Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Get oppgraderer nettet mitt til 100mbit fra neste mnd. av, ikke at jeg får de hastighetene på konsollen da..ligger mellom 30-40mbit som oftest, litt avhengig hvor mange enheter som er koblet opp mot nettverket.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg skjønner ikke hva det er som gir meg så dårlig hastighet. Nettet er ganske ustabilt, mistenker at det er ganske ræva satt opp men jeg har ingen kunnskaper om det så jeg veit ikke. Alle andre enheter i huset varierer mellom alt fra 2-70 mbps ned, bortsett fra ps4 som får et par hundre kbs. Må vel enten være noe galt med min ps4 eller nettet. Har 100mbps-pakke fra GET, og airport extreme ruteren til apple. Noen som veit noe om dette som evnt kan hjelpe meg på pm så jeg kan forklare litt nærmere?

edit: sorry off-topic forresten, har spurt tidligere i internettforumet, men var dårlig med respons der :p

Endret av Ludo Lamar
Lenke til kommentar

Men jeg skjønner ikke hva det er som gir meg så dårlig hastighet. Nettet er ganske ustabilt, mistenker at det er ganske ræva satt opp men jeg har ingen kunnskaper om det så jeg veit ikke. Alle andre enheter i huset varierer mellom alt fra 2-70 mbps ned, bortsett fra ps4 som får et par hundre kbs. Må vel enten være noe galt med min ps4 eller nettet. Har 100mbps-pakke fra GET, og airport extreme ruteren til apple. Noen som veit noe om dette som evnt kan hjelpe meg på pm så jeg kan forklare litt nærmere?

edit: sorry off-topic forresten, har spurt tidligere i internettforumet, men var dårlig med respons der :p

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Apple/AirPortExtreme/PS4.htm

• Liker 1
Lenke til kommentar

Åja, haha. Får prøve dette med portene da :)

Edit: Prøvde det, og med mindre jeg gjorde det feil funka det bedre å sette ps4 i dmz. Økte til rundt 4-5mbps, ikke akkurat optimalt men bedre enn før!

Du kan prøve å skifte kanal på wifien (kjører du automatisk kanal så sett den til manuell). Gjerne ta et scan av nabo nettverk og se hvilke kanaler disse bruker og forsøke å velge en kanal ingen andre bruker. Ikke velg en kanal høyere en 11 når du tester.

Videre kan du prøve å sette open wifi sikkerhet (null sikkerhet)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...