Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet av erfaring at jeg normalt bruker en god del mer tid en de raskeste spillerne. Så når jeg ser 5 timer så er det garantert 10-12 timer for meg.

hehe.. Samme her! :)

 

Er alltid veldig "treig" når jeg spiller.. Tror jeg tar meg veldig god tid i alt, ser meg godt rundt, utforsker og koser meg! :)

 

Er ikke så nøye med achievements, bare at jeg føler at jeg har fått med meg alt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ser hele gjennomgangen av spillet ligger ute på youtube. Redd ryktene er sanne - det ser lineært ut.

 

Hvorfor er det nødvendigvis negativt? :)

 

Du har helt rett, det trenger ikke nødvendigvis bety noe negativt. Jeg syns spillet ser relativt tøft ut, settinga er jo dødsstilig og jeg kommer nok til å kjøpe det en vakker dag. Det eneste er at jeg kunne godt se for meg litt mer variert gameplay og åpne områder for utforskning. Altså, det er jo visuelt slående vakkert og settingen er genial. Det hadde vært mye tøffere om det var litt muligheter for utforskning i et sånn type spill.

 

Dessuten så jeg mye call of duty-tendenser der man gjemte seg bak noe mens det kom bølger med fiender. Litt sånn "Gå A til B" hvor man kommer til litt mer åpne områder og bølger med fiender dukker opp. Det er så mye av det. Det gjelder selvfølgelig ikke bare her, men skytespill generelt. Forhåpentligvis er det mer variert og åpent enn det jeg fikk inntrykk av. Og selvfølgeligvis kan jo storyen være knakende, og.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

har vel egentlig bare vært grafikk ditt og grafikk datt, 1080p this og 60fps her, som det oftest er når det er snakk om playstation spill, The order har gått i grafikkfella.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg tre spill på benken som har måttet vente fordi jeg brukte lang tid på Destiny, så jeg ligger etter. Det gir meg dog god tid til å se på hvilke spill som er verdt å kjøpe. Hvis spillet får masse oppmerksomhet, og så forsvinner det fra zeitgeisten i løpet av tre dager, så er svaret "nei" ;)

Lenke til kommentar

Gamezone.no er vel plassen jeg forholder meg til mest, prisene er vel gjennomsnittlig litt over 600,- per omgang pga frakt, men de er utrolig kjappe med leveringer.

 

Altfor dyrt. Vet ikke når, men virker som at norske butikker har gått sammen for å presse opp prisene på next-gen spill.

 

Gamezone har også altfor ofte hatt forsinkelser på leveringer i de siste årene, så jeg bruker de kun når jeg må.

 

Er ikke den digitale versjonen også 549kr? Da er det jo nesten ikke vits å kjøpe fysisk lenger heller.

Lenke til kommentar

 

Gamezone.no er vel plassen jeg forholder meg til mest, prisene er vel gjennomsnittlig litt over 600,- per omgang pga frakt, men de er utrolig kjappe med leveringer.

 

Er ikke den digitale versjonen også 549kr? Da er det jo nesten ikke vits å kjøpe fysisk lenger heller.

 

Kall meg arkaisk, men jeg foretrekker fysisk på grunnlag av følelsen av å faktisk «eie» det, ta av plastikken, sette inn plata og finne en plass i hylla for det, det er noe eget i det. Dette er da subjektivt, flere som hopper på heldigital framfor fysisk kopi, da spillet ikke kan mistes(med mindre det taes ned fra PSN/SEN) eller blir ødelagt. Men prisene er fortsatt ganske like på nett som i butikk, noe som er rart siden kostnadene på fysisk kopi åpenbart er dyrere å produsere kontra å distribuere det digitalt.

Lenke til kommentar

Altfor dyrt. Vet ikke når, men virker som at norske butikker har gått sammen for å presse opp prisene på next-gen spill.

 

Hvis jeg ikke tar helt feil så har prisene på nye konsollspill (499,- til 599,-) nærmest vært uforandret siden tidlig 2000 tallet og før det var det ikke uvanlig å betale 600,- til 800,- per spill.

 

Så ser man på konsumprisindeksen, så er det faktisk billigere i dag.

 

Endret av Happyherb_InnleggNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Men prisene er fortsatt ganske like på nett som i butikk, noe som er rart siden kostnadene på fysisk kopi åpenbart er dyrere å produsere kontra å distribuere det digitalt.

Uten at jeg kan backe opp med fakta dette så tipper jeg at dette har mye med opprettholdelse av jobber å gjøre. At det også medfører ekstra inntekt for alle involvert i spillutvikling og digital distribusjon er jo også en bonus.

 

Hadde man fjernet kostnadene ved å kopiere plater, trykke booklets og covere, transportkostnader og avansen til butikkene fra prisen på heldigitale utgaver ville nok det betydd kroken på døra for mange (de fleste?) spillbutikker. Det ville nok også vært et skudd for baugen for kombinerte musikk- og spillbutikker.

 

Det kan også være noe konkurransenregulering inne i bildet for om Sony skulle være alene om å selge spill 100,- (eller mer?) lavere enn alle andre i tillegg til å ha distribusjonskanal rett inn i stua til folk ville de fått veldig mye makt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...