Kontorstol Skrevet 3. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2015 Huff... Jævla IndieStation. Enig. Hvor blir det av GTA, The last of us og de andre stortitlene som ikke er et år gamle engang? 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 3. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Hvorfor skal det være sarkasme? Oddworld og Vailant Hearts er ikke storspill. Nå har PS4 flere spill de kunne gitt ut "gratis" som kom med release - blant annet Killzone, Knack osv. Jeg synes ikke akkurat verdien gjenspeiler seg i PS+ når de gir ut indiespill og leverer servere som går opp og ned i ett kjør. Spillsmak er subjektivt, men generelt så er indie-sjangeren mer rettet mot en spesiell målgruppe enn større spill. Noe som gjør at det å gi ut et AAA-spill (f.eks.) ville appellert til flere brukere. Det er ikke gratis heller med PS+ spill. Endret 3. mars 2015 av Emils. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 3. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2015 Jeg ser hva du mener, men bare slapp av. Storspillene kommer etter hvert. Det jeg dog ikke syns er greit er problemene som har vært med serverene. Det er rett og slett ikke holdbart. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 3. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2015 Jeg er glad det er mest mindre spill og spesielt Indie spill jeg får med PS+. Jeg pleier å kjøpe AAA spill om det virker interessant. Derfor liker jeg PS+ så bra da det fyller opp kvoten til en grad med andre type spill jeg mye mulig ellers ikke hadde kjøpt. På PS3 har jeg en lang lang liste nå med spill jeg må få spilt pga PS+. Alt ifra mindre spill til store AAA spill. Det dummeste jeg ser er når folk bruker ordet Indiestation som noe negativt. Hadde det ikke vært for Indie miljøet så hadde spill markedet vært enda mer kjedelig og fylt opp av A4 spill en det allerede er. Dette er en av grunnene til at jeg liker PS4 og PC som spill plattform. Variasjon er ikke noe negativt. 3 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 3. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Huff... Jævla IndieStation. Enig. Hvor blir det av GTA, The last of us og de andre stortitlene som ikke er et år gamle engang? Der har vi sarkasmen sin ... Eller er det ironi? Og Emils, du har rett i at spillsmak er subjektivt. Å si at indiespill er rettet mot én spesiell gruppe er derimot ganske tullete. Det finnes tusenvis av forskjellige indiespill i flere titalls sjangre, og det eneste de har til felles med hverandre er at de er utviklet med et noe mer beskjedent budsjett enn storspillene. Hvis "indiespill" er rettet mot en spesiell gruppe så er det i så fall snakk om den gruppen gamere som faktisk er åpne for nye, varierte opplevelser. Du er tydeligvis ikke del av denne gruppen. Killzone og Knack er forøvrig dårlige spill, forstår ikke hvorfor folk maser så mye om disse. Ellers er jeg enig i at PSN er for dårlig som onlinetjeneste. Men nå snakket vi om spillene. Endret 3. mars 2015 av Jakoozie 2 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 3. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2015 Kjerringa var godt fornøyd med Oddworld for å si det sånn! Personlig fins det andre spill jeg kunne tenkt meg, men 3 spill er jo en superb deal! Spiller enda Transistor fra forrige måned og syns det er et meget bra spill Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 3. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Huff... Jævla IndieStation. Enig. Hvor blir det av GTA, The last of us og de andre stortitlene som ikke er et år gamle engang? Der har vi sarkasmen sin ... Eller er det ironi? Og Emils, du har rett i at spillsmak er subjektivt. Å si at indiespill er rettet mot én spesiell gruppe er derimot ganske tullete. Det finnes tusenvis av forskjellige indiespill i flere titalls sjangre, og det eneste de har til felles med hverandre er at de er utviklet med et noe mer beskjedent budsjett enn storspillene. Hvis "indiespill" er rettet mot en spesiell gruppe så er det i så fall snakk om den gruppen gamere som faktisk er åpne for nye, varierte opplevelser. Du er tydeligvis ikke del av denne gruppen. Killzone og Knack er forøvrig dårlige spill, forstår ikke hvorfor folk maser så mye om disse. Ellers er jeg enig i at PSN er for dårlig som onlinetjeneste. Men nå snakket vi om spillene. Knack og Killzone var