Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

FPS er en vanesak, det som alt annet. Har du spilt en stund i 30FPS så nyter du spillet like godt som når du har spilt det en stund i 60FPS. Noe annet har jeg absolutt ingen tro på.

Er vel smak og behag. Jeg synes faktisk indietitlene på Plus (og ellers) ser mye mer interessant ut enn mesteparten av de "vanlige" spillene som er å få tak i på PS4.

Er også helt enig, kost meg i flere titalls timer med Don't Starve og nettopp startet på Towerfall Ascension, men det virker lovende.

Ang. Knack så er jeg f.eks. blandt de som likte det og koste meg mer med det og Resogun enn BF4 og de andre "storspillene som kom i starten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe meg Assassins Creed black flag til ps4. Kjøpte det til pc på tilbud for noen måneder tilbake, men min 3 år gammle pc klarer ikke å holde en stabil fps i det hele tatt. Så det kostet 599 på ps store som var en rimelig blodpris :p Får se om jeg finner det billigere i en butikk.

Lenke til kommentar

nå kan Diablo III: Reaper of Souls - Ultimate Evil Edition bestilles via us psn:

https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-us/games/diablo-iii-reaper-of-souls-ultimate-evil-edition/cid=UP0002-CUSA00242_00-D3ULTIMATEEVIL00

Spillet støtter preload :dribble:

Vi skal vel ta noen runder da ja! Det var tøft på PS3, blir garantert kjøpt på PS4 også!

Har lyst på Diablo 3 på PS4, for å spille sofa-co-op med dama. Men har allerede spilt PC-versjonen en god del, og liker ikke tanken på at det jeg gjør på PS4 er helt bortkastet i forhold til mine hovedkarakterer. Skulle VIRKELIG ønske at spillet støttet cloud save mellom versjoner. Tror de taper en del salg på å ikke tilby det. Burde også være mulig å tilby rent teknisk.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Heh, de klarte ikke Cloud Save og versjonskompabilitet mellom PS3 og PS4-versjonen av Last of Us, så det er vel en umulig utopi akkurat det der. Selv om det burde vært mulig å få til teknisk... Hadde man PS+ på PS3 hadde man tilogmed Cloud Save... Menneida

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg Assassins Creed black flag til ps4. Kjøpte det til pc på tilbud for noen måneder tilbake, men min 3 år gammle pc klarer ikke å holde en stabil fps i det hele tatt. Så det kostet 599 på ps store som var en rimelig blodpris :p Får se om jeg finner det billigere i en butikk.

Se der ja.

Mange år siden jeg gamet på PC, og da følte jeg at det var behov for hvert år å oppgradere enten eller flere, CPU, skjermkort, minne, hovedkort eller harddisk.

Når en leser på diverse poster her at grafikkgaming er på pc, og konsoll ikke er stedet for grafiikk.

Og noen skriver at prisen for en XboxOne og en PS4 = en god gaming pc.

Så mener jeg at den "gode" gaming-pcen blir jevnt "dårligere og dårligere" i forhold til spillene som kommer.

Mens konsollene blir jevnt bedre og bedre i forhold til spillene som kommer.

Se bare på PS3 sin sluttspurt med GTA V og The Last of US.

Så du gjør nok rett i å kjøpe AC4 til PS4.

Herlig grafikk og god flyt, uten å måtte kjøpe et skjermkort som alene koster mer enn PS4-konsollen.

Lenke til kommentar

Se der ja.

Mange år siden jeg gamet på PC, og da følte jeg at det var behov for hvert år å oppgradere enten eller flere, CPU, skjermkort, minne, hovedkort eller harddisk.

Når en leser på diverse poster her at grafikkgaming er på pc, og konsoll ikke er stedet for grafiikk.

Og noen skriver at prisen for en XboxOne og en PS4 = en god gaming pc.

Så mener jeg at den "gode" gaming-pcen blir jevnt "dårligere og dårligere" i forhold til spillene som kommer.

Mens konsollene blir jevnt bedre og bedre i forhold til spillene som kommer.

Se bare på PS3 sin sluttspurt med GTA V og The Last of US.

Så du gjør nok rett i å kjøpe AC4 til PS4.

Herlig grafikk og god flyt, uten å måtte kjøpe et skjermkort som alene koster mer enn PS4-konsollen.

Du har ikke snøring på PC hardware det er ihvertfall sikkert. Et bra skjermkort koster ikke mer enn 3-4 PS4 spill og det tjener man fort inn på prisene på PC spill. Kjøper du et grafikk kort til PCen i dag vil den for alltid være bedre enn det som sitter i PS4, ikke "bli dårligere og dårligere". Men har man kjøpt seg konsoll for å få bra grafikk så er det ikke håp for deg allikevel :D (ja jeg eier en PS4)

Lenke til kommentar

Så folkens! Nå som det nærmer seg et år, hva er den beste spillopplevelsen dere har hatt på PS4? Og hvilken spillopplevelse ser dere mest frem til? :)

Har ikke hatt så mange gode spillopplevelser på PS4 ennå. Det beste er nok Black Flag. Ser frem til The Order, og Witcher 3 (tror ikke PC-en min takler det bra)

Lenke til kommentar

Så folkens! Nå som det nærmer seg et år, hva er den beste spillopplevelsen dere har hatt på PS4? Og hvilken spillopplevelse ser dere mest frem til? :)

Vel, Assasins Creed BlackFlag var underholdende. Fullførte det faktisk, noe som er en sjeldenhet.

Last of Us driver jeg med nå. Har det til PS3 også, men den er pakket bort i boden, så måtte kjøpe en til..

