Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Etter å ha spilt GTA5 på PC siden PC lanseringen så fikk jeg spilt PS4 versjonen litt nå. Og damn altså....viste det var forskjell utifra litt basic knowledge. Og etter å ha sett bilder og film klipp.

Men det er dramatisk forskjell altså. Nå har jo jeg en ok PC som jeg bygget for nesten 3 år siden. Men at det var så forskjell..ikke bare det at spillet kjører i 60+ fps. Men alt er så livløst i farger og ingenting popper som på PC utgaven.

Begynner å lure litt på om jeg må pensjonere PS4 snart jeg altså. The Witcher 3 kommer neste mnd og jeg har bestilt det til PS4. Men etter å ha sett hvor utrolig pent det ser ut på en PC i disse klippene som ligger ute. Så tror jeg skuffelsen blir stooor om jeg spiller det på PS4. 

Pokker altså...er jo veldig glad i PS4 maskinen min. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Etter å ha spilt GTA5 på PC siden PC lanseringen så fikk jeg spilt PS4 versjonen litt nå. Og damn altså....viste det var forskjell utifra litt basic knowledge. Og etter å ha sett bilder og film klipp.

Men det er dramatisk forskjell altså. Nå har jo jeg en ok PC som jeg bygget for nesten 3 år siden. Men at det var så forskjell..ikke bare det at spillet kjører i 60+ fps. Men alt er så livløst i farger og ingenting popper som på PC utgaven.

Begynner å lure litt på om jeg må pensjonere PS4 snart jeg altså. The Witcher 3 kommer neste mnd og jeg har bestilt det til PS4. Men etter å ha sett hvor utrolig pent det ser ut på en PC i disse klippene som ligger ute. Så tror jeg skuffelsen blir stooor om jeg spiller det på PS4. 

Heh, hva er det du sier for noe? Ps4 sin versjon av gta 5 er jo drit lekker

Lenke til kommentar

Den når ikke PC utgaven opp til knea engang altså. Forventet det vanlige sløret en får i 30 fps. Men at det var så dramatisk forskjell på bilde...det var en liten ah ha opplevelse altså. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Den når ikke PC utgaven opp til knea engang altså. Forventet det vanlige sløret en får i 30 fps. Men at det var så dramatisk forskjell på bilde...det var en liten ah ha opplevelse altså. 

Haha jeg lurer på, hva slags øyner har du egentlig? Det virker som dine er langt mer avanserte enn mine siden du ser en så stor forskjell på grafikk :p Det var ment som et kompliment btw :) Jeg ser ikke forskjell på ps3 og ps4 versjonen engang, før du tenker på å pensjonere ps4-en din burde du tenke på om du har lyst til å spille just cause 3, ff15 og incharted 4 :)

Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo hvor mye det betyr for deg personlig. Jeg syntes sofaen er verdt mer enn grafikkvalitet så lenge det ikke har noe å å si for spillbarheten.

Jeg er opptatt av grafikk til en viss grad. Kan fint klare meg med 30 fps men resten må henge litt med synes jeg. Noe det for meg ikke gjør med spill som GTA5. Og ja er helt enig at det å sitte å kose seg mens en spiller er viktig.

Og ikke alle kan orde slik at en kan spille PC også på TV'n i stua. Noe som er i utgangspunktet veldig enkelt å gjøre.

Men nå var ikke min hensikt å sette PS4 og PC med knokene mot hverandre. Var bare overasket over at det var så forskjell...

Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo hvor mye det betyr for deg personlig. Jeg syntes sofaen er verdt mer enn grafikkvalitet så lenge det ikke har noe å å si for spillbarheten.

Dette er en stereotyp av PC plattformen som snart må dø, jeg spiller selv for det meste forran en PC monitor da dette er det jeg selv foretrekker å sitte forran en god monitor med G-sync. Men med steam big picture mode og fantastiske streaming muligheter ser jeg absolutt ingen grunn til at en PC ikke skal kunne brukes sammen med en TV. En kompis av meg har en spill PC tilkoblet rett i TVen, han eier ikke en monitor engang. Så den gamle visa om at en ikke kan sitte i sofaen med en kontroll i hånden å spille med en PC er død og begravd for mange år siden.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Dette er en stereotyp av PC plattformen som snart må dø, jeg spiller selv for det meste forran en PC monitor da dette er det jeg selv foretrekker å sitte forran en god monitor med G-sync. Men med steam big picture mode og fantastiske streaming muligheter ser jeg absolutt ingen grunn til at en PC ikke skal kunne brukes sammen med en TV. En kompis av meg har en spill PC tilkoblet rett i TVen, han eier ikke en monitor engang. Så den gamle visa om at en ikke kan sitte i sofaen med en kontroll i hånden å spille med en PC er død og begravd for mange år siden.