eksempler på spill de kunne gitt ut. Om de er bra er vel opp til enhver å bedømme, men da hadde iallefall lineupen sett mye bedre ut. Jeg liker måten dere "indie-folk" omtaler dere på. Dere snakker så varmt om hvor åpne, kreative og tenkende dere er, mens vi som kanskje foretrekker storspillene er bare tafatte og late. Men mange liker faktisk å slappe av med et storspill (eller noe i den duren) fremfor et 2D-spill osv. Jeg har ikke direkte noe i mot indie-spill. Det er flere av spillene jeg har elsket, deriblant digger jeg Outlast, men jeg finner også veldig mange spill lite spennende og morsomme. Jeg pleier som regel å gi de fleste indiespill en sjanse, men siden November 2013 er det ikke mange indiespill jeg har fått igjennom PS+ som har vært supermorsomme. Jeg kommer til å gi Oddworld og Viliants Hearts en sjanse, men utfra det jeg har sett av promoer av de tidligere så fristet det ikke med kjøp. Nå som jeg får dem igjennom PS+ vet jeg ikke hvorfor det forandrer på så mye. Variasjon er ikke negativt, men kvalitet er fortsatt viktig. Endret 3. mars 2015 av Emils. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 3. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Huff... Jævla IndieStation. Jeg liker måten dere "indie-folk" omtaler dere på. Dere snakker så varmt om hvor åpne, kreative og tenkende dere er, mens vi som kanskje foretrekker storspillene er bare tafatte og late. Men mange liker faktisk å slappe av med et storspill (eller noe i den duren) fremfor et 2D-spill osv. Du burde ikke legge ord i munnen på folk. Jeg elsker storslagne, historiedrevne titler som pusher grensene for hva som er mulig i spill. Jeg elsker Gears of War, Last of Us og GTA. Men jeg digger også spill som Transistor, Rogue Legacy og Olliolli. Det er meningsløst å skille mellom "indie" og "AAA", ettersom indiespill rommer spill i alle sjangre. Siden det finnes indiespill som ser like bra ut som fullproduksjonsspill, og store studioer har begynt å lage det som normalt blir ansett som indiespill synes jeg skillet er unødvendig. Spill er spill. Folk bør spille de spillene som ser interessante ut, uansett om det kostet 500 eller bare 2 millioner å lage. Vi bør også prøve å utvide horisonten inniblant, og helst ikke dømme spill for hvordan de ser ut. Det er i alle fall min mening. Endret 3. mars 2015 av Jakoozie 3 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 3. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Nyeste prototype! KOMMER Q1 2016!! 20.2 millioner PS4 solgt så langt! Playstation Blog artikkel om Morpheus. Endret 3. mars 2015 av LarZen 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 3. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Ettersom det er RGB piksler kan det hende at 1080P holder selv om jeg egentlig har mine tvil. Eier selv oculus rift DK2 med 1080P som helt utvilsomt er alt for lav oppløsning forå få en veldig god opplevelse, men på oculus er da altså pentile piksler så det stiller seg litt annerledes. 120hz synst jeg er mye å strekke seg etter å kan ikke forstå at vi skal få se noen vertfall særlig pene grafiske spill som skal klare å holde 120 fps i 1080P. Jeg er spent men samtidig svært skeptisk. edit: Rundt hele indie og indiestation diskusjonen over her, så er såvidt jeg vet hverken Oddworld eller Valiant Hearts indie titler. Endret 3. mars 2015 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 3. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Da var det slutt..men damn dette var sexy saker. Men må vel være 120hz fordelt på hver øye? Og 20.2 millioner solgt...det er heftig. Skal bli interessant å se hvor mange XBO som Microsoft har solgt til lager rundt i verden..... Endret 3. mars 2015 av LarZen Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 3. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Da var det slutt..men damn dette var sexy saker. Men må vel være 120hz fordelt på hver øye? Er vel 1 skjerm kan jeg tenke meg som blir splittet på midten, så det blir jo bare et vanlig 120hz panel det er snakk om. Videre vil og da oppløsningen på panelet i teorien bli halvert ettersom det vil være 2 bilder fordelt på ett 1080P panel (960×1080 perr øye). Noe annet kan jeg ikke forstå at Playstationen skal klare å dra rundt, vertfall ikkje i stabil 120 FPS Endret 3. mars 2015 av Evil-Duck Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 4. