CommanderKeen Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 The Whitness Er dette en cool whip-spøk, type Family Guy? Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 De trenger ikke gjøre det. Det er nok at 1 person/gruppe gjør det før resten hopper etter. Nå må du nesten bestemme deg, du kommer med motsatte svar annenhver gang her. Steam er beviset på at det fungerer med slike sperrer. Steam (og Origin og tilsvarende) er helt irrelevante i denne diskusjonen. Sony og Microsoft har allerede sine digitale butikker, der lisensen bindes til brukerkontoen, og dette er det ingen (eller iallefall få) som finner problematisk. Denne diskusjonen handler om fysiske plater. I tillegg kan det jo se ut som saken stiller seg slik at den ene konsollen vil få bruktspillsperre, mens den andre ikke vil det. Det virker som du mener at den som har bruktspillsperre vil tiltrekke seg samtlige utviklere og videre samtlige kunder. Dette tror jeg er urimelig å forvente; det kan like gjerne gå motsatt vei. Utviklerne velger den plattformen brukerne er på, ikke den som har finest DRM. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Nå må du nesten bestemme deg, du kommer med motsatte svar annenhver gang her. Jeg sier at det er dette som er fremtiden. Måten man kommer dit på er irrelevant. I tillegg kan det jo se ut som saken stiller seg slik at den ene konsollen vil få bruktspillsperre, mens den andre ikke vil det. Det virker som du mener at den som har bruktspillsperre vil tiltrekke seg samtlige utviklere og videre samtlige kunder. Dette tror jeg er urimelig å forvente; det kan like gjerne gå motsatt vei. Utviklerne velger den plattformen brukerne er på, ikke den som har finest DRM. Nei, det jeg mener er at begge konsollene vil få bruktspillsperre. Om det skjer er jo ikke satt i stein, det er kun min mening. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 At EA har valgt å gå bort fra online pass kan dessverre tyde på at PS4 velger samme løsning som Microsoft. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Ryktes at den blir å se slik ut. ;p Lenke til kommentar
D02 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Ryktes at den blir å se slik ut. ;p Er det dette Kuns og håndtverk har lært oss gjennom barne og ungdomsskolen ja? Fin kollasj: > Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 At EA har valgt å gå bort fra online pass kan dessverre tyde på at PS4 velger samme løsning som Microsoft. Ja, var dette jeg regnet med hele tiden. Det er nettopp grunnen til at EA ikke lager spill til Nintendo. Wii U er nemlig snill mot forbrukerne, uten noe form for bruktspillsperre, eller DRM. Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Jeg kjøper Ps4 når Kazunori Yamauchi slipper ut Grand Turismo til ps4. Er helt på trynet at GT 6 er produsert for ps3. Er dog snakk om at det kanskje skal slippes ut gt6 senere til ps4, men da håper jeg for guds skyld at det er et fullverdig ps4 spill med bedre textures osv.Skulle tro han hadde litt tettere samarbeid med Sony-.- Gran Turismo serien er playstations hovedinntekt. Tilsammen i følge wikipedia har serien solgt 61.5 millioner kopier tilsammen! Endret 23. mai 2013 av gallsman Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 GT6 skal vel komme til begge? Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Er vel ikke sagt noe mer om det en at Sony har en PS4 GT6 "in mind". De vil ikke konkurere med Driveclub som kommer ut ved konsolllansering. Endret 23. mai 2013 av Selvin Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Dette er ikke bra. Da blir det PC for min del, men jeg blir å holde øye med PS4 fremover. Om det ikke skjer noe drastisk med Xbox One fremover, har jeg ingen tro på systemet. De kan komme med så mange eksklusive spill de bare vil, men den vil fremdeles være like brukerfiendtlig. