Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Yes, da var jeg uten kontroller. Lefdal hadde ikke kontroller å gi meg. Hadde kanskje droppa det om det bare var gummien, men har også hatt problemer med at x-knappen ikke spretter ut slik den skal.

 

Mannen i butikken sa at det var første gangen han så dette. I verste fall kan jeg være uten kontroller i uker mente han.

Hvilken Lefdal var dette? Står i alle fall på nettsidene deres at alle butikker i Norge skal ha DS4 inne på lager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Yes, da var jeg uten kontroller. Lefdal hadde ikke kontroller å gi meg. Hadde kanskje droppa det om det bare var gummien, men har også hatt problemer med at x-knappen ikke spretter ut slik den skal.

 

Mannen i butikken sa at det var første gangen han så dette. I verste fall kan jeg være uten kontroller i uker mente han.

er rimelig sikker på at du har krav på et låneprodukt. Får jo ikke brukt konsollen uten kontroller.

Hvis de ikke har noe å tilby, skal man da stå og kreve det allikevel mener du?
å få tilsendt fra en annen butikk kan man vel forlange. I værstefall låne en brukt kontroller fra serviceverksted. Loven er ganske klar der.

 

http://www.lefdal.com/product/spill-konsoll/tilbehor-spillkonsoll/PS4DUALSH4BLA/dualshock-4-tradlos-kontroller-sort

 

og siden Lefdal har 100+ på nettlageret så kunne de bestilt opp en. Eller evt. Fått tilsendt en direkte.

 

I stand corrected. Du kan kreve en ny kontroller med en gang, eller at de reparerer den ødelagte innen urimelig tid. I denne sammenhengen synes jeg mer enn noen dager er urimelig.

 

Og:

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_6#§29

 

Mest relevant: (masse legal mumbojumbo):

 

§ 26.Forbrukerens krav ved mangler

Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren

b)

velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30

 

 

 

§ 29.Retting og omlevering (avhjelp)

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren.

Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.

§ 30.Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

 

 

 

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Yes, da var jeg uten kontroller. Lefdal hadde ikke kontroller å gi meg. Hadde kanskje droppa det om det bare var gummien, men har også hatt problemer med at x-knappen ikke spretter ut slik den skal.

 

Mannen i butikken sa at det var første gangen han så dette. I verste fall kan jeg være uten kontroller i uker mente han.

er rimelig sikker på at du har krav på et låneprodukt. Får jo ikke brukt konsollen uten kontroller.

Hvis de ikke har noe å tilby, skal man da stå og kreve det allikevel mener du?
å få tilsendt fra en annen butikk kan man vel forlange. I værstefall låne en brukt kontroller fra serviceverksted. Loven er ganske klar der.

 

http://www.lefdal.com/product/spill-konsoll/tilbehor-spillkonsoll/PS4DUALSH4BLA/dualshock-4-tradlos-kontroller-sort

 

og siden Lefdal har 100+ på nettlageret så kunne de bestilt opp en. Eller evt. Fått tilsendt en direkte.

I stand corrected. Du kan kreve en ny kontroller med en gang, eller at de reparerer den ødelagte innen urimelig tid. I denne sammenhengen synes jeg mer enn noen dager er urimelig.

 

Og:

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_6#§29

 

Mest relevant: (masse legal mumbojumbo):

 

§ 26.Forbrukerens krav ved mangler

Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren

b)

velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30

 

 

§ 29.Retting og omlevering (avhjelp)

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren.

Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.

§ 30.Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

 

joda. Er enig med et par dager. Derfor jeg foreslår å få tilsendt. Men er det sånn at den skulle repareres (som normalt tar flere enn et par dager) så hadde jeg krevd å fått et låneprodukt. At det ikke er å oppdrive er ikke et argument i dette tilfellet :p Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

 

Yes, da var jeg uten kontroller. Lefdal hadde ikke kontroller å gi meg. Hadde kanskje droppa det om det bare var gummien, men har også hatt problemer med at x-knappen ikke spretter ut slik den skal.

 

Mannen i butikken sa at det var første gangen han så dette. I verste fall kan jeg være uten kontroller i uker mente han.

Hvilken Lefdal var dette? Står i alle fall på nettsidene deres at alle butikker i Norge skal ha DS4 inne på lager.

 

 

Lefdal Ski.

 

Takk for linker og div. Får sende en mld/mail og se hva de sier om dette.

Lenke til kommentar

"Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres."

