Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikkje slik at mange har prøvd seg med å sette kameraten sin PS4 som primær og sin egen PS4 som sekundær og omvendt for å få tilgang til kvarandre sine spill? Blir man da uvenner er det ikkje like greit å få ordna opp i dette om den eine deaktiverer kontoen til den andre. Nok av tullinger blant di unge som er altfor slepphendt med info osv. Er vel ikkje det første man vil innrømme overfor support. Vil ikkje påstå det er det som har skjedd her, men det er fullt mulig problemet.

Lenke til kommentar

*Utdrag fra elendig Sony-kundeservice*

 

Kjenner igjen flere av de formuleringene de komme med der ordrett, begge de to jeg chattet med brukte nøyaktig samme formuleringer.

 

Merker jeg blir forbanna. Ikke så mye for min egen del, jeg klarer å vente noen måneder på å spille. Men at Sony har baller til å være så fantastisk ræv mot kundene sine gjør at jeg nærmest fråder om munnen. Tror Gamespot plukket opp lignende sak i dag, håper at det skinnes litt lys på praksisen slik at Sony tvinges til å forandre seg.

 

EDIT: Her er saken http://www.gamespot.com/articles/sony-won-t-refund-ps4-user-who-lost-600-from-hack/1100-6425885/ Den gjaldt en fyr som ble "hacka", og ble svindlet for 600 dollar. Sony tilbyr 150 dollar tilbake. Alternativet er som alltid å bare akseptere tapet, eller kreve pengene gjennom banken. Gjør du sistnevnte blir du bannet, og mister spillene dine.

Lurer på om det er den overlegne posisjonen de har i dagens marked som gjør at Sony oppfører seg som drittsekker?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

@Jakoozie: Tror det er et problem som nesten hele support-"bransjen" deler. Vil tippe det for det meste er en tjeneste som delegeres ut til en tredjepart (selvfølgelig fordi gjør det for minst penger), og at de som da sitter og svarer deg ikke er eksperter og faglærte på temaet, men folk som bare har fått grunnleggende opplæring systemet, og faste retningslinjer for hvordan de skal behandle henvendelser.

 

Edit: Ok, den saken der er ganske horribel. Hadde det vært i Norge kunne man vel lagt det frem for forbrukerombudet. Samtidig er det en litt vanskelig sak når det kommer til en slik sak å definere hvorvidt selskapet er juridisk pliktig til å refundere. :hm:

 

Edit2: Også nok et eksempel på at det er lurt å holde så mye som mulig i fysisk versjon. :p

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Edit: Ok, den saken der er ganske horribel. Hadde det vært i Norge kunne man vel lagt det frem for forbrukerombudet. Samtidig er det en litt vanskelig sak når det kommer til en slik sak å definere hvorvidt selskapet er juridisk pliktig til å refundere. :hm:

 

Ja. Det spesielle i slike saker som dette er at det snakk om digitale spill. Hvis Sony ville kunne de bare refundert pengene og fjernet lisensene til spillene som var kjøpt av svindleren, og alle parter hadde gått i null. Det er jo ingen fysisk vare som går tapt, eller må sendes i retur. Det eneste Sony taper er inntekter fra salg som har skjedd gjennom kriminelle handlinger.

Lenke til kommentar

 

Ja. Det spesielle i slike saker som dette er at det snakk om digitale spill. Hvis Sony ville kunne de bare refundert pengene og fjernet lisensene til spillene som var kjøpt av svindleren, og alle parter hadde gått i null. Det er jo ingen fysisk vare som går tapt, eller må sendes i retur. Det eneste Sony taper er inntekter fra salg som har skjedd gjennom kriminelle handlinger.

 

Der et selvfølgelig sant. Er en mulighet der, men det krever samtidig en unntakstilstand som jeg regner med er mer enn de som sitter i support hverken kan utføre eller har myndighet til å utføre. Altså må man i kontakt med høyere ledelse.

 

Hvis spillene allerede er lastet ned så hjelper det jo ikke å slette lisensene, "hackeren" vil jo kunne spille de spillene som er kjøpt og vil jo tjene stort på det. Det er jo en grunn til at policy er slik den er, og det er jo for å beskytte seg mot svindelforsøk som gjøres på akkurat denne måten (noe de garantert har sett noen prøve på) at noen kjøper og laster ned spill på en annen maskin for så å hevde "hacking" og ville heve kjøpet og få pengene igjen.

 

Er selvfølgelig veldig uheldig for den vanlige forbruker at det er slik, men det blir jo en veldig tricky sak, ikke er det mulig å sikre seg 100% mot slik "hacking", og ikke kan man bare omgjøre policy heller, så det blir en sak der forbruker er uheldig og faller mellom to stoler. Da er det vanskelig og tungvint å få ordnet opp i det, fordi det krever mye henvendelser og kontakt forbi den vanlige supporters myndighet.

 

Er fryktelig synd, og skulle helt sett det var annerledes, men skjønner samtidig hvorfor det er slik det er. :hm:

Lenke til kommentar

Hvis det kun er for PS4/3 så vil jeg anbefalle Sony Wireless Gold: http://www.engadget.com/products/sony/playstation/gold/wireless-headset/

 

Har det headsettet selv og til rundt 800,- så får du god lyd til den prisen, men det beste er at du kan stille volum for ingame lyd og chat seperat, slik at du tydelig hører hva som blir sagt over gameplay lyden.

Endret av Happyherb_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...