oophus_3do Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Utviklerne velger den konsollen folk kjøper, bruktspillsperre eller ei. Nei. Spillere følger utviklerenes spill, ikke omvent. Det er ingen bruker uten spillet. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg kan skjønne at både Sony og MS vil stoppe feks Gamestop og andre bruktspill-selgere. Det er helt latterlig hvor lite du får for et spill, og hvor dyrt de selger det. De får mye fortjeneste uten at utvikleren får sitt. Men folk som skal selge spillet privat derimot, sliter jo. Jeg vil gjerne ha muligheten til å selge mitt 2 mnd gamle spill for 200 kr (eksempel) om jeg vil det. Eventuelt gi det bort. Om MS og Sony har denne muligheten inntakt (Bytte spill fra gamertag til et annet) så hadde det vært bra. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Nei. Spillere følger utviklerenes spill, ikke omvent. Det er ingen bruker uten spillet. Dette argumentet fungerer bare dersom man antar at samtlige utviklere gjør nøyaktig det samme, samtidig. Det som er et mer sannsynlig scenario er at en eller to leverandører snur ryggen til konsollprodusenten uten bruktspillsperre til fordel for konkurrenten, og ser hvordan det går. Deretter har man to muligheter, avhengig av hvordan dette prosjektet går. Dersom profitten går opp, vil kanskje andre utviklere følge etter. Dersom den går ned, er det mer sannsynlig at de går tilbake til multiplattform. Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) PS4 has "50% more raw power" in graphics than Xbox One, says report Endret 22. mai 2013 av Charlo 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg kan skjønne at både Sony og MS vil stoppe feks Gamestop og andre bruktspill-selgere. Det er helt latterlig hvor lite du får for et spill, og hvor dyrt de selger det. De får mye fortjeneste uten at utvikleren får sitt. Men folk som skal selge spillet privat derimot, sliter jo. Jeg vil gjerne ha muligheten til å selge mitt 2 mnd gamle spill for 200 kr (eksempel) om jeg vil det. Eventuelt gi det bort. Om MS og Sony har denne muligheten inntakt (Bytte spill fra gamertag til et annet) så hadde det vært bra. Det er da ingen som tvinger folk til å selge spillene på Gamestop, dessuten finnes det da er privat bruktspillmarked utenom Gamestop. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Dont go there...når det gjelder design på enkelte ting har jo Sony røykt sokker forrige generasjon. Men de retter jo opp i det nå med PS4, til de grader også! Du kan i alle fall ikke mene designet på selve konsollen, for det er den peneste konsollen jeg noensinne har eid, så jeg vil MYE heller ha design lignende phat PS3, enn lignende Xbox One, så er det sagt. Til og med mock up bildet av hvordan de tror PS4 ser ut ser for meg bedre ut enn Xbox One, som ser helt forferdelig ut i mine øyne. Jeg tror Sony ikke vil gå for noen som helst bruktsperre, de ser nok at de vil selge velding mange flere konsoller med et slikt valg, og når de fleste forbrukerene kjøper PS4 så er utviklerene nødt til å lage spillene sine til PS4 for å tjene penger, enten de liker det eller ei. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Det er da ingen som tvinger folk til å selge spillene på Gamestop, dessuten finnes det da er privat bruktspillmarked utenom Gamestop. Ja, men jeg går utifra at det er butikker som Gamestop de vil ha bort. Det private markedet nekter jeg å tro de har så mye i mot. Det burde være alles rett å selge spillet man har kjøpt. Men når bedrifter systematisk utnytter og overpriser det etterpå, så skjønner jeg at de klager. Privat-salg burde fint være lov. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Dette argumentet fungerer bare dersom man antar at samtlige utviklere gjør nøyaktig det samme, samtidig. Hvorfor ville ikke utviklerne slå seg sammen for å gjøre nettopp dette? Deres interesser handler jo om inntekter. Det som er et mer sannsynlig scenario er at en eller to leverandører snur ryggen til konsollprodusenten uten bruktspillsperre til fordel for konkurrenten, og ser hvordan det går. Deretter har man to muligheter, avhengig av hvordan dette prosjektet går. Dersom profitten går opp, vil kanskje andre utviklere følge etter. Dersom den går ned, er det mer sannsynlig at de går tilbake til multiplattform. Sony har jo uansett sakt at det er opp til spillutviklerne om det vil være noen form for DRM der. Jeg spår uansett at dette er fremtiden. MS hopper inn i det først, og følger eksempelet til Steam og Origin så vil resten følge etter ettersom det unektelig er mer lønnsomt i lengden. