Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte meg Bound By Flame på PS4, trengte et RPG spill nå altså. Av det lille jeg har sett så ser det ut som et spill jeg kan like. Får nok spillet imorgen eller på onsdag.

Skriv gjerne litt om det når du har fått testet det litt. Er interessert i det selv. Fant forøvrig denne, hvor en fyr spilte gjennom det på 12 timer. Hadde håpet på litt mer. http://www.gamefaqs.com/boards/729531-bound-by-flame/69162189

Lenke til kommentar

Mic-greia som fulgte med PS4 funker av en eller annen grunn ikke på FIFA nå. Funker fint når jeg kobler den til telefonen.

Er det noe jeg kan gjøre for å se om det er konsollen eller spillet som er problemet, uten å fyre opp et annet spill? Har både restartet konsollen og prøvd med flere brukere.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Bestilte meg Bound By Flame på PS4, trengte et RPG spill nå altså. Av det lille jeg har sett så ser det ut som et spill jeg kan like. Får nok spillet imorgen eller på onsdag.

Skriv gjerne litt om det når du har fått testet det litt. Er interessert i det selv. Fant forøvrig denne, hvor en fyr spilte gjennom det på 12 timer. Hadde håpet på litt mer. http://www.gamefaqs.com/boards/729531-bound-by-flame/69162189

Så en eller annen review en plass. De hevdet ~20 timer med de fleste side quests. De mente det var ganske vanskelig, som hvertfall jeg satte pris på å høre.

Lenke til kommentar

Må man gjøre noe for å få HDMI til å fungere via splitter, osv..?! Jeg har ikke kunnet benytte meg av PS4 i splitteren min, men når konsollen kom, ble det meg fortalt at det var pga sperren.. Nå at den visstnok skulle være borte, så prøvde jeg på nytt, men får fortsatt ikke noe bilde.. Noe jeg har gått glipp av?

Takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar

Sperren er der for at man ikke skal kunne ta opp fra f.eks Netflix og andre slike streaming tjenester :p Derfor blir det raskt ett stort irritasjonsmoment om man ofte bruker slike tjenester og samtidig driver å tar opp gameplay. Hos meg har det ikke noe å si om det står på da :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det går i riktig retning, men fortsatt mye som mangler.

Gode spill først og fremst

Det har PS4 hatt siden første dag... Synes utvalget idag er det beste som har vært til noen konsoll til dags dato. Masse bra AAA spill og stadig flere Indie spill som er kjempe bra.

Killzone var ikke et bra spill.

Den beste release tittelen var Black Flag, og sammen med Fifa, Battlefield og Ghosts er det jo ingenting annet enn en hakket penere utgave, man kunne hatt tilnærmet samme opplevelse på PS3.

Det er flott at det kommer indie spill, men disse indie spillene hadde jo fungert akkurat like bra på PS3.

Flere av titlene som folk gleder seg til er jo nettopp Last of Us og en mass effect samlepakke, for ikke å snakke om GTA.

Jeg savner kvalitetstitler som rettferdiggjør kjøpet av ny konsoll, titler som ikke kunne ha blitt levert på PS3. Istedenfor sitter vi igjen med PS3 spill med hakket bedre grafikk, og indie spill som kunne ha eksistert på PS3 men som heller blir released på PS4.

Bare det å kunne spille disse spillene i HD isteden for den grøten som gikk ut på dato for 6 år siden er alene verdt prisen for å oppgradere. Det mener nå jeg ihvertfall.

Nå er det slik at disse Indie spillene ikke kommer til PS3. En må ha en PS4 for å spille disse. Og med så mange bra Indie spill så er det bare med på å styrke PS4 til å ha en ekstremt bra lineup av spill. Og vi er bare rundt et halvt år ut i lansering....

Synes det er et veldig bra og variert innhold.

Nå har jeg flere konsoller og en PC så strengt tatt kunne jeg klart meg uten en PS4 da PC alene har alt som PS4 har av Indie spill og leverer langt bedre grafikk en PS4 kommer noen gang til å gjøre. Det med et skjermkort som er allerede godt over 1 år gammelt.

