Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående The Order og lengden på spillet:

 

 

Ready at Dawn har turnert Europa for å promotere deres kommende spill The Order: 1886, og våre portugisiske kollegaer fikk muligheten til å snakke med Ru Weerasuriya, Ready At Dawns CEO, mens utvikleren var i Lisboa. Blant annet kunne Ru avkrefte ryktene om at historiedelen kun er fem timer lang:

"This number began to emerge more than a week ago, but it is totally incorrect. We just don't go out there and basicly try to correct people when they put information that is wrong. I don't know where he got the number from, but what tou can expect from the game is a true single player game, just like what you would expect from the games you played before."

Kilde: http://www.gamereactor.no/nyheter/294014/The+Order%3A+1886+varer+lenger+enn+fem+timer/

 

Høres bra ut.

Allerede bestilt, bare synd jeg ikke er hjemme helgen det kommer ut :p

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

what you can expect from the game is a true single player game, just like what you would expect from the games you played before."

 

Vet ikke helt jeg, det der høres veldig ut som veldig unnvikende PR-snakk. Når han først er stilt opp mot veggen på denne måten synes jeg han burde gi et ca tall hvis han virkelig mener at spillet er langt nok. Det er noe fishy med hele greiene.

 

Og han snakker som om det er noen etablert standard hvor lenge "true single player"-spill varer. Hah. Vi har SP-spill som varer i 4-5 timer og som varer i 100 timer.

 

Men samma det, vi får bare vente å se.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

tror ikke det er lengden på The Order som man burde henge seg opp i, av det jeg har sett til nå så virker det utrolig kjedelig gameplay og helt likt som alle andre TPS spill til nå er.

hadde lyst på dette spillet, men nå, not so much. virker som de har tenkt "vi har et kjedelig spill, la oss pumpe alle pengene inn i grafikk så det selger" strategien,

Lenke til kommentar

Ingen bruker like lang tid på spillet, og det er slett ikke vanlig for produsenter å komme med et tall på slikt.

Neida, men det er heller ikke vanlig at det er så mye diskusjon om lengden til spillet i forkant heller. Hvis han har gode nyheter å meddele til de som er i tvil, burde han komme med dem.

 

Men som sagt, vi får bare vente å se. Blir spennende med anmeldelsene :)

Lenke til kommentar

Han gjør jo det! Hvis han går ut nå og sier at ryktene er bullshit, og det viser seg at folk oppnår en gjennomsnittlig spilltid på 5 timer, så er det jo direkte løgn, og er det en ting spillmiljøet ikke liker, så er det direkte løgn når det gjelder lovte attributter ved produktet. Og kvinner, tydeligvis...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du må lese mitt opprinnelige innlegg på nytt. Svaret til Ready at Dawn-fyren er et intetsigende, tomt utsagn som ikke egentlig sier noe som helst om lengden til spillet. Derfor var jeg uenig med Skogslik om at det som ble sagt "høres bra ut".

 

Du kom så og sa at det ikke er vanlig for produsenter å oppgi spilletid. Men i dette særtilfellet hadde det vært lurt for ham å gjøre det etter min mening, siden det allerede er en bred oppfatning om at spillet vil være veldig kort. Dette er såklart bad for business. At han velger å være så vag kan da bety at spillet faktisk er veldig kort, eller at han ikke anser det som nødvendig å gå ut med noe mer konkret informasjon om lengden på spillet. Ingen av delene er spesielt positive tegn, selv om sistnevnte heller ikke er negativt nødvendigvis.

 

Og ikke påstå at de ikke kan gi et estimat på hvor langt spillet er. Det er snakk om et cinematisk korridor-skytespill, det er ikke Skyrim. Det er liten sjanse for at det vil være så voldsom stor forskjell på hvor lang tid folk bruker på spillet. Og de må jo ha drevet med omfattende playtesting av spillet, jeg er sikker på at de har en ganske god oppfatning av hvor lang en gjennomsnittlig playthrough er. De bare vil ikke gå ut med dette av en eller annen grunn.

 

Men jeg hadde ikke tenkt å gjøre noe stort nummer ut av dette. Jeg bryr meg personlig ikke så voldsomt om lengden på spillet, som sagt setter jeg kvalitet over kvantitet. Jeg kom bare med en bemerkning.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Har nå forhåndsbestilt Bloodborne pga fikk så bra pris på platekompaniet.

 

Har aldri vært borti Souls-spillene før, men har hørt det skal være skikkelig ille å dø. Er det (sannsynligvis) sånn at man må spille kanskje en hel time på nytt hvis man dør på en boss? Er det ikke lett å gå lei? Jeg refererer da til de andre souls-spillene siden Darksouls åpenbart ikke er lansert.

Lenke til kommentar

Har nå forhåndsbestilt Bloodborne pga fikk så bra pris på platekompaniet.

