Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Hvis du f.eks synes Xbox One ikke hadde noen spill som appellerte til deg og synes pressekonferansen var veldig dårlig gjennomført, så skal ikke jeg kalle deg dum for at du mener det. Alle har forskjellig smak.

Forøvrig har du vært en av de saklige.

Flott å høre :). Jeg likte MS sin konferanse, selvom jeg ikke ga mer en 4 i terningkast, men den 4eren kom til også Ubi, EA og Nintendo sin Power Hour.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Next-gen for meg skal være like stort hopp som fra 8-bits til 16-bits konsoller. Eller SNES til N64. Eller PS1 til PS3.

Rent teknisk er jo dette et langt større hopp. Du må nesten være litt mer spesifikk angående ønskene dine. Hva er det du savner hos Xbox One og PS4?

Lenke til kommentar

Next-gen for meg skal være like stort hopp som fra 8-bits til 16-bits konsoller. Eller SNES til N64. Eller PS1 til PS3.

Rime of the ancient mariner scream kommer første gangen du starter opp Ps4.

08:35

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Strengt tatt er PS4 en litt beefa opp PC, med noen gode eksklusive spillserier som kommer til å fortsette. Synes ikke det er spesiellt "next-gen". De var heldige på E3 siden Microsoft kødda til sin presentasjon med masse ting folk ikke ville høre, så de kunne si "men vi gjør det motsatte" for å få applaus og wooping.

Jeg er i alle fall fornøyd med at PS4 faktisk er såpass kraftig som den er, og at prisen er riktig. Xbox One har dårligere hardware og høyere pris

Lenke til kommentar

Det tror jeg vi ikke får se igjen, så mange år som jeg har holdt på med PC nå og så mange nye skjermkort jeg har oppgradert til så er det aldri noe som løfter nivået på den måten du beskriver. Det er små variasjoner, litt større områder,litt høyere fps,mer troverdige ansikts uttrykk osv...

Tror en må være borte ifra spill i lang tid før en kan få en slik opplevelse som hoppet ifra SNES til N64 igjen...

Om det ikke skjer en software eller hardware revolusjon da vel å merke....en vet jo aldri.

Lenke til kommentar

Hvis du f.eks synes Xbox One ikke hadde noen spill som appellerte til deg og synes pressekonferansen var veldig dårlig gjennomført, så skal ikke jeg kalle deg dum for at du mener det. Alle har forskjellig smak.

Jeg har ikke sett noen Sony "fanboys" som har nevnt at Microsoft hadde en dårlig konferanse.

Men jeg har sett MS fanboys komme inn hit og gi Sony terningkast 1.

Snakk om å pisse i motvind.

Spillene MS viste var flotte og interessante og hadde Sony fulgt på med MS sitt DRM oppgulp så hadde jeg vippet pinnen til MS basert på innholdet av det de viste.

Men for min del, så veier faktisk DRM diskusjonen så mye at jeg velger å følge Sony fremfor MS nå ettersom jeg uansett gjennom erfaring vet at spillene til Sony uansett vil komme. Jeg har tross alt alltid eid både Xbox og PS der min Xbox har stått som min hovedkonsoll der jeg kun har eid PS pga eksklusive spill, og der har faktisk PS strukket hodet sitt litt forut MS på den fronten i det siste. Hvorfor skal man da tru at de nå skal slutte å satse der?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mere i verden enn fanboys/haters. De fleste av oss er ganske nøytrale når det kommer til alt. Jeg vil bare ha noe NYTT..ikke litt bedre enn det forrige og samme franchisene med et nytt tall bak navnet.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mere i verden enn fanboys/haters. De fleste av oss er ganske nøytrale når det kommer til alt.

Aye. Det er litt slitsomt med dette behovet for å plassere folk på ytterkantene hele tiden. Jeg har gjentatte ganger blitt beskyldt for å være fanboy på begge sider, i samme diskusjon (og for den saks skyld rødstrømpe og mannssjåvinist, sosialist og erkekapitalist, Palestina- og Israel-tilhenger, etc.). Det virker som enkelte umiddelbart antar at dersom de har valgt en "leir", så har alle andre også gjort det, og er de litt uenige er de helt uenige. Det er vel samme mekanisme som får religiøse til å si at ateisme er en form for tro.

Lenke til kommentar

Å min herre jesus, er det så vanskelig å ikke diskutere person eller personer, men heller rett på sak? (Retorisk spørsmål dersom noen lurte) Personangrep er personangrep, og personangrep er ikke tillatt på dette forumet. Rapporter, og gå videre eller rapporter, svar på det saklige i innlegget og gå videre. Dere diskuterer med vilt fremmede anonymene mennesker på internett. Per definisjon får dermed ingen noe siste ord mot hverandre uansett (i krangler om personer) så det er ikke noe vits å krangle om hvem som er mest fanboy eller noe annet tull. Snakk om sak, hvis ikke motparten klarer det så move on.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Bare ett tips, kjøp deg ett nytt skjermkort til 5k og vips du har en fullt oppegående PC. Er faktisk alt du trenger å gjøre. Min gamle i5 2500k @ 4.5ghz river og røsker dagens spill, og sikkert kommende spill noen år til. Er ikke vits å bruke tusenvis bare for å bruke det. Bruk fornuften :) Riggen min dra Last Light eksepsjonelt bra, og det er ett rimelig krevende spill. Fulle mugger i 1080p , minus SSAO som dreper ytelsen i dette spillet her. Spillet ser helt forjævlig bra ut, noe av det bedre jeg har opplevd faktisk.