Men om jeg hadde kun hatt konsoller og en PS3 så ville PS4 vært verdt hver eneste krone. Forskjellen på spillene er så store at det er direkte trist å tenke på at så mange fortsatt sitter med disse ut daterte konsollene.

At bedre grafikk er en fordel sier seg selv, men disse spillene eksisterer jo også på pc hvor man kan nyte enda bedre grafikk igjen (Bortsett fra Killzone da, men det var jo ikke akkurat spesielt bra uansett...)

Det jeg savner er jo nettopp spill som rettferdiggjør kjøpet. Det er flott at det kommer mange kjekke indie spill som ikke kommer til PS3, poenget mitt var jo at det ikke er noe unikt med PS4 som gjør at de endelig kan lansere indie spillet de alltid har drømt om. Det kunne like godt kommet til PS3, Xbox 360 eller Nintendo Wii. Det er ikke som om PS4 endelig har gitt de god nok maskinvare til å kunne lage spillet.

Tragedie at de ikke fikk pushet Gran Turismo og GTA til PS4.

Lenke til kommentar

Det går i riktig retning, men fortsatt mye som mangler.

Gode spill først og fremst

Det har PS4 hatt siden første dag... Synes utvalget idag er det beste som har vært til noen konsoll til dags dato. Masse bra AAA spill og stadig flere Indie spill som er kjempe bra.

Killzone var ikke et bra spill.

Den beste release tittelen var Black Flag, og sammen med Fifa, Battlefield og Ghosts er det jo ingenting annet enn en hakket penere utgave, man kunne hatt tilnærmet samme opplevelse på PS3.

Det er flott at det kommer indie spill, men disse indie spillene hadde jo fungert akkurat like bra på PS3.

Flere av titlene som folk gleder seg til er jo nettopp Last of Us og en mass effect samlepakke, for ikke å snakke om GTA.

Jeg savner kvalitetstitler som rettferdiggjør kjøpet av ny konsoll, titler som ikke kunne ha blitt levert på PS3. Istedenfor sitter vi igjen med PS3 spill med hakket bedre grafikk, og indie spill som kunne ha eksistert på PS3 men som heller blir released på PS4.

Bare det å kunne spille disse spillene i HD isteden for den grøten som gikk ut på dato for 6 år siden er alene verdt prisen for å oppgradere. Det mener nå jeg ihvertfall.

Nå er det slik at disse Indie spillene ikke kommer til PS3. En må ha en PS4 for å spille disse. Og med så mange bra Indie spill så er det bare med på å styrke PS4 til å ha en ekstremt bra lineup av spill. Og vi er bare rundt et halvt år ut i lansering....

Synes det er et veldig bra og variert innhold.

Nå har jeg flere konsoller og en PC så strengt tatt kunne jeg klart meg uten en PS4 da PC alene har alt som PS4 har av Indie spill og leverer langt bedre grafikk en PS4 kommer noen gang til å gjøre. Det med et skjermkort som er allerede godt over 1 år gammelt.

Men om jeg hadde kun hatt konsoller og en PS3 så ville PS4 vært verdt hver eneste krone. Forskjellen på spillene er så store at det er direkte trist å tenke på at så mange fortsatt sitter med disse ut daterte konsollene.

At bedre grafikk er en fordel sier seg selv, men disse spillene eksisterer jo også på pc hvor man kan nyte enda bedre grafikk igjen (Bortsett fra Killzone da, men det var jo ikke akkurat spesielt bra uansett...)

Det jeg savner er jo nettopp spill som rettferdiggjør kjøpet. Det er flott at det kommer mange kjekke indie spill som ikke kommer til PS3, poenget mitt var jo at det ikke er noe unikt med PS4 som gjør at de endelig kan lansere indie spillet de alltid har drømt om. Det kunne like godt kommet til PS3, Xbox 360 eller Nintendo Wii. Det er ikke som om PS4 endelig har gitt de god nok maskinvare til å kunne lage spillet.

Tragedie at de ikke fikk pushet Gran Turismo og GTA til PS4.