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2015 Dem viser AxiomVerge her nå http://www.twitch.tv/kindafunnygames Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 4. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2015 Forstår ikke hvordan Morpheus skal fungere. Såvidt jeg har forstått må du opp i ganske høye framerates for at VR-opplevelsen skal være god, må det ikke matche refresh-raten? Spent på å se hvor mye grafikk som ofres for at en PS4 skal kunne kjøre krevende spill i 120 FPS stabilt i alle fall. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2015 Forstår ikke hvordan Morpheus skal fungere. Såvidt jeg har forstått må du opp i ganske høye framerates for at VR-opplevelsen skal være god, må det ikke matche refresh-raten? Spent på å se hvor mye grafikk som ofres for at en PS4 skal kunne kjøre krevende spill i 120 FPS stabilt i alle fall. Jo, frames MÅ matche refresh raten, vist ikke blir det hele fult i tearing og stuttering som gjør d hele helt ubrukelig, noe de fleste som har litt erfaring med oculus rift kan bekrefte. Nå kan vel gjerne oppdateringsfrekvensen på panelet muligens stilles ned, men da forsvinner gjerne litt meningen med det hele. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 4. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2015 Hvorfor skal det være sarkasme? Oddworld og Vailant Hearts er ikke storspill. Nå har PS4 flere spill de kunne gitt ut "gratis" som kom med release - blant annet Killzone, Knack osv. Jeg synes ikke akkurat verdien gjenspeiler seg i PS+ når de gir ut indiespill og leverer servere som går opp og ned i ett kjør. Spillsmak er subjektivt, men generelt så er indie-sjangeren mer rettet mot en spesiell målgruppe enn større spill. Noe som gjør at det å gi ut et AAA-spill (f.eks.) ville appellert til flere brukere. Det er ikke gratis heller med PS+ spill. Ja vet du hva, for 34 kr bør vi fader meg få helt nye spill hver mnd.. 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 4. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2015 For min del kunne de droppet IGC i bytte mot en mer stabil tjeneste (*bank i bordet* dog i det siste har det vært relativt stabilt */bank i bordet*) Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 4. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2015 PS+ fornekter seg ikkje og kommer med 6 bra spill for Mars. Deriblant heile 4 PS4 spill pga crossbuy. Skjønner godt di som ser verdien av PS+. Så mange gratis spill gjennom eit år overstiger langt det man betaler for. Når det kommer til Morpheus er det knall å sjå at det endelig kom ein dato for når VR inntek spillarenaen. Det vil presse di andre aktørane til å dukke opp før eller rundt samme tidspunkt. Spesifikasjonane til Morpheus later til å fungere utan at man blir kvalm. Positivt at det er eit lett headset som følast komfortabelt å bruke for både di med briller og utan. Elles er eg fornøgd med at Sony legger seg på 1080p og 60-120fps. Nå er det bare å håpe at det blir utvikla mange gode VR-spill som drar nytte av første person synsvinkel. 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 4. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2015 Hvorfor skal det være sarkasme? Oddworld og Vailant Hearts er ikke storspill. Nå har PS4 flere spill de kunne gitt ut "gratis" som kom med release - blant annet Killzone, Knack osv. Knack kommer du nok ikke til å si, siden den har metacritic på 54. Sony prøver å holde seg på 70 og opp. Og hvorfor vil du egentlig ha et dårlig spill istedenfor et som faktisk er bra som f.eks Valiant Hearts? 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2015 (endret) Hvorfor skal det være sarkasme? Oddworld og Vailant Hearts er ikke storspill. Nå har PS4 flere spill de kunne gitt ut "gratis" som kom med release - blant annet Killzone, Knack osv. Jeg synes ikke akkurat verdien gjenspeiler seg i PS+ når de gir ut indiespill og leverer servere som går opp og ned i ett kjør. Spillsmak er subjektivt, men generelt så er indie-sjangeren mer rettet mot en spesiell målgruppe enn større spill. Noe som gjør at det å gi ut et AAA-spill (f.eks.) ville appellert til flere brukere. Det er ikke gratis heller med PS+ spill. Haters gonna hate - shake it off peeps. Koste meg lenge med Valiant Hearts som jeg kjøpte til full pris på en annen plattform Endret 4. mars 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå