Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått nok!!! Prøvd å logge inn på PSN i 4 dager nå uten hell. Både jeg og broren min har ikke fått kommet inn. Begynner å bli drittlei av at det alltid skal ta Sony evigheter å få serverne til å gå igjen. Forventer bedre når man betaler for tjenesten. Derfor skal både jeg og broren min kjøpe oss en Xbox One hver i morgen. Begge har fått nok nå!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg fått nok!!! Prøvd å logge inn på PSN i 4 dager nå uten hell. Både jeg og broren min har ikke fått kommet inn. Begynner å bli drittlei av at det alltid skal ta Sony evigheter å få serverne til å gå igjen. Forventer bedre når man betaler for tjenesten. Derfor skal både jeg og broren min kjøpe oss en Xbox One hver i morgen. Begge har fått nok nå!!!

 

Dem har slitt på Xbox også. Har begge konsollene og vært problemer på begge fronter. PS4 funker bortsett fra Playstation Store når jeg har testet. Xbox virker dog stabilt nå da.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått nok!!! Prøvd å logge inn på PSN i 4 dager nå uten hell. Både jeg og broren min har ikke fått kommet inn. Begynner å bli drittlei av at det alltid skal ta Sony evigheter å få serverne til å gå igjen. Forventer bedre når man betaler for tjenesten. Derfor skal både jeg og broren min kjøpe oss en Xbox One hver i morgen. Begge har fått nok nå!!!

4 dager jeg har slitt også. Makan at dette skal skje i jula.

Lenke til kommentar

 

 

Da har jeg fått nok!!! Prøvd å logge inn på PSN i 4 dager nå uten hell. Både jeg og broren min har ikke fått kommet inn. Begynner å bli drittlei av at det alltid skal ta Sony evigheter å få serverne til å gå igjen. Forventer bedre når man betaler for tjenesten. Derfor skal både jeg og broren min kjøpe oss en Xbox One hver i morgen. Begge har fått nok nå!!!

4 dager jeg har slitt også. Makan at dette skal skje i jula.

Var vel det som var poenget med angrepet i julen. Å ramme flest mulig samtidig som de nye brukerne som fikk konsoll til jul.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått nok!!! Prøvd å logge inn på PSN i 4 dager nå uten hell. Både jeg og broren min har ikke fått kommet inn. Begynner å bli drittlei av at det alltid skal ta Sony evigheter å få serverne til å gå igjen. Forventer bedre når man betaler for tjenesten. Derfor skal både jeg og broren min kjøpe oss en Xbox One hver i morgen. Begge har fått nok nå!!!

 

Du skal komme inn no. Gå Innstilinger - Nettverk - konfigurere internett-tilkobling - wifi/nettverkskabel - brukerderfinert - IP på automatisk - DHCP på ikke spesifer - DNS på automatisk - MTU på manuell og skriv inn 1473.

 

Så skal du komme inn...

Lenke til kommentar

Kjenner eg bryr meg ikke så voldsomt over at nettverket er nede noen dager. Kan hende det har noe med at eg ikke sitter limt til maskinen og føler verden går i dass når eg ikke får spilt.

 

Misforstå meg rett, eg er ikke fornøyd med at et så stort selskap/nettverk blir satt ut av spill såpass lenge og såpass lett (selv om et slikt angrep er vanskelig å beskytte seg 100% mot) selv om det tok ut både PSN og Live så synes eg det blir litt mye hyling når sånt skjer.

 

Joda vi betaler for at tjenesten skal fungere og at den skal være stabil, og de som ikke har peiling har lett for å si at "ærre mulig, er jo bare å kjøpe seg bedre servere azz" Nei det er ikke BARE så enkelt.

 

Du betaler for å både ha og lovlig kjøre bil også, men lite hyling når en toppakning eller drivaksel går i dass. Shit happens.

Ja, det er trist og leit (buhu) at det skjedde i juleperioden når såpass mange er på, men det var vel også derfor angrepet kom da det kom, for å få de ansvarlige oppmerksom på hvor enkelt det er å få dem i kne og forhåpentligvis være bedre rustet neste gang det skjer, for ja..det kommer til å skje igjen.