 

Har aldri vært borti Souls-spillene før, men har hørt det skal være skikkelig ille å dø. Er det (sannsynligvis) sånn at man må spille kanskje en hel time på nytt hvis man dør på en boss? Er det ikke lett å gå lei? Jeg refererer da til de andre souls-spillene siden Darksouls åpenbart ikke er lansert.

Souls spillene støtter seg på en viss vanskelig terskel som må vandres(kjempe med nebb og klør) over, man går rundt i forskjellige baner som kan være infisert av gift og andre elementer som kan gjøre karakteren din svakere i et kort tidsrom, med forskjellige fiender som har egne forsvarsmekanikker man bør lære seg mønsteret på. Man samler da sjeler(Souls) derav navnet Dark Souls/Demons Souls, som brukes til å levle opp karakteren etter din smak, Souls/sjeler får man av å ta ned fiender, og mengder sjeler ettersom vanskelighetsgrad på fienden. OM man dør, mister du alle sjelene du har i inventory, om sjelene er brukt på oppgradering blir de ikke mistet ved død. Det er det mest grunnleggende du må ta for deg.

Og jo, det er et ganske så konvensjonelt RPG, ikke noe hokuspokus eller rakket forskning påkrevd.

Lenke til kommentar

Godt å høre at det ikke er rocket science.

 

Hvordan er det med saving, kan man gjøre det ofte?

Det er savestates plassert på spesifikke plasser, når man dør blir man plassert ved siste berørte bonfire som de er navngitt i Dark Souls.

 

Edit: Et poeng jeg glemte å dra frem, når man dør blir det liggende en dam av sjeler nesten nøyaktig der du døde, om du dør før du har rukket å plukke de opp, restarter prosessen seg, og sjelene du i utgangspunktet skulle plukke opp forsvinner helt.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Jeg tror du har brukt LANGT mer energi på dette enn meg, og jeg har ingen ambisjon om å ta deg igjen. Tro det du vil.

Ta meg igjen? Forstår ikke hva du snakker om. Og ja, jeg har tenkt litt på hva jeg skriver i innleggene mine. Kanskje du burde prøve det samme.

 

Uansett en unødvendig diskusjon å ta her inne. Send meg en PM hvis du har lyst til å forklare hva du snakker om.

Lenke til kommentar

http://www.reddit.com/r/Games/comments/2vybg8/order_1886_playtime_details_from_youtubers_play/

  1. Took me a little over 5 hours on my first playthrough (including all cutscenes)

  2. Not much replayability. You can't level up any skills or anything and there is no New Game+. And you cannot skip cutscenes either, so it would be the exact same experience I'm afraid. Pretty much the only side thing you can do is looking for collectibles, but that's it. No challenges or whatever.

  3. Well maybe it's 2 hours or 2,5. I didn't measure the time, but the majority of it is cutscenes. So 1,5 hours or 2,5 hours doesn't seem like a big difference either way. Obviously depends on the player.

    If you really get into finding collectibles I'm sure you can spend much more time with it. Or if you play on hard difficulty (which I wasn't). But my best guess, based on what I have captured it's around 1,5h-2h gameplay and rest was cutscenes. Take the first 4 chapters for example, maybe 35% of that was gameplay. Some chapters consist only of cutscenes. And often times there are these "interactive" cutscenes with QTEs where you need to press some buttons, but I wouldn't count that as gameplay.

    It's more of an interactive movie to me, which isn't a bad thing. Hence the film stripes. So calm down everyone. Jesus :D

  4. Well sort of... the game doesn't always tell you where to go or what to do exactly. Sometimes you have to figure that out on your own (like moving a cart to climb up to the next area). Or you have to interact with certain objects or need to wait for your teammates to do something. But all in all it doesn't require too much thinking and all objects you can interact with are highlighted when you stand close to them.

Lenke til kommentar

5 timer er lite. Uavhengig av hvor episke disse timene er. 12 timer er også lite. Et standard spill i disse dager burde ha kanskje 20 timer innhold som IKKE inkluderer "sank 100 gjemte fjær", "klar brettet på nytt under 5 minutter uten å løsne et skudd" osv etc..

Inntil vi får digital returordning så jeg kan returnere korte spill etter å ha runda dem på en kveld så gidder jeg ikke å kjøpe dem uansett hvor episke de er..

Lenke til kommentar

Man kan alltids velge å spille Souls-spillene veldig forsiktig og gå tilbake til bonfire/savepoint hver gang man har nok sjeler til å skaffe seg noe nytt, slik at man ikke risikerer så mye når man dør. Feilen de fleste før eller siden gjør er å tenke "skitt au" og hive seg inn i et nytt område med en del sjeler på seg, og ofte er man nødt til å dø noen ganger i et nytt område før man blir var på alle fallgruvene. Jeg pleier vanligvis å dø en del i begynnelsen, men etterhvert som man bygger opp karakteren sin blir man vanskeligere å drepe og da kan det gå timer mellom hver gang jeg dør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...