Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke helt PS4, men..

 

Ikke mulig å se Twitch-streams via Nettleser/Chrome?

 

Jeg har ved flere anledninger prøvd twitch.tv, og jeg ble redirected til nl.twitch.tv(?) eller noe, og hver gang får jeg at siden ikke kan åpnes!

 

Jeg har aldri hatt problemer med å se på Twitch på iPad-appen, osv..

 

 

Takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig som gjør det så bra? Jeg så på noen previews og trailere og det ser i det minste ut som et veldig ordinært MMORPG.

 

Som andre spill til forskjellige sjangere så er heller ikke ESO en revolusjon innen MMORPG sjangeren. Men om en tar å finpusser MMORPG sjangeren så kan noen ganger resultatet bli en liten diamant.

 

Det ESO gjør så bra er å lage en troverdig verden med spennende omgivelser og med en historie og oppdrag som er spennende og interessante. Samt et kamp system som er ekstremt tilfredsstillende.

 

Grafikken i ESO er noe av det peneste til dags dato i et MMORPG. Jeg vil nesten påstå at det kan stå stolt i samme bås som noen av dem fineste RPG spillene. Det er ikke bare antall pixler og effekter med også hvordan det artistiske og hvordan dem har formet denne verden som imponerer. Det ser spennende og eksotisk ut. En har lyst til å utforske områdene. Og det kan ofte lønne seg med gjemte huler med monstere og kister rund i landet som du må dirke opp.

 

Lyden i ESO er også veldig imponerende. Jeg vil gå så langt å si at det må være noe av det beste lydbildet jeg har vært borti i et MMORPG eller RPG spill. Dyreliv og miljøet rundt deg avgir lyder og innlevelsen i den vakre og farlige verdenen øker. Er du i et is landskap hvor det henger noen is tapper så kan du høre det knake litt i isen. En liten men kraftig effekt. Eller når et stort anchor ifra himmelen slår rot i verden....den lyden og torden som kan høres svakt langt bort til det overdøvende bråket når du er i området...lyder på kamp effekter er spot on og musikken er perfekt!

 

Kamp er spennende og ikke passivt. Nå spiller jeg som en Dragon Knight og har bygget denne figuren som en Tank. Det å tanke i ESO er ekstremt artig. Du må aktivt holde skjoldet oppe som igjen suger stamina. Mens en koordinerer når en skal holde skjoldet oppe for å blokke bort det verste så skal en også kjøre igang diverse abilities for å holde på dine mål. Og en må ha nok stamina klart til å rulle seg bort ifra store AOE angrep som et skjold ikke er i stand til å blokkere det verste av.

 

Abilities er noe jeg har lest endel har klaget over. Og som bare viser at disse folkene ikke har spilt nok til å kunne utale seg om noe. Hver klasse starter med 3 klasse skill trees. Og hvor hver skill som du velger vil etterhvert som du bruker det kunne morphes til 1 av 2 forskjellige valg. Etter en stund så morpher den seg videre...osv osv. Men det er mer... Hvert våpen,armor type,guilds,race,crafting osv har akkurat samme funksjoner. Det er ekstremt store muligheter til å forme akkurat den type spiller du vil.

 

Crafting er nyttig til en forandring! I verden så er det alt ifra iron ores,blomster,trær på bakken,insekter,fisker,enchantig shards... Om du velger fks Black Smith så får du ikke en uendelig rekke med forskjellige ting. Du får kun 1 glove,boot,chest osv. Men om du bruker mer Iron Ore så øker lv og armor rating på det du lager. Du kan bryte ned armor for å få ressurser og spesielle deler som du kan bruke til å oppgradere armor du lager. Fks gjøre den grønn,blå,epic, legendary osv... Vil du ha bonuser på armor? Da må du bryte ned en armor som har det du vil ha,...det tar tid men når du har gjort det så har du mulighet til å lege til denne på armor du lager. Det er X forskjellige racer i ESO. Finner du korrekt bok kan du forandre på design på det du lager...

 

Men hjelper ikke å mye jeg babler ivei...dere må bare prøve. Men som med dem fleste MMORPG så tar det litt tid før det åpner seg opp for deg å viser deg hva greia er. Lv 10 er et minimum for å få et lite intrykk.

 

Om jeg ikke har missforstått så skal PS4 eiere få tilgang til ESO beta. Så da kan jo folk prøve ivei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fy faen i helvete for en ødelagt, ødelagt opplevelse det er å spille BF4 sin siste kartpakke på PS4. Hva faen er det DICE driver med? Det hakker jævlig mye, og så er det bursts med lagspikes og for å toppe det hele er det lagt på ULTRA FPS-drop til tider, type 14 fps på helt idiotiske plasser. Det er over 2 uker siden jeg spilte det sist, og ikke en faens dritt har blitt forbedret så jeg ser det ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...