Jakoozie Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Når jeg leser rundt på nettet er det ganske bred oppfatning om at PS4 støyer for mye. Men det er jo ekstremt subjektivt, og forhold som plassering og orientering (vertikal/horisontal) har en del å si for temperaturen. Men det er såpass mange forumpostere som klager over hvor bråkete PS4-en deres at det ikke er en klage som bør avvises kontant. Problemet er stort nok at det ikke bare kan være tale om en brøkdel defekte maskiner. Og så må jeg påpeke igjen at det er ekstremt stor forskjell på hva du bruker maskinen til. Min PS4 er også helt stillegående under oppstart, i menyene, når jeg bruker netflix og når jeg spiller en del indiespill. Fyrer jeg opp inFamous, eller i mindre grad Battlefield 4/Diablo 3 så begynner maskinen å bråke en del. Endret 23. januar 2015 av Jakoozie Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Hittil er det Ubisoft med ACBF som har greidd å bråke mest, men sjølv det er minimalt. Kjøling av innluft til alt som trenge kjøling vil hjelpe på og gi betre holdbarhet. Vurderer sterkt å mekke noko som kan avhjelpe på varme sommerdager inne i ein TV-benk. Lenke til kommentar
Josso Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Noen som har erfaring med lydplanke til spilling? Jeg fikk tidligere anbefalt en TV, Sony W805 som skal henges på veggen. "Gaming-rommet" er litt lite, så det hadde vert stilig med en løsning med lydplanke. Noen anbefalinger? Jeg er forøvrig glad i mye bass Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Når jeg leser rundt på nettet er det ganske bred oppfatning om at PS4 støyer for mye. Men det er jo ekstremt subjektivt, og forhold som plassering og orientering (vertikal/horisontal) har en del å si for temperaturen. Men det er såpass mange forumpostere som klager over hvor bråkete PS4-en deres at det ikke er en klage som bør avvises kontant. Problemet er stort nok at det ikke bare kan være tale om en brøkdel defekte maskiner. Og så må jeg påpeke igjen at det er ekstremt stor forskjell på hva du bruker maskinen til. Min PS4 er også helt stillegående under oppstart, i menyene, når jeg bruker netflix og når jeg spiller en del indiespill. Fyrer jeg opp inFamous, eller i mindre grad Battlefield 4/Diablo 3 så begynner maskinen å bråke en del. Jeg snakker om situasjoner hvor jeg spiller TLOU:RM i mange timer eller titler som DC, GTAV, DA3 osv. Min PS4 ligger horisontalt på pulten ved siden av PC skjermen den er koblet til. Jeg bruker forøvrig ikke BD-drevet i maskinen da jeg kjøper alt innhold digitalt. Endret 23. januar 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Ja. Har spilt TLOU selv. Det går ganske fint. Det er bare inFamous som får maskinen til å kjøre skikkelig hardt. Rart hvor mye mer den bråker når jeg spiller det spillet. Har du prøvd det? First Light er jo gratis gjennom ps+ denne måneden. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Har ikke testet, bare lastet ned. Skal kjøre det en runde Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Gjør det. Et raskt google-søk viser flere som sier at inFamous bråker mye mer enn alle de andre spillene de har prøvd. Ikke så rart kanskje, det ser jo veldig bra ut og er åpen verden i tillegg. Se f.eks denne reddit-tråden http://www.reddit.com/r/PS4/comments/215c39/my_ps4_sounds_like_jet_engine_when_playing/ Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Noen som har erfaring med lydplanke til spilling? Jeg fikk tidligere anbefalt en TV, Sony W805 som skal henges på veggen. "Gaming-rommet" er litt lite, så det hadde vert stilig med en løsning med lydplanke. Noen anbefalinger? Jeg er forøvrig glad i mye bass Om du har et lite rom så kan en lydplanke være perfekt. Jeg ville sjekket ut følgende Razer Leviathan Klipsch Sonos Av disse har jeg kun hørt på Sonos og den var helt rå. Koster endel og er uten sub. Ellers har jeg lest om Razer sin og den skal være bra og ha en meget heftig bass. Billig er den også... Og alt som er rått og bråker kommer ifra ifra Klipsch. Ikke hørt dem men det vil nesten uten tvil blåse liv i spillene dine. Du får lese opp litt å se om det kan være noe. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Har fått samme TV i hus, så en slik løsning kunne vært noe for meg også om jeg går lei av å sitte med headsett hele veien Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Noen som har erfaring med lydplanke til spilling? Jeg fikk tidligere anbefalt en TV, Sony W805 som skal henges på veggen. "Gaming-rommet" er litt lite, så det hadde vert stilig med en løsning med lydplanke. Noen anbefalinger? Jeg er forøvrig glad i mye bass Om du har et lite rom så kan en lydplanke være perfekt. Jeg ville sjekket ut følgende Razer Leviathan Klipsch Sonos Av disse har jeg kun hørt på Sonos og den var helt rå. Koster endel og er uten sub. Ellers har jeg lest om Razer sin og den skal være bra og ha en meget heftig bass. Billig er den også... Og alt som er rått og bråker kommer ifra ifra Klipsch. Ikke hørt dem men det vil nesten uten tvil blåse liv i spillene dine. Du får lese opp litt å se om det kan være noe. Er det noen spesiell grunn til å kjøpe planke foran vanlige oppsett, annet enn praktiske/estetiske årsaker? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Er det noen spesiell grunn til å kjøpe planke foran vanlige oppsett, annet enn praktiske/estetiske årsaker? Nei det er det ikke. Lydplanke er bare et alternativ til dem som vil ha minimalt med høyttalere i stua/rommet. Så har du mulighet til å ha 5 høyttalere og en sub så gå for det. Lydplanker fungerer slik at lyden reflekteres i side veggene i rommet. Så om du har et stort åpen rom så vil du få minimal til ingen surround effekt. Men er det et forholdsvis lite rom hvor det ikke er masse ting på veggene som hindrer refleksjon så kan det ha en effekt. Endret 23. januar 2015 av LarZen 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Razer Leviathan lever opp til navnet sitt. Planken er DIGER. Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Hi, eg har hatt ps4 i en del måneder men ikke brukt før i dag, er det virkelig sånn at maskinen ikke støtter 5ghz WiFi? Har 50mb linje men når eg søker finner konsollen bare den gamle linjen som ikke er mer enn 4 mb... Mente selvsagt 5 ghz, men leser nå at det ikke støttes, helt latterlig... Endret 24. januar 2015 av Johannes Entenmann Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Det er lov å håpe at de får det på plass til slim utgaven kommer...Ganske elendig at det ikke er der I utgangspunktet. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Skjønner ikke hvorfor de fokuserer på en slim utgave. PS4 er allerede relativt liten. De burde heller fokusere på å lage en PS4 som bråker mindre, har USB-porter bak og bedre WIFI. Det er bare tullete om de lager en like bråkete PS4 og med null USB-porter bak. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Som regel blir strømforbruket også mindre og det reduserer jo behovet for å transportere bort varme. Sony har valgt å kjøre en relativt lav profil på hardware, så tviler på de blir å oppgradere noe særlig mht USB og WIFI. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Jeg hadde gladelig betalt 500-1000 kroner mer for en bakoverkompatibel PS4. Det ser ut til å bli helt glemt at mange fortsatt har PS3-spill de ikke har rukket å spille, men ikke ubegrenset hylleplass. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Det er lov å håpe at de får det på plass til slim utgaven kommer...Ganske elendig at det ikke er der I utgangspunktet.En annen ting som er latterlig er gammel SATA standard slik at man får mindre utbytte av SSD. Denne generasjons konsoller var utdatert lenge før de kom på markedet. Trist. Endret 24. januar 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Jeg hadde gladelig betalt 500-1000 kroner mer for en bakoverkompatibel PS4. Det ser ut til å bli helt glemt at mange fortsatt har PS3-spill de ikke har rukket å spille, men ikke ubegrenset hylleplass. PS Now blir jo det tilbudet om man ønsker å spille gamle PS-spill. Lenke til kommentar
Rock`n Roll Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Kjøpte Driveclub med den 10% koden , og betalte 188,- kr. Ikke gæli pris det. Har nesten ikke spillt bilspill siden GT2. Ohoi, jeg er flink til og kjøre azz . Her går det unna i svingene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå