Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hvordan har dere kalibrert tven for ps4 spilling? noen som har noe tips? f.eks, hva bruker dere på sortnivå? lav eller høy? og har dere aktivert full range rgb på ps4en?

kommer ann på hvilken tv modell å merke, alle er så å si forskjellige

Xboxone har jo en kalibreringsguide.. Rart at ps4 ikke har noe slikt..

Har forresten en LG 32la667v

Lenke til kommentar

Vår ps4 har begynt å støye noe helt grusomt når vi spiller... Den var ikke slik i starten så lurer på hva vi kan gjøre...

kjøp trykkluft på boks og blås reint i luftekanalene, viss ikke det hjelper så kan det være spilla, vet att mgs og infamous er berømte for å kreve en del av maskinen, så da bråker den mer, regner med dette vil skje med flere å flere spill når de klarer å dra mer utav konsollen

 

 

 

Hvordan har dere kalibrert tven for ps4 spilling? noen som har noe tips? f.eks, hva bruker dere på sortnivå? lav eller høy? og har dere aktivert full range rgb på ps4en?

kommer ann på hvilken tv modell å merke, alle er så å si forskjellige

Xboxone har jo en kalibreringsguide.. Rart at ps4 ikke har noe slikt..

Har forresten en LG 32la667v

 

fant ikke noe annet en noen russiske linker når jeg søkte på din tv, så har ikke peiling, letteste er bare å prøve seg frem evt finne noen andre som har lagt ut kalibrerings oppsettet sitt på nettet

 

Du kan jo lese litt her:

http://www.digitaltrends.com/home-theater/tv-calibration-101-how-to-tune-up-your-new-lcd-or-plasma-hdtv/#!D3jqk

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Hvordan har dere kalibrert tven for ps4 spilling? noen som har noe tips? f.eks, hva bruker dere på sortnivå? lav eller høy? og har dere aktivert full range rgb på ps4en?

Full RGB er vel mer beregnet på PC-monitorer etter det jeg har fått med meg. Kjøp eller annen kalibrerings blu-ray og stille inn bildet, ta utgangspunkt i det. Mange TV`er har fabrikkinnstillinger fra helvete og tilbake, kun for å trekke oppmerksomhet. Ikke dermed sagt at den operer likt i din egen stue med samme innstillingene.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan har dere kalibrert tven for ps4 spilling? noen som har noe tips? f.eks, hva bruker dere på sortnivå? lav eller høy? og har dere aktivert full range rgb på ps4en?

Full RGB er vel mer beregnet på PC-monitorer etter det jeg har fått med meg. Kjøp eller annen kalibrerings blu-ray og stille inn bildet, ta utgangspunkt i det. Mange TV`er har fabrikkinnstillinger fra helvete og tilbake, kun for å trekke oppmerksomhet. Ikke dermed sagt at den operer likt i din egen stue med samme innstillingene.

RGB full range på ps4 samt rgb full range på tven gir best bilde. Innstilling på en samsung tv kalles her hdmi black level normal.

 

Da kjører man 0-255. Og man får en bredere fargeskala og litt bedre gråskåla.

 

Alternativ er å sette rgb limited på ps4 og hdmi black level low (samsung tv). Dette filmer bruker fks. 16-255

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan har dere kalibrert tven for ps4 spilling? noen som har noe tips? f.eks, hva bruker dere på sortnivå? lav eller høy? og har dere aktivert full range rgb på ps4en?

Se svaret over

 

Limited - hdmi black level low - for film (bluray etc)

Full range - hdmi black level normal - for spill

 

Aldri bruk full range sammen med black level low, eller limited med hdmi black level normal

 

Da vil du få crushed sort nivå, eller at bilde blir washed out

 

Lignende svar finnes forøvrig overalt hvis man googler det

 

Skru på game mode hvis du har det. Og skru av alt sånne enhancement. Det er bare piss til spill og fører til mer input lag

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

Vår ps4 har begynt å støye noe helt grusomt når vi spiller... Den var ikke slik i starten så lurer på hva vi kan gjøre...

kjøp trykkluft på boks og blås reint i luftekanalene, viss ikke det hjelper så kan det være spilla, vet att mgs og infamous er berømte for å kreve en del av maskinen, så da bråker den mer, regner med dette vil skje med flere å flere spill når de klarer å dra mer utav konsollen

 

 

 

Hvordan har dere kalibrert tven for ps4 spilling? noen som har noe tips? f.eks, hva bruker dere på sortnivå? lav eller høy? og har dere aktivert full range rgb på ps4en?

kommer ann på hvilken tv modell å merke, alle er så å si forskjellige

Xboxone har jo en kalibreringsguide.. Rart at ps4 ikke har noe slikt..

Har forresten en LG 32la667v

 

fant ikke noe annet en noen russiske linker når jeg søkte på din tv, så har ikke peiling, letteste er bare å prøve seg frem evt finne noen andre som har lagt ut kalibrerings oppsettet sitt på nettet

 

Du kan jo lese litt her:

http://www.digitaltrends.com/home-theater/tv-calibration-101-how-to-tune-up-your-new-lcd-or-plasma-hdtv/#!D3jqk

 

Merker ikke selv noen stor forskjell på støy mellom inFamous å BF4. Hvis man har et moderat lydnivå så hører jeg ikke jeg ps4en i det heletatt, men min gamle launch 360 hørtes ut som en turbin motor når den jeg putta en spill-disc i den.

EDIT, klarte å legge responsen min inne i den nederste quoten... Sånn går det når man svarer etter 4 halv litere med sommer øl :)

Endret av mesteryoda
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan har dere kalibrert tven for ps4 spilling? noen som har noe tips? f.eks, hva bruker dere på sortnivå? lav eller høy? og har dere aktivert full range rgb på ps4en?

Full RGB er vel mer beregnet på PC-monitorer etter det jeg har fått med meg. Kjøp eller annen kalibrerings blu-ray og stille inn bildet, ta utgangspunkt i det. Mange TV`er har fabrikkinnstillinger fra helvete og tilbake, kun for å trekke oppmerksomhet. Ikke dermed sagt at den operer likt i din egen stue med samme innstillingene.

RGB full range på ps4 samt rgb full range på tven gir best bilde. Innstilling på en samsung tv kalles her hdmi black level normal.

 

Da kjører man 0-255. Og man får en bredere fargeskala og litt bedre gråskåla.

 

Alternativ er å sette rgb limited på ps4 og hdmi black level low (samsung tv). Dette filmer bruker fks. 16-255

Dette var nye tips for min del, skal prøves! Takker :) Jeg har hittil kjørt med sortnivå for HDMI på Lav og RGB-område på automatisk på PS4 (limited har vel da blitt vagt). testet med Full med da ble det crushed blacks som du sier, men da hadde jeg også HDMI verdien på lav på TV`en ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...