Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Det hindrer dem ikke i å gjøre det (ja, reglene eksisterer). Høres det ut som det er for godt til å være sant, så er det som regel det. I dette tilfellet så kan jeg tenke meg til at under en eller annen sjelden omstendighet så kan Xbox One levere ytelsen den lover via nettskyen, men i praksis så skjer det vel omtrent aldri pga. rundt omliggende forhold som er systematisk eliminert i et hemmelig underjordisk laboratorium.

 

Jeg skulle gjerne nevnt noen eksempler, men det er så mange at jeg klarer ikke å komme med et konkret.

 

Poenget mitt er at MS hatt dette utspillet om tre/firedoblet kapasitet med cloudgaming, så hva som har skjedd tidligere med andre produsenter og utviklere kunne ikke vært mer irrelevant for denne saken.

 

E3 gir vel mer kjøtt på beinet, men hvis det virkelig er slik at Xbox One yter 5 terraflops (40 ganger mer enn 360, 2,5 ganger mer enn PS4) så må Sony dra frem ett eller annet ellers de fucked uansett hvor mye de trekker frem alle sine andre gode egenskaper.

 

Og kjipt for MS hvis det viser seg å være fake og PR-jippo siden de da vil sitte inne med masse usolgt maskinvare. Med mindre hele strategien deres er å hype Xbox One opp i skyene og utelukkende ha fortjeneste på forhåndssalget før de blir avslørt. (Men det er litt naivt å tenke i disse baner.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kilde:

http://www.eurogamer...ransform-gaming

 

Denne artikkelen sier mye om hva cloudgaming kan og, ikke minst, ikke kan som direkte følge av at trafikken over internett vil bli for hemmende ved f.eks fysikkberegninger og animasjoner. Ting og kalkulasjoner som kan gjøres i skyen er lyseffekter og bakgrunnsbergeninger som ikke direkte påvirker spillingen.

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Du underbygger i grunn påstanden min om at disse 5 teraflopsene (hvem spiller forresten flyttallsoperasjoner?) har liten rot i virkeligheten, og gir kun en gevinst under gunstige forhold. Dessuten er det en ytelsesgevinst man må være på nett for å kunne nyte godt av. Dog må man jo uansett koble konsollen til nett ved jevne mellomrom, så det er utelukket å eie konsollen uten nett uansett.

 

Men uansett, vi får vente å se. Men dette er typisk konsollmarkedsføring, og jeg nekter å tro at noen kommer til å ha noen god nytte av semi-cloud gaming.

Lenke til kommentar

Var vel ikke helt uenig i hva du sa, men allikevel er jeg mer åpen for en overraskelse enn det du er.

Klok av skade (SimCity) så har også jeg fått med meg at man kan slippe unna med mange løgner, men en konsollansering blir liksom allikevel noe litt annet. Trår de feil her er skaden uopprettelig og det er ikke bare potensiell inntjening som får svi. Også langsiktig fortjeneste vil tryne da aksjeinnehavere, samarbeidspartnere og investorerer med flere også blir direkte rammet.

 

Bakgrunnen for utsagnet mitt ligger i at en maskin som driver en enkel prosess oppfattes raskere enn en maskin som driver kanskje 10 prosesser. Hvis MS bruker cloudgaming til å drive alt som skjer i bakgrunnen (dashboard, chatte/videotjenester, innloggingsinfo, sikkerhet, kryptering, vennelister osv osv i tillegg til enkle bakgrunnsberegninger i spillet du spiller) mens konsollen bruker 100% ressurser på bare spillet så har man en fordel kontra en maskin som skal håndtere spillet og alle disse bakgrunnsprosessene selv.

Og nå sender jeg et skrått blikk bort på pc'en min som sikkert kaster bort masse ressurser på brannmur, OS og annet piss som egentlig skulle gått til å gi meg en fetere spillopplevelse :green:

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at MS hatt dette utspillet om tre/firedoblet kapasitet med cloudgaming, så hva som har skjedd tidligere med andre produsenter og utviklere kunne ikke vært mer irrelevant for denne saken.

