Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg greide såvidt å fullføre GTAV sin hovedhistorie, var så pisselei mot slutten at jeg virkelig måtte samle styrke for å fortsette. :p

Men syns det første JC var hinsidig dritt, så orket aldri å ofre noe for spill nr.2 heller i grunn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg likte best hovedhistorien, etter den var ferdig har jeg ikke spilt gta v noe mer. Jeg fikk nok av kjør på og drep for morro skyld i gta iv så det var jeg lei av innen gta v...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Litt off-topic, men syntes denne gjorde seg fortjent til å bli delt! :)

post-27942-0-78736100-1430218954_thumb.jpg

Edit: Brus og pommes frites burde blitt tatt med som "Collectors Edition" og "Legendary Edition", eller noe.. :D

Endret av Bone
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Litt off-topic, men syntes denne gjorde seg fortjent til å bli delt! :)

attachicon.gif11109434_10153439911746840_8416750326131214963_n.jpg

Edit: Brus og pommes frites burde blitt tatt med som "Collectors Edition" og "Legendary Edition", eller noe.. :D

Jeg har et lønnlig håp om at EU kommer til å få øynene opp for den problemstillingen og innføre noen begrensninger etter hvert.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva som er verst: Pre-order for et sinnsykt OP våpen eller noe annet som ødelegger den opprinnelige balansen i spillet og som du ikke kan velge bort, eller pre-order for noe som burde vært med i fullversjonen uansett.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Vanskelig å si hva som er verst: Pre-order for et sinnsykt OP våpen eller noe annet som ødelegger den opprinnelige balansen i spillet og som du ikke kan velge bort, eller pre-order for noe som burde vært med i fullversjonen uansett.

Man får jo med noe ekstra som man ikke ville fått med før i tiden :) Jeg syns dlc er bra fordi før i tiden kunne man ikke laste ned ekstra innhold

Lenke til kommentar

Poenget er at det er en del av det ferdige produktet som blir tatt ut for å presenteres som "noe ekstra". Før i tiden ga man ut en diger utvidelse med høy produksjonsverdi kanskje et år-halvannet etter utgivelsen. Nå får vi "packs"(gud, som jeg hater det ordet) fra første stund.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

@isbilen - Ja, det hadde vært noe!! :w00t:

@Winza - Jeg er personlig noe uenig. Problemet er at man betaler opptil flere hundre kroner for noe, og enda får man ikke alt, fordi noe er låst til et spesielt system, eller forhåndsbestilling fra et spesielt sted, osv. Jeg har ingen problemer med at det kommer ett hovedspill, så blir det laget en fortsettelse på historien senere, gitt at det er et godt stykke arbeid bak det. Men, at man må kjøpe ditt, for å låse opp alle baner i et bilspill, f.eks, hvor banene er laget og er klart, men du må betale ekstra for å få dem, at deler av spillet er tatt vekk fra sin opprinnelige form, bare for å selge det som ekstra nedlastbart innhold, osv.. 

Lenke til kommentar

På 90-tallet kostet et spill ca. 500 kroner. I 2015 koster fortsatt et spill ca. 500 kroner. Det er noen penger utviklerne føler de går glipp av her, og DLC er et sneaky alternativ til bare å sette opp prisene på spill tilsvarende indeksøkningen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

På 90-tallet kostet et spill ca. 500 kroner. I 2015 koster fortsatt et spill ca. 500 kroner. Det er noen penger utviklerne føler de går glipp av her, og DLC er et sneaky alternativ til bare å sette opp prisene på spill tilsvarende indeksøkningen.

Men spill er større og lengre enn de på 90 tallet

Lenke til kommentar

Prisene har ikke fulgt den generelle prisutviklingen nei, men antall spill hver person eier har nok steget betraktelig. Før var det ikke uvanlig at man kjøpte 1-2 spill i året og spilte de kontinuerlig i evigheter. Nå skal man ha Fifa, COD, Battlefield, Destiny, GTA, Tomb Raider og alle de andre spillene. Så omsetning har nok økt for de fleste selskaper, selv om prisen pr spill er mer enn halvvert justert for inflasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...