Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"And your PlayStation 4’s hard drive is going to feel the pain of that upgrade, as the title will take up 50GB of space on your machine. As with every next-gen game, you’ll need to install the entire contents of the contemporary compact disc before you can play, but this tends to be a seamless experience on the Japanese giant’s freshest format,"

 

Ser ut som det tar like stor plass uansett hva du velger. Har du plassproblemer allerede?

 

 

Noen som har oversikt over hvordan PS4 oppfører seg med en SSHD? Som f.eks denne

Ser at det kan bli trangt med plass på den konsollen etterhvert. SSD blir uforholdsmessig dyrt uten at det gir meg noe særlig, mens en SSHD koster bare bittelitt mer enn en vanlig snurredisk. Billigste 1TB koster ca 500kr, mens billigste 1TB SSHD kostet rundt 850.

Endret av newman221
Lenke til kommentar

"And your PlayStation 4’s hard drive is going to feel the pain of that upgrade, as the title will take up 50GB of space on your machine. As with every next-gen game, you’ll need to install the entire contents of the contemporary compact disc before you can play, but this tends to be a seamless experience on the Japanese giant’s freshest format,"

 

Ser ut som det tar like stor plass uansett hva du velger. Har du plassproblemer allerede?

 

 

Noen som har oversikt over hvordan PS4 oppfører seg med en SSHD? Som f.eks denne

Ser at det kan bli trangt med plass på den konsollen etterhvert. SSD blir uforholdsmessig dyrt uten at det gir meg noe særlig, mens en SSHD koster bare bittelitt mer enn en vanlig snurredisk. Billigste 1TB koster ca 500kr, mens billigste 1TB SSHD kostet rundt 850.

 

 

Endret av DigImp
Lenke til kommentar

"And your PlayStation 4’s hard drive is going to feel the pain of that upgrade, as the title will take up 50GB of space on your machine. As with every next-gen game, you’ll need to install the entire contents of the contemporary compact disc before you can play, but this tends to be a seamless experience on the Japanese giant’s freshest format,"

 

Ser ut som det tar like stor plass uansett hva du velger. Har du plassproblemer allerede?

 

 

Noen som har oversikt over hvordan PS4 oppfører seg med en SSHD? Som f.eks denne

Ser at det kan bli trangt med plass på den konsollen etterhvert. SSD blir uforholdsmessig dyrt uten at det gir meg noe særlig, mens en SSHD koster bare bittelitt mer enn en vanlig snurredisk. Billigste 1TB koster ca 500kr, mens billigste 1TB SSHD kostet rundt 850.

 

Kjøpte, og er veldig fornøyd med: https://www.komplett.no/seagate-laptop-sshd-1tb-25/777309

Lenke til kommentar

"And your PlayStation 4’s hard drive is going to feel the pain of that upgrade, as the title will take up 50GB of space on your machine. As with every next-gen game, you’ll need to install the entire contents of the contemporary compact disc before you can play, but this tends to be a seamless experience on the Japanese giant’s freshest format,"

 

Ser ut som det tar like stor plass uansett hva du velger. Har du plassproblemer allerede?

 

 

Nei, har enda ikke kjøpt. Vurderer en pakkeløsning med Last of Us remastered (er dlc'en), eller kjøpe kun ps4 og kjøpe en bluray versjon av spillet for seg. Sistnevnte vil jo bli dyrere.

 

Hvis man sletter spillet på dlc kan man laste ned på nytt ikke sant?

Lenke til kommentar

Er det verdt å oppgradere hdd?

Jeg oppgraderte da jeg kom over en 1TB harddisk på salg til kr. 299,-. Kjøper det meste digitalt, men har vel klart å fylle opp 500GB bare. Føler jeg fikk god valuta for pengene, men om det er verdt det må nesten være opp til deg selv. Har jo anledning til å slette og så legge inn igjen dersom det kniper på plassen.

Lenke til kommentar

Med cloud saves og rask nedlastingshastighet ser jeg lite poeng i å oppgradere harddisken til min ps4. Jeg sletter bare spillene jeg ikke spiller der og da og laster de ned på nytt senere hvis jeg ønsker det.

 

Og hva oppnår du egentlig med å gå fra 500 til 1000gb? På et eller annet tidspunkt må du begynne å slette ting, du utsetter bare det uunngåelige.

 

Jeg er mer åpen for å oppgradere for å oppnå høyere hastigheter, men her har tester vist at det er lite å hente, til og med på SSD.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Morsomt å se at så mange mener at man må betale Sony for at de har utgifter med serverne sine. Det koster 600 kroner spillet folkens! Det burde ikke koste en fast pris i mnd for å spille disse etterpå. De gjør det fordi de kan. Jeg betaler helt greit de småpengene det koster i måneden jeg, selv om jeg stort sett ikke spiller online på konsoll. Men det gjør ikke at jeg kan stille meg bak dette prinsipielt. Men men heldigvis har jeg en PC å spille online på :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet om Last of Us remastered tar mindre plass på HD med Bluray installasjon enn nedlasting versjon?

 

Jeg lastet det ned. Opptar ca 50GB på hdd.

Takk skal du ha!

Da trenger jeg bare finne ut hvor mye bluray versjonen tar på disk. :-)

Noen som vet?

48 GB. Mener det er helt likt. Altså hele spillet pluss oppdateringer.

Du kan ikke spille remastered-utgaven uten at den blir installert i bakgrunnen av spillet selv. Dette ble gjort fordi spillopplevelsen blir bedre når du slipper å vente på treg disc-access. De laster også mye i bakgrunnen når du ser cut-scenes.

Lenke til kommentar

Morsomt å se at så mange mener at man må betale Sony for at de har utgifter med serverne sine. Det koster 600 kroner spillet folkens! Det burde ikke koste en fast pris i mnd for å spille disse etterpå. De gjør det fordi de kan. Jeg betaler helt greit de småpengene det koster i måneden jeg, selv om jeg stort sett ikke spiller online på konsoll. Men det gjør ikke at jeg kan stille meg bak dette prinsipielt. Men men heldigvis har jeg en PC å spille online på :p

de 600 betaler du for spillet ja. Men inne serverne til sony
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...