Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en egen tråd for det her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1554530&page=7&do=findComment&comment=21852936

 

Hvis det hadde gått an å oppdatert førstepost med en skikkelig guide og gjort den sticky, hadde vi nok blitt spart for mye repetisjon.

 

Bedre å lage en egen tråd som kun har en post, og den oppdateres med linker. Veldig sjeldent man går tilbake til fremsiden av en post.

Lenke til kommentar

Hvis man ikke skal snakke om PS4-spill i en PS4-tråd er det ingen vits å ha en, da det er begrenset hvor mye man kan diskutere hardware i konsollsammenheng. Det er spesielt viktig for de spillene som ikke er populære nok til at de rettferdiggjør en egen tråd.

 

Ellers enig i at det kan bli mye teknisk troubleshooting til tider. Akkurat den typen problemer har jeg nok av på jobben så jeg gidder ikke å involvere meg i dem på fritiden også.

Lenke til kommentar

Har ikkje sansen for å leige spill, men ser jo at prisen som er nå er totalt feil.

 

Sony burde fått på plass gratis demo-mode der spillutgiver bestemmer kor lang denne demoen får være. Alle kan prøve demoen, sjekke lagg og om streaming er noko å bruke penger på.

 

Heilt greit at spillutgiver kan fastsette pris på leige av sitt spill delt opp i 1 dag, 1 uke, 1 mnd, 3 mnd.

 

I tillegg burde det være mulig å kjøpe pakkeløsninger der man kan få tilgang på deler av eller heile spillbiblioteket for ein fastsatt månadspris/årspris.

Lenke til kommentar

PS Now får mye pepper for en elendig prismodell, hva synes dere om dette forslaget Dualshockers har kommet opp med?

 

PlayStationNow.jpg?42e955

 

http://www.dualshockers.com/2014/08/02/playstation-now-sony-needs-to-realize-that-the-prices-are-ludicrous-here-is-a-reasonable-pricing-model/

 

Elendig. Hadde dette vært helt nye spill, så kanskje. Deus Ex kostet 3 dollar på Steam tidligere i sommer.

 

Man får spillet helt nytt (fysisk) til 99 kr med gratis frakt til PS3, og til under halvparten av dette brukt.

 

Dessuten er det streaming, og kvaliteten på dette vil aldri kunne erstatte det å kjøre et spilt lokalt, spesielt flerspillerdelen..

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Merkelige greier, skjønner ikke helt hva i alle dager Sony tenker med. De forstår vel etterhvert at det ikke kan gå an med de prisene som er nå. I tillegg er dette en betatest man må betale for, utrolig merkelig at det ikke finnes noen alternativer i det hele tatt for å teste spill, lag osv. gratis.

 

Kanskje en subscription for full tilgang a la netflix er veien å gå der man har delt det inn forskjellige pakker med forskjellige priser, f.eks. PS2-pakke, PS3-pakke, Gull-pakke, pakke for spill eldre enn en viss alder. Vet ikke, men noe innenfor der.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at det ikke er noen konkurranse eller piratkopiering som truer Sony. Dermed kan de egentlig styre ting i sin retning. På PC er det mega enkelt å laste ned et spill og spille det gratis. Dermed må Steam osv. ha priser som gjør at folk heller velger å betale. Om piratkopiering blir enkelt på konsoll vil man også kunne gjøre at prisene blir lavere. Problemet er vel da at det er enkelt for Sony og tette hullet siden man bruker et lukket game OS

Lenke til kommentar

Merkelige greier, skjønner ikke helt hva i alle dager Sony tenker med. De forstår vel etterhvert at det ikke kan gå an med de prisene som er nå.

 

Mulig jeg tar feil, men tror det er de som gir ut spillene som setter prisen, ikke Sony?

 

Uansett så ser jeg for meg at det blir vanskelig å sette fornuftige priser, da det er mange faktorer som spilller inn. Er det et nytt spill?, gammelt spill, AAA+ spill eller et AAA+ spill som solgte dårlig (fordi det fikk dårlig review), indie, etc.

 

Uansett så er det markedet som bestemmer til slutt. Blir ting priset for dyrt så gidder ikke folk å betale for tjenesten. Så jeg tipper ting vil justere seg selv som tiden går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...