Lenke til kommentar

Nja, det bileksemplet ditt funker ikke helt. Bilen (PS4) funker, men veien (serverne) er stengt. Det er ganske mye klaging når man stenger veiene rundt om også.

 

Jeg synes uansett man skal klage. Klaging hjelper. Serverne til Sony er for dårlig.

 

Det er også tiltak å skaffe flere servere. Så vidt jeg vet har Sony en serverpark lokalisert på få områder, som gjør at hele tjenesten bryter ned relativt lett. Microsoft sin Azure-park er vel over hele verden. Så om en park går ned vil det fortsatt være mange andre som er oppe å kjører. Nå er også Live nede, så da blir det uansett for mye å forvente at Sony skal være oppe.

 

Nå har Sony fått mange sjanser. Det er vel 3-4 år siden de ble hacket og var stengt i 2 måneder. At folk fortsatt sitter og godtar at sånne ting skjer er grunnen til at vi betaler 50kr i måneden for noe som fungerer 50%.

 

Grunnen til at jeg nevner 50% er fordi selv når PSN er oppe så hender det at systemet er så tregt. Det kan ta 10 minutter å motta og sende en melding.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Joda, enig i det meste du skriver. Såklart skal en klage, men klagene må nå frem til dem det gjelder, hjelper ikke å klage her inne. Klart en skal få lufte sin frustrasjon men som sagt det er de høye herrer som må få ris på baken.

 

Og det har gått flere år som du sier uten at ting har bedret seg, og eg mister mer og mer troen på at det kommer til å bli forbedringer...

 

Og det med meldinger og slikt som har fart som en snegle kjenner eg meg altfor godt igjen i, det er helt håpløst. Kan ta flere minutter bare å åpne vennelisten, og det blir for dumt.

 

Hadde tenkt å skrive at eg var/er fornøyd med tjenesten, men med det mener eg innholdet på Store'n, tilbud/avslag på spill og slikt men igjen så hjelper ikke allverdens tilbud når folk halvparten av tiden ikke får spilt fordi det er ett eller annet som ikke virker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nå vet ikke jeg helt hvordan det er på PS4 (har ikke skrudd den på)

men på Xbox One er ikke konsollen ubrukelig når det er trøbbel med Live. (live er ikke nede nå)

 

men MS har vært såpass smarte at systemet er delt i 3, spill, apper og dash.

selv om en er nede, kan man bruke de andre tjenestene. jeg fikk brukt apper når live var "nede"

 

det virker også som enkelte spill fungerer selv om Live er "nede" som f.eks Destiny fordi det ikke bruke Live serverene.

Lenke til kommentar

Klagingen må være konstruktiv iallefall. Det hjelper ikke å klage som en 12-åring, det er sikkert. Men Sony hadde gjort folk "mer fornøyd" om de for hver dag PSN var nede ga oss en dag til. Det er kjipt å sitte å betale for nedetiden til Sony. Det er vel ikke mer enn 1 kr jeg betaler per dag, men det er mer prinsipp som gjør at dette er så surt. Jeg kan se for meg folk som jobber hele uken og som har en fri dag tar dette betydelig tyngre enn meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

nå vet ikke jeg helt hvordan det er på PS4 (har ikke skrudd den på)

men på Xbox One er ikke konsollen ubrukelig når det er trøbbel med Live. (live er ikke nede nå)

 

men MS har vært såpass smarte at systemet er delt i 3, spill, apper og dash.

selv om en er nede, kan man bruke de andre tjenestene. jeg fikk brukt apper når live var "nede"

 

det virker også som enkelte spill fungerer selv om Live er "nede" som f.eks Destiny fordi det ikke bruke Live serverene.

Sånn er det på PS4 også. Alt av spill (som ikke krever online) og aper som allerede er installert på maskinen har jeg kunnet bruke. Men store og alt slikt er utilgjengelig, så har ikke kunnet laste ned flere spill.

 

En ting som jeg synes var litt teit var at det ikke går an å sjekke profil og trophies i offline-modus på PS4. Det kunne man på PS3. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...