Tomb Raider. Spilte det kun til PC, men veldig underholdende spill

PixelJunkie er litt festlig. Var PS+ spill for litt siden.

Watch Dog. Sikkert greit nok, men jeg ble sur da andre folk begynte å snike seg inn på konsollen min når jeg vandret rundt i byen og hadde det gøy på egen hånd.

Metal Gear Solid Ground Zeroes. Digger snike-snike-spill, men merket at jeg har glemt spilldynamikken. Veldig annerledes SplinterCell, så fikk ikke særlig god karakter..

Lenke til kommentar

Black Flag og Metal Gear er vel det jeg må trekke frem som de beste "nye" spillopplevelsene så langt. Tomb Raider, TLoU og Abe er de beste spillopplevelsene som også har blitt gitt ut tidligere.

Det jeg ser fram til (som jeg vet kommer ut i år) er: Destiny + Driveclub + Dragon Age + Far Cry 4 + LBP

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Må slenge meg litt inn om de små kommentarene om pc. Min erfaring er at pc deler må byttes mye oftere for å holde med utviklingen. Min pc som nå er 3år gammel sliter godt med nye "next gen" spill og det blir vel ikke bedre med årene.. Dette er snakk om en stasjonær pc som har 2x ati 7850 2gb. Men da er det vel "bare" å oppgradere som mange sier når det gjelder pc. For å gjøre en oppgradering komplett uten flaskehalser så må jeg ha nytt hovedkort, grafikkort og en ny prosessor. Noe som kommer på en prislapp på rundt 5-7 tusen kr for greie komponenter.

Men kjøper meg Black Flag til ps4 i dag så skal kose meg med det i sofaen ;)

Lenke til kommentar

Black Flag og Metal Gear er vel det jeg må trekke frem som de beste "nye" spillopplevelsene så langt. Tomb Raider, TLoU og Abe er de beste spillopplevelsene som også har blitt gitt ut tidligere.

Det jeg ser fram til (som jeg vet kommer ut i år) er: Destiny + Driveclub + Dragon Age + Far Cry 4 + LBP

Meget bra spillhøst i vente. Jeg skal skaffe meg en god bunke spill fra august og utover til Playstation 4:

Shadow Of Mordor

Lords Of Fallen (håper det kommer dette året)

GTA V

Metro Redux

Assassin's Creed Unity

Destiny

Call Of Duty Advanced Warfighter

FIFA 15

LittleBigPlanet 3

DriveClub

FarCry 4

Diablo III Reaper Of Souls Ultimate Evil Edition

Dragon Age Inquisition

Pluss et par titler på Xbox One og Wii U

Lenke til kommentar

Må slenge meg litt inn om de små kommentarene om pc. Min erfaring er at pc deler må byttes mye oftere for å holde med utviklingen. Min pc som nå er 3år gammel sliter godt med nye "next gen" spill og det blir vel ikke bedre med årene.. Dette er snakk om en stasjonær pc som har 2x ati 7850 2gb. Men da er det vel "bare" å oppgradere som mange sier når det gjelder pc. For å gjøre en oppgradering komplett uten flaskehalser så må jeg ha nytt hovedkort, grafikkort og en ny prosessor. Noe som kommer på en prislapp på rundt 5-7 tusen kr for greie komponenter.

Men kjøper meg Black Flag til ps4 i dag så skal kose meg med det i sofaen ;)

Dette er feil. Du trenger ikke bytte prosessor og hovedkort ofte. En førstegenerasjons i5, en i5 2500k som nå vel er 3 år gammel, er fortsatt mer enn god nok til alle nye spill. Dermed trenger du ikke bytte hovedkort heller. Harddisk, kabinett, kjølere, vifter, strømforsyning og optiske drev kan du også ha i mange, mange år. Det eneste du må oppgradere noenlunde regelmessig er grafikkortet, og til og med her kan du klare deg lenge hvis du ikke trenger å ha alt på fullt med 60 fps.

Dine to 7850 er mer enn gode nok til å spille multiplattformspill med kvalitet som tilsvarer (ofte bedre) enn det en ps4 klarer. Du klarer kanskje ikke kjøre spill på maks, men det trenger den heller ikke for å gi en like bra opplevelse som ps4. Forøvrig er det vel en generell regel at å kjøre to grafikkort gir mindre for pengene enn ett godt et. Jeg kjøper alltid single gpu, og så overklokker jeg det etterhvert.

Du bør uansett ikke bruk Ubisoft-spill som referansepunkt. Deres PC-porter er ALLTID elendig optimalisert, og ikke representative for hvor mye pc-spill flest krever.

Jeg kjøper nytt kort annenhvert år, og aldri toppmodellen. Lenge klarte jeg meg fint med å kjøpe kort til 2200 kroner ca, og det var nok til å kjøre datidens spill på ultra med 1080p og tett opp til 60FPS for det meste. (Skrur kanskje ned på skyggene i ny og ne)

1100 kroner i året er ikke galt, spesielt ikke når man generelt får pc-spill en god del billigere enn konsoll.

Etter at jeg kjøpte meg 2,5k-skjerm, med 70% flere piksler, må jeg nok bruke 3000 annenhvert år for å opprettholde samme ytelse.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Har ikke hatt så mange gode spillopplevelser på PS4 ennå. Det beste er nok Black Flag. Ser frem til The Order, og Witcher 3 (tror ikke PC-en min takler det bra)

Er de to jeg også ser mest frem til, og lengre fremover i tid så er det FF XV. :)

De jeg har kost meg mest med til nå er Resogun, Don't Starve og Black Flag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...