Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke helt forstå at endel sier at VR er gimmick. Og ihvertfall ikke på lik linje med 3D. En bra 3D film som fks Hobbiten episode 2 er et fint eksempel på hvor heftig 3D kan være om gjort riktig. Nå skal det også nevnes at jeg så den på en av Norges beste kino her i lille Notodden også da...

 

At det skal på død å liv være 3D i alle filmer og i tillegg elendig 3D har jeg forståelse for at folk ser på som et gimmick. Men at 3D er gimmick? Spar meg..3D er skikkelig bra om gjort riktig og sett på en skikkelig kino eller på et tv som koster litt. Ikke disse billige overasturerte dritten folk plukker med seg til en billig penge.

 

VR er heller ikke basert på samme teknologi som på kino eller tv. Du har to individuelle skjermer som hver gir et bilde som gir det dybde og 3D. Ikke i nærheten av å stresse øyne som 3D kan gjøre for endel med noe dårlig syn.

 

Det å kunne være inne i et spill og få hele synsfeltet dekket av denne digitale verden er en ekstrem opplevelse. Dem som kaller dette gimmick eller som ikke liker det har jeg rett og slett ingen forståelse for. Det må da være enhver gamer sin store drøm å kunne være inne i spillene dem spiller vel?

 

Jeg leser rundt på kommentar felter osv om flere som kaller det gimmick og sammenligner det med 3D på kino osv. Jeg kan ikke annet en å tenke at dette er folk som har dårlig erfaring med 3D. Enten det er en elendig 3D film,dårlig oppsett eller at dem dessverre har øyne som ikke takler denne 3D teknologien og som ikke vet at VR fungerer annerledes med 3D og at øyne dere mest trolig vil takle det mye bedre.

 

Samt at dem ikke forstår hva VR er for noe og henger seg opp i 3D biten.

 

Til yngre som ikke har penger til å kjøpe slikt og til dem som er bare regelrett livredde forandring og tror at så fort VR kommer så vil alle spille være i VR. Og det er jo ikke tilfellet.


Jeg finner det horribelt at norsk PSN skal ha 350,-!! spenn for MGS Ground Zero, mot USA som tar ca 180,- etter dagens kurs.

Det er jo pinadø snakk om en dobling av pris.

 

Er noe galt når digitalt koster mer en hva en fysisk kopi koster. Elendig....altså :(

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

VR kommer til å slå gjennom hvis det blir inhold for det. Litt som høna og egget dette her. Kjøper ikke folk headsettet vil ingen produsere spill etc. for den, og hvis ikke produsenter ikke produserer nok innhold vil man ikke få folk til å kjøpe maskinen. For at dette skal bli en sukses må nesten prisen være overkommelig og Sony må pushe på for å få spill langsert. Kan jo trekke inn PSmove, hørte bare om det på E3 og enkelte små spill, og dermed er det så og si dødt. Sony må pushe mye mer på VR for å sikkre seg at det når ut til mannen i gata, og ikke folk på diverse forum som kjøper på grunn av sterk interesse for teknologi. En annen faktor er hvor lett det blir å utvikle for den. Kan ikke se for meg at man vil prioritere fem forskjellige VR løsninger så spillet kan spilles på alle mulig maskiner. En standard, eller enkel måte å få spillet kompatibelt på må til.

Lenke til kommentar

Ja det er rart at det ikke er blitt enig om en standard. Det synes jeg nesten det må bli. Spesielt om det dukker opp enda flere aktører. Som det mest trolig vil gjøre.

 

Det jeg håper skjer er at Oculus Rift kommer ut på slutten av året eller Q1,Q2 2015 og at Indie miljøet og større utviklere vil ta den til sitt bryst og en vil få noen ekstreme VR opplevelser. Hype og informasjon rundt VR vil vokse og PC som spill plattform vil som det alltid har gjort bane vei.

 

Og at Sony har en forbruker utgave klar i slutten av 2015 evnt Q1.Q2 2016.

 

Uansett så er det spennende. Er det mest spennende som er skjedd med spill siden vi fikk lydkort,cdrom og mus kontroll i fps spill.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

 

Jeg finner det horribelt at norsk PSN skal ha 350,-!! spenn for MGS Ground Zero, mot USA som tar ca 180,- etter dagens kurs.

Det er jo pinadø snakk om en dobling av pris.

Er noe galt når digitalt koster mer en hva en fysisk kopi koster. Elendig....altså :(

ser fint logikken i dette. Dersom psn og Xbox live brått hadde priset seg under fysiske butikker på alt så hadde det ikke lenger vært så mange fysiske butikker igjen.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg finner det horribelt at norsk PSN skal ha 350,-!! spenn for MGS Ground Zero, mot USA som tar ca 180,- etter dagens kurs.

Det er jo pinadø snakk om en dobling av pris.

Er noe galt når digitalt koster mer en hva en fysisk kopi koster. Elendig....altså :(

ser fint logikken i dette. Dersom psn og Xbox live brått hadde priset seg under fysiske butikker på alt så hadde det ikke lenger vært så mange fysiske butikker igjen.

 

 

Ja du sier noe...en ser jo hva som er skjedd med PC spill. Er ikke mye å finne i butikker lenger.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg finner det horribelt at norsk PSN skal ha 350,-!! spenn for MGS Ground Zero, mot USA som tar ca 180,- etter dagens kurs.

Det er jo pinadø snakk om en dobling av pris.

Er noe galt når digitalt koster mer en hva en fysisk kopi koster. Elendig....altså :(

ser fint logikken i dette. Dersom psn og Xbox live brått hadde priset seg under fysiske butikker på alt så hadde det ikke lenger vært så mange fysiske butikker igjen.

Ja du sier noe...en ser jo hva som er skjedd med PC spill. Er ikke mye å finne i butikker lenger.

nettopp. Ser for meg at både Sony og Microsoft er interessert i å ha flest mulig marked med forskjellig pris enn kun ett på nett med lav pris :p

Lenke til kommentar

 

Det hjelper på ett ellers kort spill.

 

 

Er det så kort da? Bladde raskt igjennom reviewen på Kotaku nå, og han ble ferdig med main storyline på 14-16 timer, og da hadde han 68%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...