Det kommer jo litt an på hvor mye man forventer skal til for å retferdiggjøre kjøp også da. Man kan ikke forvente for mye heller, det er tross alt fremdeles den samme type spill som kom til PS3/X360 som også vil komme til XOne/PS4, bare at de nye konsollene åpner opp for nye funksjoner og forbedret ytelse.

Og det vil nok i minst et år til, kanskje mer, være slik at de fleste spill kommer både til PS3/360 og PS4/XOne. Ellers må man nok vente noen år til de eksklusive utviklerstudioene har fått ut nok kvalitetstitler til å retferdiggjøre et kjøp på den måten.

Mener å huske at starten på forrige generasjon var nokså laber den også, det gikk vel bortimot to år før det kom mer enn en håndfull gode spill. Og de mest minneverdige spillene, i alle fall for min del, har kommet helt nå i det siste.

Sett etter den målestokken synes jeg faktisk starten på denne generasjonen har fått en mye mer lovende start. Men, I likhet med LarZen, håper selvfølgelig jeg også at de vil vise frem noe snadder på E3 som kan skape litt hype. :thumbs:

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Sperren er der for at man ikke skal kunne ta opp fra f.eks Netflix og andre slike streaming tjenester :p Derfor blir det raskt ett stort irritasjonsmoment om man ofte bruker slike tjenester og samtidig driver å tar opp gameplay. Hos meg har det ikke noe å si om det står på da :)

haha.. :blush:

Tenker nå ikke så langt heller da..

Jeg har PC koblet til samme TV, ser Netflix via den! :)

Takk!

Lenke til kommentar

Da har jeg fått omsider fått en sniktitt på spillet. Startet på det vanskeligste og vil si her må man tenke før man handler. Synes monstrene man møter er heftige og virkelig utfordrer meg. Gjør man feil og man blir et enkelt bytte.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

Helvete altså. Nå er det noe kødd med vennelister og at denne legger seg over selve PS4 menyen her...helt jalla. Og JÆVLIG tregt fra man går inn på venner og prøver å bli med i økten dere ( f.eks BF4). Går en liten stund at denne ligger over Home menyen, uten at jeg kan gå inn igjen på vennene mine. Når den så forsvinner, kan man fint gå inne på venneversikten sin igjen....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde nok fått tilskudd på konsollsalget ved å hatt GTA V eksklusivt til Xbox One og PS4. (Men da hadde vel ikke Rockstar endt opp med det salget de hadde håpet på)

Spørs om det hadde vært særlig lurt... Sony klarer ikke levere nok konsoller til markedet slik det er idag, og MS har jo kun lansert konsollen sin i noen få markeder. Så det hadde nok vært en festbrems og feilvurdering av dimensjoner.

Men må si jeg er ganske imponert over grafikken i Metal Gear Solid Ground Zeroes. Til å være såpass tidlig i konsollens levetid er jeg imponert, og det er jo bare å glede seg til fremtiden og hva mer de kan klare å tyne ut av den.

Lenke til kommentar

Hadde nok fått tilskudd på konsollsalget ved å hatt GTA V eksklusivt til Xbox One og PS4. (Men da hadde vel ikke Rockstar endt opp med det salget de hadde håpet på)

Spørs om det hadde vært særlig lurt... Sony klarer ikke levere nok konsoller til markedet slik det er idag, og MS har jo kun lansert konsollen sin i noen få markeder. Så det hadde nok vært en festbrems og feilvurdering av dimensjoner.

Men må si jeg er ganske imponert over grafikken i Metal Gear Solid Ground Zeroes. Til å være såpass tidlig i konsollens levetid er jeg imponert, og det er jo bare å glede seg til fremtiden og hva mer de kan klare å tyne ut av den.

Sa ingenting om at det hadde vært lurt. Tror og det hadde vært en dårlig strategi, men det hadde nok fått flere interessert til å gå over til både Xbox One og ps4. Men da måtte MS og Sony vært forberedt på trykket.

Men husk at ps4 leveringen til Norge ikke er forenelig med resten av verden, for den har vel vært godt tilgjengelig i de landene hvor Xbox One offisielt er lansert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Hadde ikke trengt å være eksklusivt, bare å hatt spillet tilgjengelig på konsollen hadde gjort underverker for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...