Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Er ekstremt glad det er indie spill vi får jeg. For jeg har blitt veldig dårlig på å prøve spill som ikke har AAA grafikk og er hypet ut av milde helvete. Når jeg prøver disse indie spillene så får jeg stadig "ah ha" opplevelser og får flashback til hvorfor jeg startet å spille.

 

Og noen av disse indie spillene er mye bedre og nyskapende en samlebånd produksjonen ifra AAA studioene. Indie satsingen til Sony vil jeg si er det viktigste som har skjedd på mange år.

 

Ja til mer Indie spill og mindre samlebånd AAA spill sier nå jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå gjelder ikke dette alle som spiller. Jeg begynte ikke å spille når den typen spill som lanseres som indie var inn. Dermed har ikke jeg samme "ah ah" opplevelsen av retro spill. Selv om jeg er klar over at det er folk rundt 30-40 ish som dominerer miljøet.

 

Dermed kunne man heller fått 1 av hvert. Til nå er det kun Outlast som har vært et konge spill.

Men regner med at neste måned får vi Driveclub, og da begynner spillene å renne på.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Det er jo også begrenset med titler i løpet av det første året på en ny konsoll, så det gjør jo at utvalget av "gratis" spill vil begrense seg selv til mindre titler.

 

Det som kommer ut på psn+ vil nok ta seg opp fra indie titler til større spill i løpet at det neste halvåret vil jeg tro.

Lenke til kommentar

 

Hvis en ser på PS bloggen så syter folk noe jævlig over at det er så mange indie spill som kommer på PS plus men, verdien av alle spillene samlet i løpet av et år er jo laaangt over det en betaler for et årsabonnement av ps plus..

 

Joda, forutsatt at man faktisk hadde kjøpt dem. Etter å ha hatt Plus siden lansering er det kun ett spill jeg har spilt mer enn en liten halvtime... For meg, og tydeligvis flere andre, er spillene derfor ikke verdt mer enn jeg betaler for Plus

Er vel kun Outlast jeg hadde glatt kjøpt av egen lomme. Alt det andre hadde jeg ikke felt noen tårer for om jeg var foruten. Men vi gjør det vi kan best, klager og klager.

 

Som sagt flere ganger er det enda tidlig i konsollen sin levetid.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Må dere ikke glemme at PS+ gir gratis spill til PS3 og Vita også, ikke bare PS4. Og det har vel aldri i PS+ historie blitt gitt ut AAA spill som var under et år gamle. Ingen AAA-titler til PS4 er et år ennå, da konsollen selv fremdeles ikke er et år gammel.

 

Ellers er dette et veldig ikke-problem. Buhu, spillene jeg får gratis er ikke gode nok, jeg vil ha bedre spill gratis. Dette høres ganske bortskjemt ut. Det er tross alt spill vi får gratis, om vi ikke gidder å spille dem så har vi ikke tapt en eneste krone på det.

 

Og det at det for det meste er spill jeg ikke hadde kjøpt for egne penger er, i alle fall for meg, et av de viktigste poengene med PS+. Det gir meg sjansen til å prøve spill jeg ellers aldri hadde tenkt på å prøve, og kanskje finner jeg noe som virkelig slår an hos meg. Selvfølgelig vil de fleste ikke være noe for meg, men finner jeg bare et eller to, så er det et eller to gode spillopplevelser jeg aldri ville hatt uten PS+.

 

Også får jeg noen større titler som jeg kanskje ikke ble å kjøpe tidligere sånn inn i mellom. De fleste store AAA titler innenfor min smak kjøper jeg jo selv rundt release uansett.

Lenke til kommentar

LBP-spillene, Resistance 1 var jo jævla fett i split-screen co-op, og treern har vel også det? Resident Evil 5, selv om jeg syntes det skuffet stort. Lara Croft and the Guardian of Light er jo fett nok.

 

Ja Resistance var konge! Men slike spill går over hodet på henne for å si det sånn. Rayman kan nok være midt i blinken :)

Lenke til kommentar

Finnes det noen gode 2-player spill for PS4? Tenkte å inkludere madammen litt mer når hun er på besøk :p

Rayman som nevnt er jo genialt i co-op. Ellers så kommer det vel litt an på hva madammen liker, men jeg syns diablo 3 i lokal co-op er helt sjef og Child of light har også en ok co-op greie.

Trine 2 er heller ikke så verst i local co-op.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...