Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ikke i The Order sitt tilfelle. Her snakker vi om 6-9 timer totalt, som inneholder forferdig mye cutscenes. Vi er nok nede på (evt under) call of duty X SP tid. Vil dere ha betalt 600,- bare for å spille COD SP?

 

Vel, jeg kjøpte Ghosts til fullpris, og har ennå ikke brukt mer enn noen minutter på MP. ;)

 

Snur man på flisa så ville jeg ikke betalt 600 kr bare for å spille CoD MP.

 

Så det det koker ned til er hvor godt man nyter den tiden man bruker på å spille. Hvis et spill er 7 timer og man nyter alle 7 så er jo det en bedre opplevelse enn et spill som er 20 timer langt og man bare nyter 8 av dem. Slik er det med CoD MP for meg, det varer teknisk sett i hundrevis av timer, men etter 2-3 så er jeg lei. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Støtter oppunder Rider of Reason her.. :)

 

 

Når det gjelder spill og priser, synes jeg helt ærlig de er relativt billige.. Om man bruker 600 kroner på et spill som man bruker 6 timer på, så vil det koste en 100 kroner i timen for god underholdning, gitt at man liker spillet, selvfølgelig. Et spill er sjeldent 6 timer langt, og er i de aller fleste tilfeller mye lengre.. 12 timer, så er det kun 50 kroner timen, osv.. 60 timer, 10 kroner, osv. Spill er, synes jeg, billige. Det er jo et lite forbehold om at man faktisk nyter spillet. Har man ikke kontroll og vil ha absolutt alt av nyheter som kommer, så blir det jo sykt dyrt, og da har man heller ikke tid til å spille alt. Det er et problem opp til hver enkelt. Men, pris per underholdningstime i spill, synes jeg er faktisk nokså rimelig. I hvert fall ikke dyrt / overpriset.

 

Om The Order 1886 klokker inn på 9 til 12 timer, cutscenes eller ikke, så er det helt grei pris i min bok. Og de som har spilt spillet, ser ut til å kose seg de "få timene" det gjelder.

 

 

:)

Lenke til kommentar

I eks. den beste spillopplevelsen jeg har hatt på mange år så var gode cutscenes avgjørende for opplevelsen. TLOU:RM. Ellers dreiet jo spillet seg mest om å drepe masse folk og zombies fra lokasjon A til Å. Høres kjent ut?.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående priser, så har spill bare blitt billigere og billigere. De har slett ikke fulgt lønnsutviklingen ellers og koster det samme i dag som på begynnelsen av 90-tallet, da 600 kroner var mye mer penger enn i dag og enkelte titler var helt oppe i 700-800 kroner. Å betale 500-600 for 5-10 timers underholdning er i dag ingen dårlig deal, relativt sett.

 

Selv synes jeg det bare er en fordel at spillene ikke er paddet for å bli lengst mulig, men at det faktisk er mulig å gjennomføre en del spill i løpet av et år selv om man jobber fullt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ikke i The Order sitt tilfelle. Her snakker vi om 6-9 timer totalt, som inneholder forferdig mye cutscenes. Vi er nok nede på (evt under) call of duty X SP tid. Vil dere ha betalt 600,- bare for å spille COD SP?

 

Vel, jeg kjøpte Ghosts til fullpris, og har ennå ikke brukt mer enn noen minutter på MP. ;)

 

Snur man på flisa så ville jeg ikke betalt 600 kr bare for å spille CoD MP.

 

Så det det koker ned til er hvor godt man nyter den tiden man bruker på å spille. Hvis et spill er 7 timer og man nyter alle 7 så er jo det en bedre opplevelse enn et spill som er 20 timer langt og man bare nyter 8 av dem. Slik er det med CoD MP for meg, det varer teknisk sett i hundrevis av timer, men etter 2-3 så er jeg lei. :)

 

Akkurat, samme her. Koste meg med Ryse når det kom, men skulle nok ventet til det havnet i en tilbudskorg.

Lenke til kommentar

Jepp, det er grunnen til at jeg la fra meg DA3, GTAV og mest sannsynlig kommer til å kjøpe TW3 på 50% tilbud i beste fall.

