Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Tipper det meste ordner seg på PS4 av både det eine og det andre. :)

Har virkelig tru på at Morpheus blir ein knall opplevelse. Håper fleire spillutviklere går for 1080p og 60fps. Da skal det ikkje så mykje til for at spilla kan få ei VR-utgåve. Det beste ville alikevel være om spilla kjøre 120fps. Kan gjerne kutte ut litt av grafikksminken for å få til dette.

Elles håper eg at det blir mulig å velge DS4 eller move-kontroller, samt velge å sitte eller stå(bevege seg). For min del er det heilt greit å spille med DS4 der VR-headset bare registrerer kva vei eg ser meg rundt i spillet. Det blir som å slippe å styre kamera på kontrollen.

du kan bruke ds4 som move kontroller, men du vil uansett trenge ps4 kameraet som registrerer bevegelsene, er en av grunnene til att det er lys i kontrolleren

Yepp, er klar over det. Håper bare at det kommer mulighet for å sjølv velge om man vil bruke DS4 eller Move-kontrollane, eventuellt at spilla blir merka viss man er nødt å bruke Move-kontroller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Move ja... Fikk vel med en slik Dildo som beklageigvis var bundlet med 320GB Slim utgaven min, testet det med demodiscen i knapt 30 min før kamera og hele dritten ble stuet bort i esken igjen. Det har aldri sett dagens lys igjen siden.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

måtte teste å laste opp litt fra ps4 til youtube tidligere så du kan jo se litt gameplay her, er dog bare jeg som spiller

Takk for klippet :) Ser ut som ett spill man må være flere for at det skal være noe morro overhodet. Ikke helt typen spill jeg klør etter å spille om dagen desverre.

Kjøpte Helldivers på impuls i går og så langt er det morro. Spilt mest alene og det går helt fint. Tok også noen runder på nettet med vilt fremmede og selv om jeg var noen lvl mindre enn de så spilte det liten rolle. Kan jo ha noe med kartet og gjøre og difficulten på det oppraget.

Koster vel ca 140,- om du er ps+ medlem og definitivt verdt hver en krone i mine øyne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Move ja... Fikk vel med en slik Dildo som beklageigvis var bundlet med 320GB Slim utgaven min, testet det med demodiscen i knapt 30 min før kamera og hele dritten ble stuet bort i esken igjen. Det har aldri sett dagens lys igjen siden.

Det samme med Wii, det var moro en liten stund så har den aldri blitt brukt igjen. Det samme med Kinnect.
Lenke til kommentar
Kjøpte Helldivers på impuls i går og så langt er det morro. Spilt mest alene og det går helt fint. Tok også noen runder på nettet med vilt fremmede og selv om jeg var noen lvl mindre enn de så spilte det liten rolle. Kan jo ha noe med kartet og gjøre og difficulten på det oppraget.

Koster vel ca 140,- om du er ps+ medlem og definitivt verdt hver en krone i mine øyne.

må si meg 100% enig der, spillet er gøy fra start til slutt, og er faktisk lett å spille med randoms online, greit med kommandoene man kan gi via dpadden viss de du spiller med ikke har mik

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var slik at man måtte forhåndsbestille Type-O for å få FFXV-demoen? Jeg har lyst til å se noen anmeldelser av Type-O før jeg kjøper. Square-Enix er tross alt ikke like pålitelige kvalitetsmessig som de var før og jeg har brent meg på en del av spinoffene deres.

Lenke til kommentar

Det var slik at man måtte forhåndsbestille Type-O for å få FFXV-demoen? Jeg har lyst til å se noen anmeldelser av Type-O før jeg kjøper. Square-Enix er tross alt ikke like pålitelige kvalitetsmessig som de var før og jeg har brent meg på en del av spinoffene deres.

ja eneste måten man vissnokk får tilgang til demoen

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg synes det er et lite sympatisk trekk å bruke FFXV for å selge Type-O. Samtidig mistenker jeg at denne demoen uansett vil bli gjort tilgjengelig på andre måter; de vil neppe begrense markedsføringen av FFXV på sikt bare for at de som forhåndsbestilte Type-O ikke skal angre på det i ettertid.

Lenke til kommentar

Det samme med Wii, det var moro en liten stund så har den aldri blitt brukt igjen. Det samme med Kinnect.