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Du kan i alle fall ikke mene designet på selve konsollen, for det er den peneste konsollen jeg noensinne har eid, så jeg vil MYE heller ha design lignende phat PS3, enn lignende Xbox One, så er det sagt. Til og med mock up bildet av hvordan de tror PS4 ser ut ser for meg bedre ut enn Xbox One, som ser helt forferdelig ut i mine øyne. Jeg tror Sony ikke vil gå for noen som helst bruktsperre, de ser nok at de vil selge velding mange flere konsoller med et slikt valg, og når de fleste forbrukerene kjøper PS4 så er utviklerene nødt til å lage spillene sine til PS4 for å tjene penger, enten de liker det eller ei. Snakker ikke om konsollen nei, for Phat er veldig pen Var kontrollen jeg hintet til, og DS4 er jo det eneste Sony har vist oss i sin helhet, og den ser ut som en stor forbedring fra det DS3 er i dag, endelig! Ang. designet på X1, ligner det nå mer på en reciever og vil stå perfekt i harmoni med resten av utstyret i stereobenken. Så for min del er jeg veldig fornøyd med designet her, integrert PSU er selvfølgelig en fordel. Ang. mock-up bildet over her håper jeg Sony ikke nærmer seg det designet en gang, for det var skikkelig,skikkelig nille. Ser ut som en laptop kjøler av noe slag Men heldigvis har jeg troen på at Sony kan få til noe bra også denne gangen. Endret 23. mai 2013 av Mala Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hvorfor ville ikke utviklerne slå seg sammen for å gjøre nettopp dette? Deres interesser handler jo om inntekter. De kunne jo gjort det, men vil de gjøre det? Har de gjort det før? Sony har jo uansett sakt at det er opp til spillutviklerne om det vil være noen form for DRM der. Jeg spår uansett at dette er fremtiden. MS hopper inn i det først, og følger eksempelet til Steam og Origin så vil resten følge etter ettersom det unektelig er mer lønnsomt i lengden. Unektelig? Jeg antar du bare antar her. Er det beviselig mer lønnsomt med slike sperrer? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Lurer på hvordan Sony utnytter det massive overtaket de har over Microsoft i dette øyeblikk. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Lurer på hvordan Sony utnytter det massive overtaket de har over Microsoft i dette øyeblikk. Jeg håper de spiller videre på linja de har lagt til nå frem mot E3. "Vi ønsker å lage en konsoll som gjør det enklere for utviklerne, som igjen betyr at det kan lages massevis av spill til konsollen vår." Rent grafisk vil de nok pushe eksklusiver, og forhåpentligvis også multiplattformtitler som tweets fra Jonathan Blow antyder vil kunne være en del bedre på PS4, faktisk såpass mye at vi kan se doblet framerate fra Xbone(30 fps) til PS4(60 fps). Her handler det uansett for alle aktørene om å fri til hardcore-spillerne i starten slik det alltid har vært, og i så henseende ligger Sony en del bedre an en MS og Nintendo i øyeblikket. Så hvordan utnytte det? Jo, fri enda hardere til hardcore-crowden, flere spill, bedre spill, bedre grafikk og bedre tjenester, ikke fremstå som grådig. E3 kommer til å bli et blodbad. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 E3 kommer til å bli et blodbad. Og vi elsker det! Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Blodbad indeed, vi gleder oss! EDIT: Denne her var jo bare fantastisk https://twitter.com/...957052263997440 Endret 23. mai 2013 av Selvin Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Housemarque Team @Housemarque 1m #Housemarque developing a “spiritual successor” to the Super Stardust franchise on PS4 and... another PS4 title! http://www.housemarqueblog.com/housemarque/housemarque-developing-a-spiritual-successor-to-the-super-stardust-franchise-on-playstation-4/2013/05/23/ Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Ah, Super Stardust HD, første spillet jeg spilte på PS3! Gode minner Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Gleder meg til The Whitness, sjekk ut her: http://blog.eu.plays...xclusive-video/ Endret 23. mai 2013 av Selvin Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Lurer på hvordan Sony utnytter det massive overtaket de har over Microsoft i dette øyeblikk. Er jo ingen garanti for at de gjør det. Sony er minst like store salattråkkere som Lillemyk. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 De kunne jo gjort det, men vil de gjøre det? Har de gjort det før? De trenger ikke gjøre det. Det er nok at 1 person/gruppe gjør det før resten hopper etter. Unektelig? Jeg antar du bare antar her. Er det beviselig mer lønnsomt med slike sperrer? Steam er beviset på at det fungerer med slike sperrer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå