Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man spille God of War 1, 2 og 3 (og evt. Ascension(?)) på PS4 på noen måte? 1 og 2 finnes vel til PS3, såvidt jeg har skjønt. Har spilt 1 og 2 den gangen de kom ut på PS2, og savner de spilla. Har lyst å spille på nytt, men har ikke så lyst å kjøpe en PS3, når jeg kan kjøpe PS4 :p

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting angående de forskjellige lydinstillingene på ps4.

Jeg har et 5.1 oppsett. Under instillinger for lydenhet kan jeg velge Linær PCM, Dolby Digital eller DTS.

Hva skal jeg velge her egentlig?

Har koblet ps4'en med hdmi til tven, som er koblet med hdmi til recieveren.

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

LPCM er det riktige valget.

Det vil (dessverre) ikke stå DTS HD Master Audio i displayet til forsterkeren, men du får det beste lydbildet ved LPCM. Det virker ihvertfall sånn på mitt anlegg

Takk for så raskt svar!

Når jeg velger det, virker det som jeg bare får stereolyd. Er det tilfelle?

Lenke til kommentar

Er det ikkje mer riktig at du kobler PS4 med HDMI til forsterker og så videre? Nå mater du forsterker med lyd fra TV, er vel der begrensningen kanskje ligger?

Eller har du optisk ut fra konsoll og inn i forsterker du kan bruke ?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er det ikkje mer riktig at du kobler PS4 med HDMI til forsterker og så videre? Nå mater du forsterker med lyd fra TV, er vel der begrensningen kanskje ligger?

Du må sjekke tv'en. Dersom tv'en ikke sender ut surround hjelper det fint lite.

Recieveren min har bypass på HDMI så bildesignalet går igjennom der før tv'en.

PS4 -> Reciever -> TV

Jeg har ikke optisk kabel, bare HDMI jeg kan bruke.

Litt usikker på hvor begrensingene ligger. Jeg har prøvd å stille lyd på tven til både PCM og automatisk. Om jeg velger automatisk da får jeg surround, hvis jeg velger Dolby Digital på PS4 maskinen.

Er det forskjell på LPCM (ps4) og PCM (tv) ?

Lenke til kommentar

PS4 -> Reciever -> TV

Litt usikker på hvor begrensingene ligger. Jeg har prøvd å stille lyd på tven til både PCM og automatisk. Om jeg velger automatisk da får jeg surround, hvis jeg velger Dolby Digital på PS4 maskinen.

Bruk reciveren din som "hub" Det vil si at du kobler alt av utstyr du skal ha inn på reciveren b.l.a. ps4 via hdmi og så tar du en hdmi ut fra reciveren og opp til tv'n. Det er vel den eneste måten å gjøre det på hvis du ikke også bruker en optisk, men det trenger du ikke. Alle recivere har flere hdmi inn og en eller to hdmi ut.

Lenke til kommentar

PS4 -> Reciever -> TV

Bruk reciveren din som "hub" Det vil si at du kobler alt av utstyr du skal ha inn på reciveren b.l.a. ps4 via hdmi og så tar du en hdmi ut fra reciveren og opp til tv'n. Det er vel den eneste måten å gjøre det på hvis du ikke også bruker en optisk, men det trenger du ikke. Alle recivere har flere hdmi inn og en eller to hdmi ut.

Takk for svar! Skal teste dette!

[EDIT] Har nå kobla Ps4 til reciever og reciever til TV. Fungerer veldig bra, endelig grom lyd fra alle hold!

Endret av Josso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...