 

E3 gir vel mer kjøtt på beinet, men hvis det virkelig er slik at Xbox One yter 5 terraflops (40 ganger mer enn 360, 2,5 ganger mer enn PS4) så må Sony dra frem ett eller annet ellers de fucked uansett hvor mye de trekker frem alle sine andre gode egenskaper.

 

Og kjipt for MS hvis det viser seg å være fake og PR-jippo siden de da vil sitte inne med masse usolgt maskinvare. Med mindre hele strategien deres er å hype Xbox One opp i skyene og utelukkende ha fortjeneste på forhåndssalget før de blir avslørt. (Men det er litt naivt å tenke i disse baner.)

Cloud gaming er en jippo av flere grunner,

Det er vanskelig å programere mot og du må alikevell ha en lokal fallback.

 

De fleste spill er multiplatform spill der dette blir en ekstra sær MS feature de ikke gidder å legge inn.

Forsjellen i grafikk ytelse er ikke så stor, enklere å slippe One versjonen med noe dårligere setting, pc versjonen må alikevell takle ulike grafikkkort.

 

Er kun noen få ting dette virker for, ja netverks spill vil kjøre mot azure servere osv men det vil ikke bli brukt til rendering noe særlig.

Lenke til kommentar

Kilde:

http://www.eurogamer...ransform-gaming

 

Denne artikkelen sier mye om hva cloudgaming kan og, ikke minst, ikke kan som direkte følge av at trafikken over internett vil bli for hemmende ved f.eks fysikkberegninger og animasjoner. Ting og kalkulasjoner som kan gjøres i skyen er lyseffekter og bakgrunnsbergeninger som ikke direkte påvirker spillingen.

Men er det like imponerende? De kan jo like gjerne bare bake inn lyset i teksutrene ettersom det kommer til å gi akkurat samme resultat hvis lyset uansett ikke kan være "levende", eller "dynamic". Cloud Computing vil i så fall være en gimmic kun slik at man bruker det kun for å bruke det.

Lenke til kommentar

Det er vel bare MS som vet hvordan dette skal gå an ser det ut til. E3 belyser vel dette litt vil jeg, i likhet med flere, tro. Bare to uker igjen nå.

Er spent på hva mer vi får vite av Sony og om de også går for en hissig DRM. Uansett har jeg nok banket inn PS4 som prioritert konsoll denne gangen!

Lenke til kommentar

Litt usikker på om du veit det er snakk om eit spel eller ikkje?

Hva ellers skulle det være?

100% DRM-fritt kan det ikke bli så lenge vi skal ha muligheten til Netflix o.l. disse aktørene er bundet av restriktive avtaler og kan ikke levere tjenesten sin på konsollen uten DRM. Hvis Sony skal være så "pure" at de ikke innfører noen som helst form for DRM vil de gå glipp av mange tjenester som vi tar for gitte i dag. Jeg tror ikke det kommer til å skje.

 

Det kan jo så klart være at de mener å presisere at det ikke blir 100% DRM-fritt. For det er vel rimelig å anta at det ikke blir 100% fritt for DRM. Kopibeskyttelse av spill er nok like godt prioritert nå som det var for 10 år siden.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Jævla kjekt om man har kvinnfolk som liker å se på TV ihvertfall. For alle oss er det en fantastisk nyhet.

Hvor mange her inne er det ikke som sitter 5 minutter ekstra på dass kun pga telefonen? Hehe. Dette kan jo ty til ømme setemuskler om man kan ta med seg PS4 spillet inn i andre rom for å gjøre andre nødvendige ting. :p

 

Jeg håper det da også blir mulig å streame direkte fra konsollen til Vita'en slik at man får muligheten til å ta med seg en "TV" til hvor som helst. Jeg røyker ikke, men jeg ser for meg leden til enkelte kamerater hvis de faktisk kan ta med seg en Vita ut på terrassen for å røyke mens de fremdeles ser på fotballkampen, eller et spill hvor vi andre spiller mot hverandre. Det å kunne ta med en Vita ut i garasjen for å jobbe mens man streamer noe kan jo også være en spennende tanke.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...