Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er wlan antennen i PS4 eller om det er driverne som er problemet, men wlan på PS4 virker å fungere ekstremt dårlig. Så hvis det er wlan som brukes så er jeg ikke sikker på at det er portåpning som er problemet (har du NAT2?). Prøv heller å bytt frekvenskanal på ruter, eneste som fungerer for min PS4 er kanal 11. Alle andre enheter (5 stk) jeg har klarer fint trådløst på andre kanaler på samme sted, men ikke PS4 :p

Skulle ønske Sony hadde kosta på seg 5Ghz støtte, eller noe bedre enn den crappy Inteno chipen de har valgt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er wlan antennen i PS4 eller om det er driverne som er problemet, men wlan på PS4 virker å fungere ekstremt dårlig. Så hvis det er wlan som brukes så er jeg ikke sikker på at det er portåpning som er problemet (har du NAT2?). Prøv heller å bytt frekvenskanal på ruter, eneste som fungerer for min PS4 er kanal 11. Alle andre enheter (5 stk) jeg har klarer fint trådløst på andre kanaler på samme sted, men ikke PS4 :p

Skulle ønske Sony hadde kosta på seg 5Ghz støtte, eller noe bedre enn den crappy Inteno chipen de har valgt.

Har NAT2. Bruker WIFI-tilkobling (altså wlan?). Skal prøve å bytte frekvenskanal. Eventuelt så fikser kanskje ethernet-tilkobling problemet. Blir dog litt komplisert å kable opp, ettersom ruteren er en etasje over PS4.

Lenke til kommentar

Sony har en stor oppgave forran seg om de skal kunne håndtere den økende mengden pågang altså.

MS gjorde jo en kjempejobb før One lanseringen, ikke at den stod til forventningene så det er vel gjennomtrekk i serverparkene deres :p Sony på sin side virker å ha blitt tatt fullstendig på senga..

Lenke til kommentar

Det er litt urettferdig å sammenligne PSN med Xbox Live også. Xbox Live benytter seg vel av Microsoft sine Azure-servere, som er lokalisert over hele verden.

Microsoft har også den nest beste infrastrukturene på sine servere i følge en artikkel fra Gartner Group (http://www.gartner.com/technology/reprints.do?id=1-1UM941C&ct=140529&st=sb)

Men ja, jeg er enig i at Sony burde satse på utbygging av servere. Men nå drives vel ikke Sony så lønnsomt som det Microsoft gjør, i tillegg har Microsoft mange års forsprang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spiller aldri sportspill, men jeg koste meg med NBA 2K14!

Jeg liker basket, som vil si at jeg spilte litt i klubb når jeg gikk på ungdomsskolen, og har generelt alltid likt det som en sport i gym, osv.. Dette er nå nærmere 20 år siden.. Jeg følger ikke med på basket i hele tatt, det er lenge siden jeg har spilt noe basket, men jeg likte altså spillet veldig godt!

Det jeg liker veldig godt er at spillerne er så "store" på skjermen, altså med tanke på hvordan de er i FIFA-spillene, så man får et nærmere forhold til spillet. Jeg liker også basket bedre enn fotball, i utgangspunktet, så det er sagt.

Eneste jeg ikke likte helt med 2K14 var at når man kunne velge å lage en person man skulle spille i karrièremodus, var at man hadde "negerstemme" uansett hvilken "rase" man valgte å lage. Hørtes bare litt dumt ut, så måtte spille som mørkhudet.. Ikke at det var så ille, men at man kunne velge rase, ble egentlig ikke et valg lengre, og det irriterte litt..

Ellers er 2K14 kjempeflott å se på, og det var mye å sette seg inn i når det gjelder spilleteknikker osv.. Jeg er nysgjerrig på hva 2K15 har å by på i forhold, så spent å lese noen sammenligninger når de kommer. Hvis 2K15 ikke endrer på noe spesielt i forhold til 14, så ser jeg ikke grunn til å bytte enda, for 14 var stas nok!

Uansett, hvis interessen for NBA 2K1x er litt til stede, så kan jeg nesten love at du ikke blir skuffet, men heller veldig positivt overrasket.. :)

hehe, nå hadde jeg egentlig bestemt meg for å ikke kjøpe det, men så kommer du å skriver noe som jeg kjenner meg godt igjen i.

årh, nå må jeg tenke igjen :p

-------

Forresten, ingen som har snakket om Sleeping Dogs her (så vidt jeg har sett). Syntes jeg husker at man skulle kjøpe det. HVa syntes folk? Har ikke spilt det før og så det var billig.

Hva ble det til? ;)

Synes du bør går for spillet.. Er ganske sikker på at du vil bli fornøyd over valget! :D

Lenke til kommentar

Ja å det overrasker meg veldig. At et så stor firma som prøver å ta flest mulig brukere fra Microsoft ikke klarer å legge mer i server og stabilitet.

Utrolig fornøyd med selve maskinen, men psn kan vel strengt talt bare bli bedre.

Det vises godt at det er to helt ulike kulturer som har laget konsollene.

PSN er uten tvil akilleshælen til Sony.

Lenke til kommentar

Kommet noen nye spill den siste måneden som er verdt å få med seg? Vært ute og reist så har ikke fulgt mye med, men tenkte jeg skulle ha noen dager foran tven før jeg begynner på jobb igjen. Har ingenting å si om det er multiplats eller eksklusivt.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Kommet noen nye spill den siste måneden som er verdt å få med seg? Vært ute og reist så har ikke fulgt mye med, men tenkte jeg skulle ha noen dager foran tven før jeg begynner på jobb igjen. Har ingenting å si om det er multiplats eller eksklusivt.

Alien Isolation er verdt å få med seg. Herlig nervepirrende spill. Ganske utfordrende også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...