Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Spill som er kjøpt via PSN følger vell PSN-kontoen?

Det er vell største ulempen med å kjøpe spill via PSN, da det "ikke er verdt" noe når du selger dem

Alt innhold som er kjøpt er låst til din PSN konto ja. Akkurat slik det er på Xbox,Nintendo og PC med sine DRM tjenester som Steam og Origin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vell største ulempen med å kjøpe spill via PSN, da det "ikke er verdt" noe når du selger dem

Vil ikke et fysisk spill også bindes opp mot PSN kontoen du installerer det mot?

Det er hvertfall ingenting i veien for at dette gjøres så i praksis er det ingenting som bør skille et fysisk og digitalt media her når alt bare dreier seg om en nøkkel som brukes.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fint med remakes av gamle spill. Får bare håpe de fortsetter med klassikere. Sånn som MediEvil.

Helt enig.

Men jeg skulle ønske de la litt mer innsats i det enn å bare pusse opp grafikken. Ta alle aspekter som animasjon, lyd, stemmer etc. Enkelte "remakes" virker mer som "HD remaster" og det funker ikke like bra på gamle spill.

Lenke til kommentar

Vil ikke et fysisk spill også bindes opp mot PSN kontoen du installerer det mot?

Det er hvertfall ingenting i veien for at dette gjøres så i praksis er det ingenting som bør skille et fysisk og digitalt media her når alt bare dreier seg om en nøkkel som brukes.

Nei, vil ikke det.

Lenke til kommentar

Destiny har helt klart sine mangler. Men da er det bra det er bra på punkter som er aller viktigst. Herlig gameplay med interessante fiender og brett/spill design i topp klasse.

Utrolig vakkert med musikk og lyd effekter i topp klassen.

Det å spille Destiny med en venn eller flere er en oppskrift på gøy :)

Enig!

Ble litt skuffet etter jeg hadde fulført alt av missions og kun var lvl 20, men når du først finner folk å spille med (via. facebook, destiny app osv.) så er det utrolig gøy me raids.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fittering.

Dying Light var botkastede penger altså. Nok en gang er skills og fy faen resatt tilbake til 0.

Slett & forget tenker jeg..

Har hørt om den buggen, virker ganske utbredt. Utrolig egentlig.

Hva er det som skjer med AAA-spill for tiden? Det er jo feil og bugs med alle ...

Lenke til kommentar

Det er flott med forseggjorte remakes som det er blitt lagt kjærlighet i. Det er trist med late remakes der man i beste fall har oppskalert grafikken og i verste fall slengt på noe DRM. En remake må tilby noe mer enn originalspillet i høyere oppløsning, for den biten ordner jeg helt fint selv med en emulator.

Lenke til kommentar

Fittering.

Dying Light var botkastede penger altså. Nok en gang er skills og fy faen resatt tilbake til 0.

Slett & forget tenker jeg..

Er en grunn til at jeg har begynt å vente med å kjøpe nye spill jeg vil ha. 1 mnd +/- etter lansering så er det trygt å kjøpe nye spill idag. Da er dem verste problemene fikset og en får gjerne en bedre spill opplevelse. Er ille at det er blitt slik....

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Tja, spill som ikkje fungerer greit inna di første 2 vekene etter lansering har ein tendens til å ikkje fungere godt nok etter 1 mnd heller.

Joda. Men hvis du venter en måned så har du mye bedre grunnlag for å vurdere hvor bra spillet er, og eventuelle tekniske problemer vil i alle fall være oppdaget, selv om det kanskje ikke er fikset. Så da kan man ta avgjørelsen om å kjøpe eller ei på et mye mer solid grunnlag.

Jeg kjører samme taktikk som Larzen, bare at jeg ofte venter lengre enn én måned.

Lenke til kommentar

Noen som veit hvordan Assassins Creed Unity er for tiden? Har alltid likt serien, med unntak av indianer-spillet. Å leke pirat var veldig gøy!

Var så mye snakk om håpløs framerate og hyppige feil at jeg droppet Unity, men skulle gjerne ha spilt det dersom det var spillbart

Nå er det noen uker siden jeg har testa (vet ikke om det har kommet flere patcher siden da), men jeg synes det var overkommelig dengang. Med en gang det kom ut var det håpløst. I utgangspunktet enkle oppdrag der du skal jakte på en person ble ganske vanskelig rett og slett fordi kameraet oppfører seg omtrent som om du lagga slik at det ble vanskelig å sikte seg inn på små åpninger.

Selv den siste tiden jeg spilte opplevde jeg i blant at Arno ikke gikk inn i "fight-mode" når det kom fiender. Han ville med andre ord ikke ta frem våpenet og man kunne heller ikke beskytte seg. Det "løser" seg jo ved å stikke av og prøve på nytt, men fortsatt irriterende. Et annet irritasjonsmoment er at jeg ofte opplevde at om man løper litt for nærme en kasse/benk/andre relativt lave hindere så "locker" Arno på de og klatrer over dem i stedet for å bare unngå dem. Jeg forstår jo at om man løper mot de head on så vil dette skje, men jeg har også testet Rogue (som kom til PS3 samtidig som Unity kom ut) og der opplever jeg ikke dette.

Spillet er med andre ord ikke uspillbart, men jeg synes flyten i spillet sliter litt noe som reduserer gleden en smule.

Lenke til kommentar

Pirat var kult. Unity var balle. Altfor mye smådrit som ikke hadde noe med storyen å gjøre. Masse småglitcher. Kartet er fullt av kister du kun kan unlocke via app-spilling og/eller internett. Og føler ikke at patchene har hjulpet noe særlig.. Dette fra en som er over snittet interessert i den franske revolusjonen og håpet at den interessen ville berge et middelmådig spill. Men nei.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Alt innhold som er kjøpt er låst til din PSN konto ja. Akkurat slik det er på Xbox,Nintendo og PC med sine DRM tjenester som Steam og Origin.

Slik er det IKKE med Nintendo. Bare se på alle de folka som må skru opp 3DS for å overføre innholdet til "New 3DS".

Lenke til kommentar

Tja, spill som ikkje fungerer greit inna di første 2 vekene etter lansering har ein tendens til å ikkje fungere godt nok etter 1 mnd heller.

Joda. Men hvis du venter en måned så har du mye bedre grunnlag for å vurdere hvor bra spillet er, og eventuelle tekniske problemer vil i alle fall være oppdaget, selv om det kanskje ikke er fikset. Så da kan man ta avgjørelsen om å kjøpe eller ei på et mye mer solid grunnlag.

Jeg kjører samme taktikk som Larzen, bare at jeg ofte venter lengre enn én måned.

Eg bruker å kjøpe spill innafor 14 dager etter lansering til ca første mnd etter lansering, viss spillet fungerer greit og er innafor mine krav. Di spilla som ikkje blir kjøpt da blir neppe kjøpt før di er grisebillig viss di er verdt å bry seg med i det heile. Denne konsoll-generasjonen har stort sett fått meg til å gå tilbake til PC som hoved-platform.

Lenke til kommentar

Slik er det IKKE med Nintendo. Bare se på alle de folka som må skru opp 3DS for å overføre innholdet til "New 3DS".

Problemet med nintendo sin modell er jo om maskinen streiker så er ikke spillene knyttet til en konto men selve konsollen selv, så om enten Wiien eller 3DSen streiker så mister du alle spill du har kjøpt fra storen, noe som er en langt større hake enn hva PSN og Xbox Live oppererer med.

edit: missforsto inlegget ditt, beklager.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...