Maskina di i dag er fullt oppegående, og ett nytt skjermkort skal jeg love deg vil holde i lang tid. Hadde selv ett GTX 580 DCU2 fra Asus, så vi var på rimelig lik linje der.

Jeg er ikke flink med å mekke inn en grafikkort i en PC, for risikabelt for en ulært hånd. :hm: Prosessoren min er crap, 3,07Ghz er ikke mye

Har råd til det og vel så det, slipper å spise lite for å spare penger også. Sier ikke sum her, men det er en god del til gaming, og folk reagerer voldsomt når dem hører det jeg har lagt av!

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

[/size]

Jeg har ikke sett noen Sony "fanboys" som har nevnt at Microsoft hadde en dårlig konferanse.

Jeg skrev hvis, hvis. Sa ikke at noen hadde nevnt det.

(Zombien er unnskyldt, han er en retard av dimensjoner).

Synes ikke det er fint av deg å si sånn om Zombien.

Men jeg har sett MS fanboys komme inn hit og gi Sony terningkast 1.

Ja, det var meg. Det vet du vel. Som om jeg skulle føle noe skyldfølelse for det? De hadde ingenting spennende å vise, for min del, foruten The Dark Sorcerer...

Endret av 640509-040147
Lenke til kommentar

Nydelige spill det der, spesielt The Division synes jeg var ekstremt pent. Og konseptet virker spennende, har aldri brydd meg noe spesielt med det å kunne bruke nettbrett i spillene.

Men i The Division så synes jeg av en grunn at det så kult ut...

Men er det bare jeg som synes dem få ekslusive spillene vi fikk se til PS4 hadde bedre grafikk en det vi fikk se av noen ekslusive XBO spill? Lagt merke til at Geoff Keighley ifra Gametrailers/SpikeTV nevnte dette også...

Her er hele utgaven av The Dark Sorcerer :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke flink med å mekke inn en grafikkort i en PC, for risikabelt for en ulært hånd. :hm:Prosessoren min er crap, 3,07Ghz er ikke mye

Har råd til det og vel så det, slipper å spise lite for å spare penger også. Sier ikke sum her, men det er en god del til gaming, og folk reagerer voldsomt når dem hører det jeg har lagt av!

i7 950 er da en helt grei CPU. Har den selv, og jeg tror jeg hopper over Haswell også.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke flink med å mekke inn en grafikkort i en PC, for risikabelt for en ulært hånd. :hm:Prosessoren min er crap, 3,07Ghz er ikke mye

Å bytte skjermkort er faktisk like lett som å tørke seg i ræva, no joke. Null stress. Kjøp i det minste ett nytt skjermkort, sjekk at du har tilstrekkelig med power i PSU og se om du er fornøyd. Å kaste bort 10-15k + på ny rigg er for meg helt borti natta ihvertfall. Nå kan ikke din CPU klokkes så mye som min etter det jeg vet, men nekter å tru den er helt ubrukelig til spilling ihvertfall!

Men for all del, glad i å bruke penger på vinyl/CD og HIFI, ingen virker å forstå pengebruken at det gjør noe :p

Leste omtalen av Hashwell her på hw.no, og ble overasket hvor bra min gamle 2500k holdt stand enda. Og når 780GTX kortet var på plass var det faen meg futt i riggen skal du se! Når har jeg jo klokket den rimelig greit også da, men selv ved standard hastigheter er den bra enda.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Å bytte skjermkort er faktisk like lett som å tørke seg i ræva, no joke. Null stress. Kjøp i det minste ett nytt skjermkort, sjekk at du har tilstrekkelig med power i PSU og se om du er fornøyd. Å kaste bort 10-15k + på ny rigg er for meg helt borti natta ihvertfall.

Om man har råd uten å angre på et kjøp, hvorfor ikke :)

Har en 1000W PSU fra Corsair

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Men er det bare jeg som synes dem få ekslusive spillene vi fikk se til PS4 hadde bedre grafikk en det vi fikk se av noen ekslusive XBO spill? Lagt merke til at Geoff Keighley ifra Gametrailers/SpikeTV nevnte dette også...

Nja, grafisk vil jeg si at Ryse er det som har imponert meg mer enn noe annet. Selve innmaten i Sony's konsoll er jo bedre, men jeg lurer på hvor mye Microsoft kan gjøre med alt det der skygreierne de snakker om. Tror i hvertfall vi kan forvente ekstremt pene spill fremover, både fra Sony og Microsoft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...