Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Enig... Når det kommer oppdateringer til gammelt innhold flytter det seg først også, selv om det er lenge siden man har spilt det. Burde vært litt som skrivebordet i Windows. Man kan la det mest brukte ligge der, også kan man skjule det man ønsker og finne det igjen i mappene bak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, Sony har vært ganske late på software/os-fronten siden lansering. Jeg frykter at Sony allerede føler de har vunnet generasjonen, vi trenger konkurranse for at begge de to store skal levere alt de kan. Har ps4 selv, men håper Xbox One klarer å hente seg inn igjen salgsmessig. Tidlig ps3-æraen viser hvordan overselvsikre Sony behandler kundene sine. Det beste for oss forbrukere er to omtrent like sterke konkurrenter.

Lenke til kommentar

Jepp, Sony har vært ganske late på software/os-fronten siden lansering. Jeg frykter at Sony allerede føler de har vunnet generasjonen, vi trenger konkurranse for at begge de to store skal levere alt de kan. Har ps4 selv, men håper Xbox One klarer å hente seg inn igjen salgsmessig. Tidlig ps3-æraen viser hvordan overselvsikre Sony behandler kundene sine. Det beste for oss forbrukere er to omtrent like sterke konkurrenter.

Var ikke Sony ganske late på software-fronten på PS3 også? Ser ikke PS3 sin user interface omtrent identisk til hva den gjorde når PS3 ble lansert?

Lenke til kommentar

Var ikke Sony ganske late på software-fronten på PS3 også? Ser ikke PS3 sin user interface omtrent identisk til hva den gjorde når PS3 ble lansert?

Joda. Men tenker ikke først og fremst på interface, men på funksjoner. Mener å huske at Sony jobbet ganske hardt for å ta igjen forspranget til Microsoft i funksjoner sist generasjon, blant annet ved å implementere trophies og å forbedre onlinedelen/innføre PS Plus. Dette er ting som sannsynligvis ikke hadde skjedd hvis ikke Xbox 360 hadde overtaket.

Personlig synes jeg OS-et til Sony på PS4 er helt OK som et utgangspunkt. Men det mangler en del nyttefunksjoner, og navigasjonen er litt krøkkete til tider.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Ja store spill slettes som regel fortløpende, men uansett burde man etterhvert få mulighet til å gjemme bort saker og ting man ikke/sjelden bruker av apps og dele de inn i kategorier for nettopp spill/apps etc.

Men Sony gikk fra nærmest ubrukelig til veldig mye bedre med PS3, så tror ikke de er helt umulige å høye på seg selv ut denne generasjonen da.

Regner med de fleste her inne enda husker hvordan PS store var ved lansering og en stund etter? Jeg mener...hvem kan glemme noe så jævlig horribelt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å lage "mapper", ala iOS eller lignende? Får satse på at det kommer. Nå skal det sies at jeg var veldig fornøyd med operativsystemet på xbox, men så skal du ikke bruke allverdens tid i menyene heller da, konsollen er til for å spille med, ikke loke rundt i innstillinger.

Hvorfor sletter dere spill etterhvert egentlig? Er jo relativt bra med plass på HDDen og det tar jo ganske lang tid å installere ting på nytt. Mer tiltak hvertfall. Tenker jeg kommer til å oppgradere til en 1-2TB hybrid-disk når den teknologien kommer så langt. :)

Lenke til kommentar

Jeg er overhodet ikke imponert over menyene til Xbox One så det er sagt, totalt kaos og optimalisert for Kinect i stor grad. Men dette skal de ihvertfall ordne slik at det er skreddersydd for bruk med og uten kontroller. MS viser mye goodwill her, og de var veldig på å endre dette i løpet av Xbox 360 sin levetid (ikke alltid til det positive dog)

Men vi er så vidt i gang med de nye konsollene, har trua på kontinuerlige forbedringen jeg da :)

Lenke til kommentar

Hvorfor sletter dere spill etterhvert egentlig? Er jo relativt bra med plass på HDDen og det tar jo ganske lang tid å installere ting på nytt. Mer tiltak hvertfall. Tenker jeg kommer til å oppgradere til en 1-2TB hybrid-disk når den teknologien kommer så langt. :)

Skal oppgradere disken etterhvert, men siden jeg stort sett kjøper fysiske spill så tar det ikke lengre enn et lite minutt å installere. Har man kun digitale kopier og treg linje så forstår jeg hvorfor man vegrer seg med å avinstallere.

Lenke til kommentar

Hvorfor ha spill jeg mest sannsynlig aldri kommer til å spille igjen? Killzone er ett av to spill jeg har på disc, men det var såpass skuffende og online delen var totalt lite givende så det blir neppe rørt med det første uansett. Er som regel ferdig med spill etter en gjennomsnittlig også. Digitale spill er bare å laste ned igjen om jeg skulle føle for ett gjensyn :)

Lenke til kommentar

Joda. Men tenker ikke først og fremst på interface, men på funksjoner. Mener å huske at Sony jobbet ganske hardt for å ta igjen forspranget til Microsoft i funksjoner sist generasjon, blant annet ved å implementere trophies og å forbedre onlinedelen/innføre PS Plus. Dette er ting som sannsynligvis ikke hadde skjedd hvis ikke Xbox 360 hadde overtaket.

Personlig synes jeg OS-et til Sony på PS4 er helt OK som et utgangspunkt. Men det mangler en del nyttefunksjoner, og navigasjonen er litt krøkkete til tider.

OS-et til PS3 var noe av det jeg likte minst med hele konsollen. Det stemmer at Sony innførte trophies, men synes allikevel dette fungerer langt bedre på Xbox. Det er også ganske snodig at Sony ikke har klart å kvitte seg med synkroniseringstidene.

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å lage "mapper", ala iOS eller lignende? Får satse på at det kommer. Nå skal det sies at jeg var veldig fornøyd med operativsystemet på xbox, men så skal du ikke bruke allverdens tid i menyene heller da, konsollen er til for å spille med, ikke loke rundt i innstillinger.

Tro meg, 500 GB er ikke i nærheten av å være god plass for mange her.

Lenke til kommentar

Imponerende at dere klarer å spille gjennom så mange spill på så "kort" tid! Det er derfor veldig fint at man kan bytte ut harddisken etterhvert når man får behov/råd, dessuten så utvikler jo HDD/SSD-teknologien seg videre, slik at det blir greit å bytte etter et par år.

Lenke til kommentar

Er ikke det, har vel 200 giga igjen av 1gb disken min. Jeg har klart å opparbeide meg en imponerende samling spill som jeg sliter med å spille igjennom allerede :hm:

Så hvis det kommer en 2tb hybrid disk så hopper jeg på det.

Lenke til kommentar

Tar ikke lange tida nei. 1TB SSD koster nå drøye 3000,-, men jeg mener ikke det er verdt å gå for SSD ennå egentlig (synes ikke lastetidene er såå lange med unntak av Watch_Dogs..) så jeg ville fint vurdert 2TB til rundt 1000,- dersom jeg skulle ha bytta nå..

Jeg så Murdered Soul Suspect ikke ble anbefalt av Kotaku. Tror jeg står over spillet da det ikke skal være særlig krevende. Synd. Hadde håpet på en spøkelsesvariant av LA Noire. Men spillet får en pluss fordi man kan besette en katt og loke rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...