Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jesus, hva faen skjedde med humor?

Skjer med å overreagere.

 

Er vel bare lei av de samme folka poster det samme greiene hele tida.

 

Blir som en samco light. Hvis du fatter.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Merker jeg gleder meg innmari til Watch Dogs, så en 17min lang gameplay demo nå, ser jo fantastisk ut.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Det er forskjell på å poste morsomme bilder og det å kalle opp folk, skrive idiotiske ting 90% av tida og ikke fatte noe som blir skrevet. Det ene er bare fordi det er morsomt, det andre fordi... ja, det vet sikkert de med legelisens bedre enn meg.

 

 

Edit; Og overreagere? Hmm, payback?

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony brukerne får da for all del håpe Sony ikke blør penger på neste generasjon slik de gjorde med forrige. Hvis man går utifra det "alle" sier og tror om at hardcore-gamerne generelt foretrekker PS4 nå, så må man også huske på at det er denne kundegruppen som lettest er den som kommer til å havne i gruppen av eiere med flere konsoller. Etter E3 kan også alt være snudd på hodet mtp spill. Da kan PS4 fort sitte igjen som svarteper med de dårlige spillene ala slik Wii U gjorde. Hva hjelper det da med en kraftig konsoll bygd for spill... Salgstallene er det eneste som betyr noe og jo fortere endel av dere som er mest kritiske til Xbox One skjønner dette, jo bedre. Hvis man kjøper en konsoll så har man rett og slett ikke nok imot den. Da veier argumentene for den opp for de som er mot den. Dessuten ville jeg ikke følt meg trygg på at PSN kommer til å være oppegående de første ukene/månedene etter lansering.

Lenke til kommentar

Om denne generasjon ender i monopol til Microsoft ville det vært er fantastisk nederlag. Tenk på alle de spillopplevelsen vi går glipp av, for ikke å snakke om monopolet og all den dritten det bringer med seg (at det isåfall er Microsoft forbedrere ikke den saken). En annen sak er at vi som spillere ikke må la oss diktere av f.eks. Microsoft (eller Sony for den saks skyld), da tenker jeg på dette med bruktspillsperre og konstant onlineoppkobling; dette fører til at produktene DU betaler for, egentlig ikke er dine. Hva om MS hypotetisk sett skulle velge å bare kutte serverne, noe som ville ført til at alle XBone-konsollene ble ubrukelige. Er det mer av dette vi vil ha fremtiden? Og hva med cloud computing, slutter spill som er sterkt avhengig av det å fungere om serverne skulle blitt tatt ned?

 

Her mener jeg hardt nei, dette er noe vi må vise at dette støtter vi ikke, dette er vi ikke interessert i; en mening som iallfall ikke kommer frem om vi velger å støtte de som gjør dette (les: alle aktører, både MS og Sony). Hvis vi bare godtar og godtar uten å stille spørsmål ved ting, vel, det er ikke bra.

 

Et annet argument er jo dette med PC kontra konsoll og forskjellen her. Med Xbox One føler jeg bare at vi er mange skritt nærmere å viske ut nettopp denne forskjellen, og, hva er da poenget med en spillkonsoll? Vel, hvis det går veien som Microsoft vil ha det, begynner forskjellen å bli relativt liten. Skjønner ikke alle som omtrent uten videre applauderer Xbox One uten å omtrent ha tenkt litt over alle disse tingene, det er nesten skammelig. Vil ikke bli noe bedre om Sony gjør det samme.

 

Så, hvorfor jeg skal ha PS4 (og ikke Xbox One):

 

- Større bibliotek av utmerkede, eksklusive titler.