 

Denne paragrafen gjelder primært for nødvendige artikler, som mobil, pc og slike ting. Om spillkonsoller faller under "forbrukers behov" er jeg noe skeptisk til...

Lenke til kommentar

"Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres."

 

Denne paragrafen gjelder primært for nødvendige artikler, som mobil, pc og slike ting. Om spillkonsoller faller under "forbrukers behov" er jeg noe skeptisk til...

vil ikke si at selgeren påløper unødig kostnad. Kjenner jeg det rett ovenfor tilbehør så blir nok kontrolleren neppe sendt til service. Den blir nok byttet ut. Og da ser jeg ikke hvorfor kunden må bli sittende å vente. Er bare å levere ut en ny kontroller. Handler også om å gi en kunde som har lagt igjen pengene sine i butikken din en god service også.

Lenke til kommentar

Det blir en kostnad for butikken om verksted feks sender ny kontroller tilbake uten eske. Denne får de ikke solgt. Men vet ikke hvordan rutinene deres er på det

Når jeg selv jobbet med dette en gang i tiden pleide jeg å ta vare på esken. Ga varen til kunden og når ny (og som oftest uten eske) vare kom fra leverandør så brukte jeg bare samme esken. Var ingen unødig kostnad for butikken jeg drev iallefall. Handler om å gjøre det lettest for alle parter.

Lenke til kommentar

 

Det blir en kostnad for butikken om verksted feks sender ny kontroller tilbake uten eske. Denne får de ikke solgt. Men vet ikke hvordan rutinene deres er på det

Når jeg selv jobbet med dette en gang i tiden pleide jeg å ta vare på esken. Ga varen til kunden og når ny (og som oftest uten eske) vare kom fra leverandør så brukte jeg bare samme esken. Var ingen unødig kostnad for butikken jeg drev iallefall. Handler om å gjøre det lettest for alle parter.
ja dette går fint sålenge kunden har eske:) men om det er kontroller som la med maskinen er det ingen salgeske
Lenke til kommentar

 

 

Det blir en kostnad for butikken om verksted feks sender ny kontroller tilbake uten eske. Denne får de ikke solgt. Men vet ikke hvordan rutinene deres er på det

Når jeg selv jobbet med dette en gang i tiden pleide jeg å ta vare på esken. Ga varen til kunden og når ny (og som oftest uten eske) vare kom fra leverandør så brukte jeg bare samme esken. Var ingen unødig kostnad for butikken jeg drev iallefall. Handler om å gjøre det lettest for alle parter.
ja dette går fint sålenge kunden har eske:) men om det er kontroller som la med maskinen er det ingen salgeske

Løses ved å ta vare på esken fra den kontrolleren man gir ut til kunden.

Lenke til kommentar

Og da jeg jobbet i mobilbransjen var det vanlig at kunden kunne vente minst 1 uker på reparasjon før det ble levert ut lånemobil.

Så at en kontroller er mer nødvendig enn en mobil tviler jeg på. Så å kreve ny kontroller på stedet, eller lånekontroller faller inn under urimelig krav fra kundens side.

 

Vil ikke si å kreve en ny en er det. Fordi butikken vil til syvende og sist få en ny kontroller i retur fra leverandør.

 

Jeg jobbet også i mobilbransjen og der ga vi lånetelefon på dagen uavhengig av hvor lang reparasjonen var.

 

(Men nå sporer vi heeeelt av....)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke gull - spiller kun singleplayer på 360. Har sikkert flere år med gratis gull som har fulgt med spill - men har aldri brukt de. Har nesten 40k i gamerpoints - så konsollen har ikke stått ubrukt.

 

Nå har du hørt om en i hvertfall.

 

Har heller ikke PS4 eller XOne - ingen spill eller funksjone som frister - enda. Jeg kjøpte meg heller en PS3 for ikke lenge siden - koser meg veldig med Tha Last of Us for tiden :)

 

Gått glipp av mye med andre ord :)

 

 

Har spilt litt online først med Halo 3 med en gang jeg kjøpte boxen, etterpå diverse CoD på pc - men det har aldri fenget. Så er rpg i forskjellige varianter det jeg liker best. Så nei - har ikke gått glipp av noe særlig - untatt multiplayer achievements da :)

 

Men nå er det fråtsing i flotte PS3 titler en stund - ja også er selvsagt PS4 prioritert foran Xone. Selv om det har vært Xbox hittil.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...