Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe,

Det her er faen meg genialt altså!

*snip*

Vi får bare krysse fingrene for at det funker fra dag 1! :D

Haha, med de Nille serverene til Sony forventer jeg ikke stort :ph34r:

Er serverne i bruk for dette i det hele tatt da?

Nei ikke til annet en å sende requesten fra en person til en annen. Ellers går all informasjon fra ps4 til ps4. Et mellom ledd ville bare gjort tjenesten ubrukelig.

Lenke til kommentar

Om en kan hoppe rett inn i et spill å spille sammen med kompisen din uten å laste ned spillet på forhånd, som det er reklamert for så må jo en streame spillet fra en eller annen server, nekter å tro at "host" PS4 klarer å ta seg av den jobben?

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Om en kan hoppe rett inn i et spill å spille sammen med kompisen din uten å laste ned spillet på forhånd, som det er reklamert for så må jo en streame spillet fra en eller annen server, nekter å tro at "host" PS4 klarer å ta seg av den jobben?

Man stremer jo glatt til Vita og Twitch så det å grabbe video er ikke noe probem, latency kan bli et poblem men mye vil avh. av hva "pingen" er til din kamerat. Sikkert bedre om han bor i samme by enn på et annet continent.

Lenke til kommentar

Når en streamer til vita så streamer en direkte det som foregår på skjermen din og lager et duplikat av det og sender det bildet trådløst til vitaen, det samme gjelder twitch streaming. Når en streamer til en kompis må han jo ta kontroll over sin karakter og ha separate kontroller og ser da gjerne mot andre teksturer og spillet uavhengig av det du selv gjør. Så det blir jo som at PS4en i så tilfelle må kjøre 2 spill samtidig om den skal ta seg av alt? Det er jo bare min simple logikk.

Lenke til kommentar

Hehe,

Haha, med de Nille serverene til Sony forventer jeg ikke stort :ph34r:

Er serverne i bruk for dette i det hele tatt da?

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg vet hvordan dette fungerer.

Men det var i grunn bare ett vel fortjent pek mot Sony. Har brukt opp syte og klage kvoten i Xbox One leiren, så må rette det mot Sony nå :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Når en streamer til vita så streamer en direkte det som foregår på skjermen din og lager et duplikat av det og sender det bildet trådløst til vitaen, det samme gjelder twitch streaming. Når en streamer til en kompis må han jo ta kontroll over sin karakter og ha separate kontroller og ser da gjerne mot andre teksturer og spillet uavhengig av det du selv gjør. Så det blir jo som at PS4en i så tilfelle må kjøre 2 spill samtidig om den skal ta seg av alt? Det er jo bare min simple logikk.

Dette vil jo, slik jeg forstår og slik jeg tenker det er logisk, fungere slik at hist streamer spillet. Host kan så velge å la f.eks. Deg ta over kontrollen av spillet. Det som skjer da er at spillet går fra å ta i mot input dra den lokal kontrolleren til å ta i mot input fra en kontroller via internett.

Å spille samme med en kompis vil fungere på spill hvor flere spillere er på samme skjermen, rayman, nhl, fifa etc etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

mye upload krever det da fra host maskinen?

det ville jo være et steg tilbake å bruke maskin til maskin istede for en kraftig serverpark

Lenke til kommentar

mye upload krever det da fra host maskinen?

det ville jo være et steg tilbake å bruke maskin til maskin istede for en kraftig serverpark

4-5 mbit upload for å få 720p bilde tipper jeg. Hvorfor tror du at serverpark er bedre i denne situasjonen? Det er bedre at signalet går fra deg til nærmeste knutepunkt og så til kompisen din, i stedet for fra deg til knutepunkt til serverpark til knutepunkt og så til kompisen din. Latency er viktig å få lavest mulig.
Lenke til kommentar

Virker som det kan være lurt å ha fiber til Share Play :)

Ja man får jo ofte en del lavere latency på fiber, enda bedre om begge har fiber. Uansett så blir denne tjenesten som playstation now, variabelt resultat alt etter hvilken type spill. Men det blir uansett kult å få testet og ha muligheten til å prøve spill hos andre.

Er glad telenor har fått oppgradert linjene det siste året slik at man har gått fra en upload på 0,8 mbits til 10 mbits. Hjelper utrolig på tjenester som dette.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Høres bra ut. Fullførte spillet på PS3, men savner et lekespill som man kan ta frem titt og ofte...

Tror det skal bli gøy å starte på nytt også, da skal jeg nyte oppdragene og kose meg mye mer. Skal garantert være mer bøllete også.

Ble litt fornærmet da jeg fullførte sist, for i den psykiske rapporten sto det at jeg var kjedelig og forsiktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...