 

- Den har de funksjonene jeg er interessert i å ha på en spillkonsoll, alt det fjaset som Xbox reklamerer for har jeg ikke bruk for. TV-dekoder? Innebygd i smart-TV. Gestures og stemmestyring? Innebygd i smart-TV, det er en totalt ubrukelig og teit funksjon. Medie senter? PC. Nettleser? Mobil, nettbrett og PC og tusen andre devices. Integrert Skype? Uinteressant. Se på filmtrailer i mens jeg ser på en annen film? Nei takk, da gjør jeg isåfall det utenom, og det har jeg nok av ting fra før av å gjøre det på. Alt dette sportgreiene? Uinteressant. Halo-series? Aldri spilt Halo, interesserer meg ikke. Kinect? Uinteressant, enda verre er det at den krever konstant Kinect. Hva om den skulle bli ødelagt, da må du betale enda 700 kroner for å få spille på maskinen din i det hele tatt; noe som er helt bak mål.

 

- Bedre maskinvare

 

- Sony er indievennlige, og tro meg, det kommer det ekstremt mange gode spillopplevelser ut i fra som Xbox går glipp av (hvis det fortsetter sånn som nå).

 

- Jeg kan spille PS4 selv om nettet skulle gå ned i en dag eller to, takk gud for det. Da inkl. andre steder uten nett.

 

- Jeg er lite interessert i å støtte Microsoft.

 

- Alle spill må installeres på HDD, bare tull.

 

- Liker bedre Dualshock over Xbox-kontrolleren, oppladbar er den også.

 

- Ikke minst, Sony fokuserer i hovedsak på det jeg er interessert i når jeg skal ha en konsoll, nemlig spill! Dette er en spillkonsoll, hovedfokuset burde være på spill.

 

- PS Plus er overlegent!

 

- Xbox One har ikke noe pent design, den er firkantet og kjedelig. For dem som har et rack med greier skjønner jeg godt at det er praktisk, men for min del vil jeg heller ha en maskin som ser bra ut.

 

- Utskiftbar HDD.

 

- Holdt på å si blu-ray-spiller, men det gjelder ikke lengre (selv om det var et enkelt argument for å gå for PS3).

 

- Kan spille PS4 på min Vita akkurat når jeg vil og hvor jeg vil.

 

Godt mulig noe mer også, men vi får se. For meg er iallfall valget enkelt, foreløpig. La oss ikke håpe Sony følger etter MS på E3 nå, da vurderer jeg å kjøpe meg 780GTX istedet.

Endret av Selvin
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noe monopol vil jo ikke skje trur jeg om Sony og Ninento skulle trekke seg. Valve kommer vell om ikke så alt for lenge på banen her med deres SteamBox hvis jeg ikke tar helt feil. Og det er alltids muligheterfor at andre kan hoppe inn for å ta opp kampen om det skulle bli rom for det.

 

Angående cloud-computing så er jeg enig. Jeg håper virkelig ikke at spill vil bli laget med CC som et krav, da det åpner opp for en rekke med problemer. Det jeg isåfall håper er at de lager spillet sitt med CC som et tilleggs alternativ. Slik at om man vil få mere goder til spillet sitt gjennom CC så kan forbrukeren selv velge om han vil bruke det. Eventuelt med ei lita slant for støtten.

 

Alt som snevrer valgmulighetene til forbrukeren vil alltid være negativt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du gjør ingenting annet en å kalle fanboys til folk på dette forumet som har helt andre preferanser en du, helt uten mål, mening og grunn....

Gjerne forklar til dem hvorfor du mener dem er fanboys, istedenfor å hyle ordet rett ut.

 

Post etter post med drittslenging om den og den konsollen. Har lest flere som ikke bruker annen tid enn å slenge dritt. Gå deg en tur i skauen.

 

Skjer med å overreagere.

 

Er vel bare lei av de samme folka poster det samme greiene hele tida.

 

Blir som en samco light. Hvis du fatter.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Merker jeg gleder meg innmari til Watch Dogs, så en 17min lang gameplay demo nå, ser jo fantastisk ut.

 

Samco på en side og Fantomena på den andre. Sånne blir en lei av....