Right, men jeg snakker ikke om stereotyper, jeg snakker om at stua mi er så liten at jeg ikke har plass her. Ikke alle stereotyper er falske for alle...

Lenke til kommentar

Hva slags PC har du? :) Komponenter liksom. Må innrømme at jeg ikke ble så voldsomt imponert av PC-utgaven selv på min egen PC, men det tror jeg skyldes at jeg ikke har spilt GTA5 på PS4, og har blitt bortskjemt av grafikken på andre PC-spill. (Spiller nesten bare PC)

Ellers er jeg enig med deg at PC er veien å gå, selv om jeg eier begge konsollene. Hadde det ikke vært for at PC fortsatt er litt dyrere og mer komplisert enn konsoll tror jeg at PC-er hadde dominert markedet. VIrker som flere og flere (inkludert meg) ser appellen til PC som spillplattform i langt større grad enn før. Og PC-gaming blir enklere og billigere for hver dag som går.

Har troen på at det er denne retningen det går, men PS4-salget viser jo at det er noen år igjen til konsollmodellen dør. PS5 derimot ... Den tror jeg ikke vil bli like stor suksess.

Lenke til kommentar

GTA5 er vel det spillet der det er størst forskjell på mellom PS4 og PC. Om det er pga dem har gjort mer bare pga kraftigere hardware på PC fronten eller fordi dem har hatt bedre tid på seg med PC versjonen vites vel ikke, det kan godt være en mellomting.

Hvorfor fargene skulle være mer livlige på PC versjonen er jeg ikke sikker på. Det er ikke slik fra det jeg har sett, men så har jeg ikke fått testet det selv. Det kan være kalibrering eller input/output relatert med utstyret ditt.

The Witcher 3 skal vel ikke ha noe bedre kjernegrafikk på PC foruten "Nvidia Hairworks" (for dem som har GeForce skjermkort).

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Det går jo veldig OT her nå, men en for håpe folk overlever. Helt til høyre ser en Asus Gr8 som er av de minste gaming PCenne en får kjøpt i dag , å den er som dere ser vesentlig mindre enn en PS4, så størrelse argumente holder heller ikke helt vann lenger

roggreit1.jpg

Ellers har en Asus ROG G20, som er par hakk større enn ps4, men ikke noe betydelig større enn Xbox One, her har en og plass til fullsize GPU, så du kan putte i en Titan X om du føler for, om PSU klarer å lever nokk strøm, noe jeg ikke har sjekket opp.

8Q2A4157.jpg

Men klart, en PC koster jo betydelig mer enn konsoller, er LITT mer styr å holde på med å mangler jo en del eksklusiver, men har og til gjengjeld et tonn av eksklusiver selv. Jeg sier ikke at folk ikke børr kjøpe konsoller om det er dette som er tillat av deres økonomi og interesse, jeg eier jo selv både Ps4, xbox one og Wii-U for eksklusivenne. Jeg er bare litt lei av at PC plattformen blir generalisert som ubrukelig i stue sammenheng :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp. Jeg spiller nesten bare på PC, og 90% av spillene spilles med kontroller. De siste 10% er spill som er laget for tastatur og mus, typisk strategispill og isometriske rollespill. Spill som bør støtte kontroller gjør så og si alltid det.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Men du må kjøpe en dings å sette i PCen, det er grunnen til at jeg ikke har det.. Hehe.. Ellers spiller jeg jo kun typiske PC spill på PCen (som jeg har i stua). Alt som kommer til begge kjøper jeg på PS4. PCen har også alt for mange iriterende moment med forskjellige programmer som må oppdateres, bugs og virus. Spill som jeg kjøper på Steam som ikke fungerer for jeg må gjøre ditt å datt med innstillinger, da skrur jeg heller av PCen og hopper rett inn i et spill på PS4. Det er mye enklere, noe som ikke ser ut til å endre seg med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...