Dore123m Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Tør ikke å poste denne i Xbox Café tråden men den funker nok her De er ett klikk unna, og de fleste er rundt her, og ser om det er noe de kan slå ned på. Pass på Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Dude! dette begynner og bli nært FF Advent filmen. Nesten som FF 7 visst det hadde kommet ut nå. Hoppe på vegger med magi og sverd . Dette kan bli dritbra! http://www.youtube.c...&v=LBilT83Uq4A#! Ny trailer i 1080 Om bare historien fanger samme interesse.. De er ett klikk unna, og de fleste er rundt her, og ser om det er noe de kan slå ned på. Pass på Om jeg poster den der blir det for å disse Xbox, poster jeg den her blir det for å fremheve PS4 Endret 12. juni 2013 av Bahamut Lenke til kommentar
Yxeflens Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Fin pris men er kun 2 års reklamasjon og må sendes til danmark. kun 2 måneder med gratis frakt hvis noe skulle skje. Det gis etter kjøpsloven en reklamasjonsrett i 24 måneder på alle varer. Reklamasjonsretten betyr, at du som kunde kan klage over feil og mangler ved produktet som er oppstått 24 måneder etter kjøpet. Det er likevel en forutsetning, at disse mangler ikke er oppstått som følge av ditt feilaktige bruk av produktet eller annen skadeårsakende adferd, som har medført mangelen. Det skal reklameres innen rimelig tid etter du har konstatert mangelen. Du har alltid 2 måneders reklamasjonsfrist. Hvis du ønsker det, kan du be om å få tilsendt retur-label, så betaler vi fraktomkostningene for deg. https://www.coolshop...inisite/t/terms me no likey :/ Skulle ønske det var samme lover som i norge så billig "Coolshop.com/no er Norsk butik og sender fra Norsk SE nummer til Norske kunder" De må derfor forholde seg til den norske kjøpsloven og reklamasjonsretten. Dvs: Reklamasjonsrett på mellom 2 og 5 år, avhengig av hvor lenge produktet skal kunne forventes å vare. Spillkonsoller forventes å vare i 5 år (eller mer). Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Mini-intervju med Jack Tretton, han har gode svar på noenting (bl.a. DRM som så iiherdig og unødvendig ble diskutert i går): http://allthingsd.com/20130611/five-questions-about-the-ps4-for-sonys-jack-tretton/ Endret 12. juni 2013 av Selvin Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Scott Rohde har svart på endel spørsmål om PS4 nå på Giant Bomb: DRM "Online passes, we did announce that it's going away. That's because with PS+ being required to play online games, it doesn't make sense to have an online pass in conjunction with that." "On very general terms, one business can't really dictate to another business what they want to do. So, in general, we're setting the standard, setting the tone, for the way we believe business is fairly run." "At the end of the day, if they want to find a way to do it they can, but it's... I don't believe that's going to happen because we're setting the standard and all those publishers were there, they heard the applause. They know that consumers wants what's best for them." "Internally, our goal was always to do what's best for the consumer." "It's bigger than digital rights, that's the thing. We're talking about what everyone perceives as physical games. It's something you go to a store, you pay money for it, put it in your bag, and you take it home with you, and then when someone tells you what you can do with that thing? It doesn't feel right." The Price "It was a nice target that we put in place long, long ago. Years." "I'm not going to say it was set in stone because you're never sure if you can achieve it from a business point of view, but that was absolutely the goal from day one." Paying for Multiplayer "Quite frankly, it costs a lot of money to run a service like that, so it was important to us to try to explore all our options while still giving the customers a great value. So that's why the instant game collection was started about a year ago and we're absolutely planning to continue that in grand form moving forward." Putting Services Behind Paywalls "That just frankly doesn't make sense to us to say you need to pay for a subscription so that you can activate your paid subscription. It just doesn't make sense." - Hard drive is user-replaceable. - Third party USB controllers should still work. - Free to play games might not need PS+. Game-by-game decision. - Won't confirm $60 games, but "makes logical sense." - One PS+ account will apply to all accounts on the system. - Remote Play not mandated, part of the OS and just works. Working with publishers for custom control schemes. 