 

Ja, padding er et spesielt stort problem med rollespill, som ofte reklamerer med lengde. Når jeg hører "50+ hours of gameplay" spør jeg med en gang hva det er som ligger i de 50 timene; hvis det er å samle 100 av 100 røde blomster og blå steiner så tar jeg heller til takke med 25 timer med kvalitetsinnhold. Sidequestingen i DA3 var forferdelig lite interessant. DA1 gjorde det riktig med å ha en mye strammere og historiefokusert opplevelse som la opp til flere gjennomspillinger - om man ønsket.

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig at The Order 1886 får leve videre, ekstremt mye potensiale og spillet var jo bare helt dritlekkert grafisk og art-style sett. Lengden på spillet var egentlig helt god, hovedproblemet mitt er replayability, jeg vet nå at jeg vil få servert den eksakt samme opplevelsen en gang til; i tillegg til at mengde gameplay er vel tynt.

 

At noen anmeldere gir det 2, 3 og 4 av 10 er rett og slett latterlig. Mellom 5 og 7 vil jeg si passer godt, et relativt godt spill med mye uutnyttet potensiale og en del merkelige designvalg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg virker det litt absurb å bryte ned et spill i hvor lenge jeg hadde kontroll over karakter vs cutscenes. Når jeg spiller/ eller er ferdig med et spill så er det om jeg koste meg/hadde det gøy som betyr noe, ikke hvor mange minutter cutscenes det var.

 

Jeg kan storkose meg med spill som både har og ikke har cutscenes, men så liker jeg også et bredt utvalg av spillsjangre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jepp, det er grunnen til at jeg la fra meg DA3, GTAV og mest sannsynlig kommer til å kjøpe TW3 på 50% tilbud i beste fall.

 

Ja, padding er et spesielt stort problem med rollespill, som ofte reklamerer med lengde. Når jeg hører "50+ hours of gameplay" spør jeg med en gang hva det er som ligger i de 50 timene; hvis det er å samle 100 av 100 røde blomster og blå steiner så tar jeg heller til takke med 25 timer med kvalitetsinnhold. Sidequestingen i DA3 var forferdelig lite interessant. DA1 gjorde det riktig med å ha en mye strammere og historiefokusert opplevelse som la opp til flere gjennomspillinger - om man ønsket.

 

Helt enig! Et spill bør vare like lenge som utviklerens gode ideer, og ikke ett sekund lenger.

 

The Witcher 3 har jeg troen på at skal klare å gi oss interessante ting å gjøre. Min erfaring er at også mer mundane samlequester kan bli morsomme hvis spillet klarer å holde deg engasjert gjennom historiefortelling. The Witcher 2 hadde noen quests som ikke hadde de mest interessante oppgavene i seg selv, men man hadde likevel lyst å fullføre oppdraget for å se hva som skjedde videre. Du kan ofte kamuflere fetch quests med engasjerende, cinematisk historiefortelling.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Tja, for et rent action spill så er 6-9 timer en ok lengde, stort sett kommer jo en ok multiplayer i tillegg. Nå er jo faktisk usikker på hvorvidt det er mp i 1886, men tidsmessig ut av det jeg leser her så er rundt 7 timer ok for slike spill for midt vedkommende. Hadde derimot rpg spillene vært i den lengden hadde jeg klaget, men som sagt, det er til sjangeren.

Ikke i The Order sitt tilfelle. Her snakker vi om 6-9 timer totalt, som inneholder forferdig mye cutscenes. Vi er nok nede på (evt under) call of duty X SP tid. Vil dere ha betalt 600,- bare for å spille COD SP?

 

Har du noen gang spilt Metal Gear Solid 4? Det har vel aldri før og etter kommet noen spill som kan slå det på antall cut scenes og filmtid vs gameplay. Spiller du på easy løper du gjennom spillet på 3-4timer, men hvis du ser alt av scener så slår du fort ihjel 15-16 timer. Jeg vil spille 1886, men venter til det kommer på tilbud iløpet av påska eller sommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...