Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Noen som bruker Netflix på PS4 mot receiver (forsterker)?

Får DTS til vanlig på receiver fra PS4 (fungerer veldig bra på blurayfilmer og spill). Jeg har satt Netflix app til Dolby Digital, dog senser ikke receiver det (receiver bytter om fra DTS til multi in når jeg starter Netflix app)

 

Noen som har noen tips?

 

Så vidt jeg vet så skal det ikke ha noe å si. Multi In skal fortsatt være samme lydbilde/kvalitet som DTS, Dolby etc, bare at recieveren av grunner jeg ikke er sikker på ikke alltid viser f.eks Dolby i displayet. Hvis det plager deg så kan du alltid sette PS4 til Dolby (Bitstream) istedet for DTS, da vil det stå Dolby D + når du spiller av filmer i Netflix.

 

Mulig noen audiofile kan forklare i detaljer hva som skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen som bruker Netflix på PS4 mot receiver (forsterker)?

Får DTS til vanlig på receiver fra PS4 (fungerer veldig bra på blurayfilmer og spill). Jeg har satt Netflix app til Dolby Digital, dog senser ikke receiver det (receiver bytter om fra DTS til multi in når jeg starter Netflix app)

 

Noen som har noen tips?

 

Så vidt jeg vet så skal det ikke ha noe å si. Multi In skal fortsatt være samme lydbilde/kvalitet som DTS, Dolby etc, bare at recieveren av grunner jeg ikke er sikker på ikke alltid viser f.eks Dolby i displayet. Hvis det plager deg så kan du alltid sette PS4 til Dolby (Bitstream) istedet for DTS, da vil det stå Dolby D + når du spiller av filmer i Netflix.

 

Mulig noen audiofile kan forklare i detaljer hva som skjer.

 

 

Takk! Da er det dette som "må" endres frem og tilbake. Jeg måtte endre denne settingen for å få DTS i spill og i bluray.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

 

 

Noen andre som opplever å få masse meldinger på ps4 fra folk du ikke har på vennelista? Får hele tid sånne pop-up notifications om meldinger, men når jeg sjekker innboksen så er det ingentig der...

 

Er det en sånn "kanskje du kjenner denne personen" melding?

 

Så får man opp 10-15 random folk fra andre sine vennelister. Er vel en måte og utvide den sosiale delen på PS4 vil jeg tro.

 

Nei, får den pop up beskjeden om at jeg har fått melding fra xxx ukjent person mens jeg er inne i ett spill, men når jeg ut til innboksen så er det ingen melding der.

 

 

Ok, merkelig. Den har jeg ikke vært borti.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som bruker Netflix på PS4 mot receiver (forsterker)?

Får DTS til vanlig på receiver fra PS4 (fungerer veldig bra på blurayfilmer og spill). Jeg har satt Netflix app til Dolby Digital, dog senser ikke receiver det (receiver bytter om fra DTS til multi in når jeg starter Netflix app)

 

Noen som har noen tips?

 

Så vidt jeg vet så skal det ikke ha noe å si. Multi In skal fortsatt være samme lydbilde/kvalitet som DTS, Dolby etc, bare at recieveren av grunner jeg ikke er sikker på ikke alltid viser f.eks Dolby i displayet. Hvis det plager deg så kan du alltid sette PS4 til Dolby (Bitstream) istedet for DTS, da vil det stå Dolby D + når du spiller av filmer i Netflix.

 

Mulig noen audiofile kan forklare i detaljer hva som skjer.

 

 

Takk! Da er det dette som "må" endres frem og tilbake. Jeg måtte endre denne settingen for å få DTS i spill og i bluray.

 

Jeg mener forskjellen er at det er PS4 som dekoder lydsignalet, og sender det til recieveren som multichannel LPCM.

Som nevnt over, om du setter til bitstream, så sender PS4 signalet ukodet til recieveren, og da er det den som dekoder.

Lenke til kommentar

Ble endelig ferdig med GTA V i kveld..DA kan jeg ta fatt på FC4 i morra. Har blitt slett med spilling, og mye har blitt tatt over tid ganske oppstykket og jeg har virkelig brukt mye tid å endelig komme igjennom historien i GTA altså, skal ble salig med ett annet gameplay nå kjenner jeg.

 

Føltes godt å faktisk gjennomføre ett spill etter gammelt.

Lenke til kommentar

Ble endelig ferdig med GTA V i kveld..DA kan jeg ta fatt på FC4 i morra. Har blitt slett med spilling, og mye har blitt tatt over tid ganske oppstykket og jeg har virkelig brukt mye tid å endelig komme igjennom historien i GTA altså, skal ble salig med ett annet gameplay nå kjenner jeg.

 

Føltes godt å faktisk gjennomføre ett spill etter gammelt.

 

100% på GTA? imponert :)

Lenke til kommentar

Nei, med ferdig mener jeg historiemodus fullført. Har ikke tid eller tolmodighet til å ta meg fullt ut i spill lenger, og i hvertfall ikke spill med GTA-skala! Var under N64 glansdagene en gjorde slikt :p

 

Merket jeg faktisk var lei spillet under forberedelsene mot det siste heistet! Da var jeg i grunn godt over mettet på dette gameplayet, og ønsket bare å få avrundet spillet.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Apropos bilspill(GTA er jo i bunn og grunn det :p Spilte gjennom historien i the crew og må si meg mektig imponert! Fra en som likte nfs:most wanted i sin tid er dette en million ganger bedre. Digger det rett og slett. Noen bugs her og der som forhåpentligvis blir luka ut.

Men dette er virkelig et utrolig bra racing spill. Gir det foreløpig en 8/10 pga bugs. Blir de luka ut så er det en soleklar 9/10! :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...