Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes synd på nye generasjoner av gamere som begynner med de nyeste konsollene. Vi som begynte med spill på 80-tallet har vært privilegerte som har fått med oss hele utviklingen fra Commodore 64, Atari og NES frem til dagens konsoller, mens de som begynner med gaming i dag gjør det nærmest in medias res, og det er utrolig vanskelig å gå tilbake og oppleve de gamle klassikerne når man er vant til fotorealistisk grafikk og checkpoints på annethvert hjørne.

Amen to that:

 

Min første konsoll:

https://www.youtube.com/watch?v=4cHE_Y-uEDU

 

Min første datamaskin:

https://www.youtube.com/watch?v=9Hy29KoBnGY

Lenke til kommentar

Factionkill er ikke så vanskelig, da: Lengst vekk fra motstanderen med deg og hold R2 mens du vipper to ganger til høyre eller venstre eller en kombinasjon av retningene.

Brutalities er litt vanskeligere da noen av dem krever at du gjør noe bestemt i løpet av kampen før du tar en special move som avslutter motstanderen.

 

Jeg har fått veldig sansen for Kitana (min hemmelige crush i MK2):

 

 

 

 

Aha.. så jeg skal stå lengst unna..  Det forklarer en del. :idea:

Da skal jeg prøve dette ikveld, jeg ser jo at kombinasjonene ikke er så vanskelige på faction kill, så jeg forsto at jeg ikke sto på rett sted. Men jeg fant aldri ut hvor jeg skulle stå. 

 

Jeg får fortsette å øve på brutality. En dag går det :)

Spiller mest med Scorpion. Der må man ha mer en 50% helse igjen.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg synes synd på nye generasjoner av gamere som begynner med de nyeste konsollene. Vi som begynte med spill på 80-tallet har vært privilegerte som har fått med oss hele utviklingen fra Commodore 64, Atari og NES frem til dagens konsoller, mens de som begynner med gaming i dag gjør det nærmest in medias res, og det er utrolig vanskelig å gå tilbake og oppleve de gamle klassikerne når man er vant til fotorealistisk grafikk og checkpoints på annethvert hjørne.

Jeg vokste opp med snes, n64 og gc og det er jeg fornøyd med :) Nes hadde ikke så mange gode spill uansett og de er ganske kjedelige å spille i dag utenom mario bros spillene og et få andre. Gamle spill har tragisk nok blitt vanskeligere å spille ettersom vi har vent oss til nye spill, bare prøv å spille super mario 64 nå og si at kamera vinklene ikke er jævlig og den firkanta styringen :p

 

BULLSHIT!!! Men det er ikke den rette tråden å diskutere det i.

 

Spørs hva man mener med "ikke så mange" i så fall. Det ble laget veldig mange spill til NES og mye av det var nærmest uspillbart pga. knotete kontroller, utydelig grafikk, absurd vanskelighetsgrad og irriterende musikk, men konsollen hadde også mange av de beste spillene som er laget. SNES har totalt sett et bedre utvalg, men de fleste av gameplay-konseptene til SNES begynte på NES.

 

Jeg kan være enig i at SNES er en bedre konsoll, det jeg først og fremst mente med posten min var at jeg var takknemlig for at jeg har fått med meg så og si hele livsløpet til konsollgamingen fra de første pixlene dukket opp og frem til GTA5 - ikke at de eldste konsollene nødvendigvis er så fantastiske. Folk som begynte med de tidligste konsollene har fått et overblikk over hvor alle gameplay-elementer og spillkonsepter som vi har i dag kommer fra, og de har fått det helt gratis gjennom oppveksten, mens for de som f.eks. begynner med PS4 så vil jeg tro det blir tøft å gå tilbake til f.eks. NES for å oppleve opphavet til Zelda, Mega Man eller Final Fantasy.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Absurd vanskelighetsgrad hadde de da ikke ;) Men klart SNES er bedre en NES, det er jo en oppgradering. NES hadde mange bra spill. Men er vell ingen jeg kommer på som er bra nå, spill har jo tross alt utviklet seg. Ikke mye å hente for noen som spiller xbox/ps/pc/wii ol til vanlig nei.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor det nye Wolfenstein-spillet er så billig? Både prisjakt og zavvi priser det til rett over 200 spenn.

 

New Order? Jeg har ventet på at det skal bli billig.

 

Absurd vanskelighetsgrad hadde de da ikke ;) Men klart SNES er bedre en NES, det er jo en oppgradering. NES hadde mange bra spill. Men er vell ingen jeg kommer på som er bra nå, spill har jo tross alt utviklet seg. Ikke mye å hente for noen som spiller xbox/ps/pc/wii ol til vanlig nei.

 

Mange spill til NES var så vanskelige at alle utenom de mest dedikerte hadde ingen sjans til å runde dem, og noen var så vanskelige at det var på grensen til umulig. Et annet problem var at vanskelighetsgraden ofte hadde like mye å gjøre med dårlige kontroller og brettdesign som noe annet.

Lenke til kommentar

 

Han tenker nok på The Old Blood. Det er billig fordi det er en expansion pack.

 

 

Etter hva jeg har forstått så er det ikke det. Men et fullverdig spill som handler om hva som skjedde før New Order. En trenger ikke New Order for å spille The Old Blood.

 

Dere må korrigere meg om jeg tar feil her :)

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet hvorfor det nye Wolfenstein-spillet er så billig? Både prisjakt og zavvi priser det til rett over 200 spenn.

 

 

New Order? Jeg har ventet på at det skal bli billig.

 

Han tenker nok på The Old Blood. Det er billig fordi det er en expansion pack.

Det er et stand-alone DLC type Infamous: First Light (PS4).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...