Riktig. Startet på Skyward Sword her for noen uker siden, da jeg aldri kom skikkelig i gang med det på Wii når jeg faktisk kjøpte det. Kjempe bra spill så langt som desverre må brukes med idiotkontrollene fra Nintendo. Litt synd, men jeg vegrer meg litt for å sette meg ned med dritten igjen for å fortesette spillet.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Riktig. Startet på Skyward Sword her for noen uker siden, da jeg aldri kom skikkelig i gang med det på Wii når jeg faktisk kjøpte det. Kjempe bra spill så langt som desverre må brukes med idiotkontrollene fra Nintendo. Litt synd, men jeg vegrer meg litt for å sette meg ned med dritten igjen for å fortesette spillet.

Viktigaste er vel at man lader desse veive-kontrollane innimellom. Det kan jo skje at griser flyr ein dag. :)

Lenke til kommentar

må si meg 100% enig der, spillet er gøy fra start til slutt, og er faktisk lett å spille med randoms online, greit med kommandoene man kan gi via dpadden viss de du spiller med ikke har mik

Enig der. Jeg og junior hadde en noe dårlig koordinert co-op runde i sted. Har ikke peiling på hvor mange ganger vi dua av egne straferuns etc. Men morro var det. Artig at Friendly fire tar rotta på deg. Blir noen hektiske situajsoner av sånt dersom man ikke ser hvor skuddene går.

Lenke til kommentar

http://www.vrworld.com/2015/03/08/ps4-update-brings-suspend-resume-and-custom-button-mapping/

ser ut som den kommende ps4 oppdateringa endrer en god del ting + legger til en del nye

Main Features

• The system can now enter rest mode without closing any applications. You can adjust this setting in [Power Save Settings] > [set Functions Available in Rest Mode].
  • [Accessibility] has been added to [settings]. You can adjust accessibility settings such as zooming and button assignments.

Trophies

• You an now delete trophies with 0% achievement progress.
  • [Earned Date], [Not Earned], and [Grade] have been added as sorting options for trophies. You can also sort by [Earned Date] and [Not Earned] options when comparing trophies with other players.
  • You can now search the Internet for details about trophies from the options menu in [Trophies].
  • Screenshots of scenes when you earn trophies are now saved automatically. You can view saved screenshots in [Capture Gallery].
  • You can now share trophy details and screenshots. Select the trophy you want to share details about in [Trophy], and then press the Share button.

Share Play

• You can now test the host’s connection speed when starting Share Play.
  • You can now enjoy Share Play at 60 fps. A host in a party can adjust the setting in [Party Settings] > [Video Quality for Share Play] > [Frame Rate].
  • A user who is running version 2.50 or earlier on their system cannot use Share Play with someone who is running version 2.50 beta on their system. Users who are both running system software version 2.50 beta can enjoy Share Play.

Other

• Users who are your Facebook friends can now be displayed in [Players You May Know].
  • You can now send real name requests in addition to Friend requests to users who are currently not on your Friends list.
  • You can now apply a shadow style for text in [Themes].
  • You can now enter up to 140 characters for your self-introduction.
  • If you enter 22 characters or more for your self-introduction, only 21 characters will be displayed on a PS4 system running system software version earlier than 2.50.
  • You can now use the touch pad to operate playback of videos on discs.
  • [Discover] has been added to introduce users to PS4 system features. You can view information about features in [Notifications] > [Discover].
  • Remote Play cannot be used with a PS Vita system running version 3.35. A system software update for the PS Vita (to be released later) is required.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Testet litt Oddworld. Bare meg, eller er styringen veldig upresis? Føles litt som å gå på is og kontrolleren reagerer ofte et sekund etter at jeg har trykket på knappen. Har blitt drept en del ganger grunnet dette og føler på en måte det ikke er min feil når jeg dør. Mulig det går seg til etter hvert, men førsteinntrykket er ikke det beste.

Lenke til kommentar

Testet litt Oddworld. Bare meg, eller er styringen veldig upresis? Føles litt som å gå på is og kontrolleren reagerer ofte et sekund etter at jeg har trykket på knappen. Har blitt drept en del ganger grunnet dette og føler på en måte det ikke er min feil når jeg dør. Mulig det går seg til etter hvert, men førsteinntrykket er ikke det beste.

Slik var vel det på ps1 også som jeg kan huske.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...