4 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Dette bruktspillopplegget begynner igjen å bli latterlig. Atter en gang viser det seg at ting kanskje ikke er så fantastisk som Sony skal ha det til. Å gi utviklerne muligheten til å blokkere bruktspill kan bare gå én vei, og det er rett i dass for vår del. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Dette bruktspillopplegget begynner igjen å bli latterlig. Atter en gang viser det seg at ting kanskje ikke er så fantastisk som Sony skal ha det til. Å gi utviklerne muligheten til å blokkere bruktspill kan bare gå én vei, og det er rett i dass for vår del. Du misforstår, DRM Sony prater om gjelder kun onlinedelen av spillet, altså online passes osv., akkurat sånn som det er med PS3 og Xbox 360. Sony sin policy er at bruktspill skal fungere, uavhengig av hvor, når, nett, maskin osv. Det kan ingen gjøre noe med, heller ikke utviklere. Sjekk artiklene som er postet over. Endret 12. juni 2013 av Selvin 2 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Du misforstår, DRM Sony prater om gjelder kun onlinedelen av spillet, altså online passes osv., akkurat sånn som det er med PS3 og Xbox 360. Sony sin policy er at bruktspill skal fungere, uavhengig av hvor, når, nett, maskin osv. Det kan ingen gjøre noe med, heller ikke utviklere. Sjekk artiklene som er postet over. Såvidt jeg har skjønt det vil ikke Sony innføre bruktspillsperre eller Online Passes på sine egne spill, men dersom for eksempel EA å sperre sine spill på en eller annen måte, kan de gjøre det. Tror det er Edge Magazine som har skapt hysteriet nå. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Såvidt jeg har skjønt det vil ikke Sony innføre bruktspillsperre eller Online Passes på sine egne spill, men dersom for eksempel EA å sperre sine spill på en eller annen måte, kan de gjøre det. Tror det er Edge Magazine som har skapt hysteriet nå. Det er det som ikke er riktig, ble mye misforståelser etter at Jack Tretton var hos Gametrailers i går, men den DRMen han pratet om gjaldt kun evt. online-delene av spill. Bruktspill fungerer på PS4, uansett, ingen kan gjøre noe som endrer på det. Sånn er det bare. Sjekk ut følgende artikkel: http://www.destructoid.com/did-sony-confirm-drm-on-ps4-after-all-not-quite--256052.phtml [Update: Sony has outright confirmed my initial interpretation. As reported by GameFront, Sony has stated that Tretton's use of the term "DRM" referred only to playing used games online. Essentially, they're talking about letting publishers use online passes, and no other kind of restrictions. This also sounds like Sony is scrapping its own online passes, which makes sense if PS Plus is the new online standard.] Endret 12. juni 2013 av Selvin 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Det er det som ikke er riktig, ble mye misforståelser etter at Jack Tretton var hos Gametrailers i går, men den DRMen han pratet om gjaldt kun evt. online-delene av spill. Bruktspill fungerer på PS4, uansett, ingen kan gjøre noe som endrer på det. Sånn er det bare. Sjekk ut følgende artikkel: http://www.destructo...e--256052.phtml Men jeg sitter også igjen med flere intervju hvor Sony påstår at dersom et publiserer ønsker å gjøre noe serverbasert med sine spill, så kan de gjøre det. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Men jeg sitter også igjen med flere intervju hvor Sony påstår at dersom et publiserer ønsker å gjøre noe serverbasert med sine spill, så kan de gjøre det. Da er det tvetydighet ute og går her, men alle intervju nå de siste dagen sier at bruktspill skal fungere, uansett! Sånn skal det være på PS4, det her Sony bestemt. I motsetning til Xbox One der det blir blokkert. DRM-krav kan ligge på onlinedelen i spill, akkurat som det gjør på PS3 og 360 nå. Mao. ikke forandring. Grunnen til at Sony sine egen studioer tar bort online passes er fordi det nå vil koste penger å spille online, derfor er det unødvendig. Intervju med Yoshida hos CVG: http://www.computera...shuhei-yoshida/ There's been some clarification over your exact policy from Jack today. We understand that third party publishers can still opt to implement some kind of online restriction on pre-owned games? What he talked about is with the offline portion there's no difference from PS3 in that every game is playable on PS4. In terms of just getting access of multiplayer online, it's now taken care of at a platform level by PS Plus. So our first party titles had the online pass on PS3 and Vita. That we are not doing on PS4 because of that platform level. It's the same for third parties; when it comes to just giving you access to online multiplayer, it's PS Plus going forward. There are lots of different reasons. One is that publishers are providing the network services. The simplest example is an MMO; you have a huge community and your constantly adding content... It's an online service. It doesn't make sense that a disc gives you access to all of the online service forever, right? Another example is games that have content DLC included in a season pass. Outside of just giving access to multiplayer, it's at publishers' discretion to come up with a new business model and offer to consumers. But that's limited to just the online aspect? Yes. Kan ikke bli mer krystallklart en dette. Forresten: Endret 12. juni 2013 av Selvin Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Da er det tvetydighet ute og går her, men alle intervju nå de siste dagen sier at bruktspill skal fungere, uansett! Sånn skal det være på PS4, det her Sony bestemt. I motsetning til Xbox One der det blir blokkert. DRM-krav kan ligge på onlinedelen i spill, akkurat som det gjør på PS3 og 360 nå. Mao. ikke forandring. Grunnen til at Sony sine egen studioer tar bort online passes er fordi det nå vil koste penger å spille online, derfor er det unødvendig. Intervju med Yoshida hos CVG: http://www.computera...shuhei-yoshida/ Kan ikke bli mer krystallklart en dette. Forresten: Ønsker bare ikke å bli voldtatt av Sony. I morgen har jeg planer om å rydde ut mine gamle Xbox-spill, og kjøpe min første PS3, som deretter skal oppgraderes til PS4 senere i år. Da må jeg vite at det som har blitt sagt faktisk stemmer. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Ønsker bare ikke å bli voldtatt av Sony. I morgen har jeg planer om å rydde ut mine gamle Xbox-spill, og kjøpe min første PS3, som deretter skal oppgraderes til PS4 senere i år. Da må jeg vite at det som har blitt sagt faktisk stemmer. Det gjør det helt garantert Endret 12. juni 2013 av Selvin Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Jeg ville ikke at stolt blindt på det. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Jeg gjør det intill det motsatte er bevist, da kaster jeg konsollen i søpla og kjøper aldri Sony igjen! Skjønner du poenget? Hvis det skjer plutselig etter noen år kommer folk til å gå helt bananas og en stor kundegruppe vil gå helt tapt. Sannsynligheten er minimal. Endret 12. juni 2013 av Selvin Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Snur Sony vil de plutselig se enda verre ut en Microsoft. Hadde vært en katastrofe for Sony, og jeg tror også de ser det. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Da er det tvetydighet ute og går her, men alle intervju nå de siste dagen sier at bruktspill skal fungere, uansett! Sånn skal det være på PS4, det her Sony bestemt. I motsetning til Xbox One der det blir blokkert. DRM-krav kan ligge på onlinedelen i spill, akkurat som det gjør på PS3 og 360 nå. Mao. ikke forandring. Grunnen til at Sony sine egen studioer tar bort online passes er fordi det nå vil koste penger å spille online, derfor er det unødvendig. Hva hindrer EA, Ubisoft, Activision fra å innføre sperrer for enmannsspilling også, jfr. Diablo III og Sim City? Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Hva hindrer EA, Ubisoft, Activision fra å innføre sperrer for enmannsspilling også, jfr. Diablo III og Sim City? Sony hindrer det, det får rett og slett ikke lov til å gjøre det. Alle bruktspill skal fungere på alle konsoller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå