill altså! Anbefaler sterkt både the Old Blood og the New Order :)

Enig. Storkoser meg med The Old Blood. Deilig gameplay, og selv om spillet er lineært så synes jeg brettdesignet er bra, det blir aldri kjedelig slik en del andre lineære spill ofte blir.

Er det meninga at hohokum skal være gratis denne mnden?

Ja, det er et av PS+-spillene for mai.

Her er forresten en anmeldelse av Project Cars

http://www.gameinformer.com/games/project_cars/b/playstation4/archive/2015/05/06/project-cars-game-informer-review.aspx

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

sitter og spiller project cars nå, eller med spiller mener jeg prøver å faktisk få til en runde. Jeg anser meg selv som god både i forza og gran turismo, men her er jeg elendig. Aner ikke om det har med fysikken å gjøre eller hva, men får ikke til en eneste runde i go karten. Plutselig drar karten ut til en av sidene, styringen i spillet låser seg og ut i skogen går det... Jeg skal prøve det med ratt på pc i morgen, men slik som det er nå er det på grensen til uspillbart synes jeg, enten det eller så suger jeg kraftig i spillet.

Lenke til kommentar

sitter og spiller project cars nå, eller med spiller mener jeg prøver å faktisk få til en runde. Jeg anser meg selv som god både i forza og gran turismo, men her er jeg elendig. Aner ikke om det har med fysikken å gjøre eller hva, men får ikke til en eneste runde i go karten. Plutselig drar karten ut til en av sidene, styringen i spillet låser seg og ut i skogen går det... Jeg skal prøve det med ratt på pc i morgen, men slik som det er nå er det på grensen til uspillbart synes jeg, enten det eller så suger jeg kraftig i spillet.

Har du mulighet til å prøve andre andre kjøretøy? Eller MÅ du jobbe deg opp fra gokart? Er veldig interessert i fysikken er realismen i dette spillet sammenlignet med Forza og GT, så del gjerne tankene om dette etterhvert.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Bare vent til du skal kjøre på våt bane, Go-Kart ble barnemat i forhold. 

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt project cars enda, men playseaten og G27en er klar til klokken 12 i kveld når forhåpentligvis steam unlocker spillet. Men jeg vet fra  Gran Turismo at go-kart var nærmest en umulighet med kontroller. Grepet glipper fort og brutalt, og gjerne helt uten forvarsel dersom du bruker kontroller, om en har et ratt med force feedback har en litt mer kontroll på hva som skjer samt en med en gang er istand til å ta svingenne med et mindre rattutslag som gjør at en overlever svinger mye lettere. Med ratt å pedaler var faktisk go-kart delen det gøyeste med hele gran turismo da det ga en genuin mestringsfølelse når du først fikk tekken på det, så mine forhåpninger er vertfall høye nå ! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Har ikke fått prøvd det med ratt enda, hadde glemt at jeg alt hadde bestilt det til xbo så ble overrasket når det plutselig lå i postkassa i dag^^ Jeg venter på steam skal åpnes opp i natt/morgen slik at jeg kan benytte meg av rattet. Det jeg reagerer mest på er hvordan go-karten føles, men jeg må si på forhånd at jeg aldri har kjørt go-kart, så kan ikke gi noen reality vs spill men synes spill go-karten er altfor lett, det er som å kjøre et papir ark. Prøvde kjapt en evo på spa og det var litt bedre, men til forskjell fra FM og GT så virker det som rattet er det man skal bruke fremfor kontroller. Prøvde også en formula a bil på spa, siden jeg er rimelig komfortabel med lotus E21 på spa, og det var en helt annen verden^^ Jeg kom 10m, snurra rundt og sendte bilen med nesa først i muren og knekte den ene fjæra, men et + da, treffer du veggen hardt og kjapt nok forsvinner hjula^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Men de verste feilene er bugen som fører til at man låser rattet  :eek: Det er kjipt å lede for så bare flagre i veggen fordi spillet bestemte seg for ikke å følge inputen med å rette opp rattet igjen :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ja som sagt, føler at bilen mangler vekt. men usikker på om det kommer noen patch i morgen eller hva, finner flere bugs som lett burde vært oppdaget under en større QA samling.

Lenke til kommentar

En gokart er nesten umulig å velte eller å skli med. Dem ligger så ekstremt godt klistret på asfalten. Så at en mister grepet i Project Cars høres rart ut..

"Avoid braking while turning. Your tires could lose traction, causing you to spin out more easily. Braking is smoothest when you’re going straight."

http://www.thunderboltkarting.com/racing/tips-tricks/

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

"Avoid braking while turning. Your tires could lose traction, causing you to spin out more easily. Braking is smoothest when you’re going straight."

http://www.thunderboltkarting.com/racing/tips-tricks/

Ja men det er burde være selv forklart for enhver som kjører bil. Noe kanskje ikke alle her gjør.. :blush: Har ikke kjørt mye gokart. Kanskje toppen 3 timer totalt. Er ekstremt gøy! Og dem ligger så sykt klistra på asfalten. Kom på at jeg skal kjøre i slutten av mnd nå...gøy gøy!

Lenke til kommentar

En gokart er nesten umulig å velte eller å skli med. Dem ligger så ekstremt godt klistret på asfalten. Så at en mister grepet i Project Cars høres rart ut..

Der må vi nok si oss svært uenige. Jeg har kjørt en del gokart oppigjennom, å det er på ingen måte vanskeli å få skrens på en gokart. Det som skiller det å skrense med en gokart og en vanlig bil er at gokartenne er pinnestive å har små kontaktflater, dette fører til at når en pusher en gokart så langt at den faktisk mister grepet så mister den gjerne alt på en gang og du ender opp i en 180 graders skrens.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvordan er det da å¨ta curbsen med en go kart? Noen ganger så går det fint, og andre ganger så spretter man jo som en strikkball.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...