Lenke til kommentar

Foreløpig virker PS4 som en klar vinner for min del. Showet var rett og slett mye mer lekent og spill-orientert og jeg likte hvordan de vektla at de hadde laget en konsoll som utviklerne ønsket. I tillegg virker den betydelig kraftigere, så jeg regner med vi får se penere spill. Samtidig savner jeg litt den x-faktoren som kineckt er. Jeg har ikke noen voldsom tro på at den blir brukt på noen revolusjonerende måte, men om noen virkelig klarte å utnytte den til det fulle tror jeg den ville blåst all konkurranse av banen.

Lenke til kommentar

Det som har florert rundt er at folk sier Sony ikke viste spill og unnskylder seg om vent på E3 på spillsiden til Microsoft skal vise spillene, faktisk så viste Sony spill på dems konferanse, ikke bare en haug med CGI filmer i hytt og gevær

 

Jeg skal fortsatt vente til jeg har alt info om begge, frykter at Sony har et lignende system som Xbox One.

Ikke en dealbreaker, men fortsatt veldig trist for dem som samler og spiller en haug med spill, og vil at spill skal fungere i fremtiden (10-15 år)

 

Hva en måtte si om Wii U, PC, PS4 eller Xbox One, kjøper nok alle dem uansett. Har 2 av dem allerede så er bra på vei!

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

[/size]

Tror det er du som trenger å kjøle deg ned litt når du blafrer det fanb** ordet rundt omkring, din side hadde også gjort det samme om dette var angående Sony, eller værre!

Men i skogen er det ikke spill, dermed blir det kjedelig :tease:

 

Jeg har ingen side. Skogen er bra for alle. Jeg har i allefall tenkt å leve en del.....

Lenke til kommentar

Jeg har i allefall tenkt å leve en del.....

 

Vet ikke hva du mente her, eller jo. Mener du at dem som spiller mye ikke lever?

Da hadde jeg ikke sittet her viss det var slikt når man diskturere og brenner for spill så lever man ikke.

 

Men grafikken er bra da. Det eneste jeg savner når jeg går ut er litt bakgrunnsmusikk, f.eks. at denne begynner å spille, og når jeg kommer inn igjen begynner denne.

 

For all del så er ikke grafikk viktigst, den hever bare totalopplevelsen i spill ihvertfall i mine øyner, men bra musikk å ha på iPoden det der når man er ute i skog/mark :p

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Men grafikken er bra da. Det eneste jeg savner når jeg går ut er litt bakgrunnsmusikk, f.eks. at denne begynner å spille, og når jeg kommer inn igjen begynner

.

 

Begge de to der, utrolig gode minner! Spesielt Oblivion, dæven, nesten frysningstendenser. For ikke å snakke om

 

http://www.youtube.com/watch?v=ki6LZaT0LMo

 

eller

 

http://www.youtube.com/watch?v=kxSaF4eZHK4

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Vet ikke hva du mente her, eller jo. Mener du at dem som spiller mye ikke lever?

Da hadde jeg ikke sittet her viss det var slikt når man diskturere og brenner for spill så er man ikke et menneske.

 

 

 

For all del så er ikke grafikk viktigst, den hever bare totalopplevelsen i spill ihvertfall, men bra musikk å ha på iPoden det der når man er ute :p

 

Jeg mener faktisk at dem som har spilling som hoved prioritet i livet ikke har noe spesielt liv.

Ensomt....

Lenke til kommentar

Jeg mener faktisk at dem som har spilling som hoved prioritet i livet ikke har noe spesielt liv.

Ensomt....

Så viss man er lik alle andre så har man spesielt liv? Herregud dette var en tråkig diskusjon, huffa meg

Nok om det, her diskuterer jeg spill/konsoller, vet ikke hvor du vil hen med dette. Jeg gir blanke messingen hva andre gjør med tida si ;)

 

Jeg spiller som juling, snakker med folk som bare det, kan det bli bedre i min situasjon, ehh nei! :w00t:

 

Men skal vi snakke om spill her eller? Eller skal vi fortsette denne merkelige dansen rundt grøten?

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...