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Driveclub interesserer meg veldig egentlig Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Når jeg så PS4 revealen, så var jeg veldig uinteressert. Begynte å fikle med andre ting mens jeg venta på neste segment. Men nå i etterkant har jeg blitt veldig interessert. Grafisk (om man kan dømme ut ifra bildene fra neogaf) er spillet penere og ser mer realistisk ut enn Forza 5, men vi har ikke sett noe skikkelig gameplay derfra enda. Tror uansett ikke at forskjellen blir så stor. Men jeg liker retningen de ser ut til å ta, så absolutt. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 PS4 skal jeg ha uansett, releasespill blir iallfall AC Black Flag og The Witness, kanskje Knack, Driveclub usikker, Killzone blir det nok ikke. Vi får se! Ser poenget til Thomas over her, det er ikke bra at noe vi har kjøpt fortsatt tilhører den vi har kjøpt det av, skal visst være i mot norsk forbrukerlov. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Når jeg så PS4 revealen, så var jeg veldig uinteressert. Begynte å fikle med andre ting mens jeg venta på neste segment. Men nå i etterkant har jeg blitt veldig interessert. Grafisk (om man kan dømme ut ifra bildene fra neogaf) er spillet penere og ser mer realistisk ut enn Forza 5, men vi har ikke sett noe skikkelig gameplay derfra enda. Tror uansett ikke at forskjellen blir så stor. Men jeg liker retningen de ser ut til å ta, så absolutt. Presentasjonen til Xbox One fikk meg til å innse hvor mye bedre presentasjonen av PS4 egentlig var. 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Det jeg likte med pressekonferansen til Sony var at dem var ydmyke og snakket til gamere og utviklere. At dem forklarte i detalj ang hardware og funksjoner. Og det at utviklere har gått ut i stor grad å skrytet over hvor bra løsninger Sony har gjort ved å lage en konsoll utviklere har ønsket seg sier endel. Sony slo ikke på stor tromma dem heller men det var så mye mer informasjon, og det var informasjon til dem som gidder å se på en slik pressekonferanse. Kjernen og dem som kjøper på dag 1 uansett hva det måtte koste. Microsoft holdt igjen på alt og en hadde mer spørsmål en svar når det hele var over. Samt at det var så absolutt ikke en pressekonferanse for kjernen men for dem som egentlig ikke er spesielt interisert i spill. Og en må lurer på hvorfor Microsoft tror at dem så på pressekonferansen... EDIT: Og ikke minst...Sony hadde ikke sine ansatte bak senen som jubler å klapper ved alle key moments....det var regelrett patetisk. Endret 23. mai 2013 av _LarZen_ 2 Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Ja, var dette jeg regnet med hele tiden. Det er nettopp grunnen til at EA ikke lager spill til Nintendo. Wii U er nemlig snill mot forbrukerne, uten noe form for bruktspillsperre, eller DRM. den der kommentaren må du nok spise i deg... her er siste nytt fra ea... "EA to support current-gen consoles through 2017" kilde: http://www.vg247.com/2013/05/23/ea-to-support-current-gen-consoles-through-2017/ Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Reklame fra en britisk avis. Coming 2013. Dreamfall Chapters! "I had hoped for more from Microsoft, an assurance that they will be more open and inviting to the rising tide of new games and studios, but there was no mention of it or sign that they are changing the way Xbox Live will work for indie developers, which makes it hard for us to get excited about the platform. "There's room for things to change or be clarified closer to launch, but for now our development focus will be on PlayStation 4. Sony has explicitly stated their support of indie development, and we are already looking at taking Dreamfall Chapters onto their platform. "From a gamer's perspective, I saw nothing that made me desire the Xbox One. No gameplay, nothing new or revolutionary, and the focus on the 'living room device' was disappointing. For now, the PS4 is definitely the platform I'm personally looking forward to the most - both as a gamer and game developer." Endret 24. mai 2013 av Ginecólogo Necrolamedor Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 faen så bra, dreamfall til ps4... microsoft kan kysse meg i ræva! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå