Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som benytter den optiske lydutgangen på PS4? Har dere eventuelt det samme problemet?

Jeg bruker optisk kabel for å koble til mitt Px4 headset. Får en gang i blant et lite lyddropp. Når jeg spiller NBA2K14 så er det ekstremt med klipping i lyden (se youtubeklipp under). Skrur jeg på receiveren, som er koblet med hdmi, så er lyden helt fin.

Prøvde å koble den optiske kabelen til receiveren også, og fikk da tilsvarende problem som med tilkobling til headset.

Problemene forsvinner hvis jeg skifter fra dolby digital til 2 kanals pcm. Kan det være at PS4 sliter med båndbredden på optisk?

Samme problem her btw. Selv etter nye firmware update. Utrolig plagsomt.. har Sony tenkt å fikse problemene med optisk eller ikke?

Trodde dette bare gjaldt NBA 2k14? Har ihvertfall aldri opplevd dette og har HDMI > TV og Opisk > Surround reciever. Bruker DD som standard.

Jeg opplever problemer med andre spill/BD også. Nba2k14 er det mest ekstreme, men har opplevd noe i nærheten på en BD også.

Ellers så opplever jeg bitte små cuts/klipping med Fifa og Tomb Raider, men dette er såpass små klipp at det til nød kan leves med litt til.

Som sagt, har ingen av disse problemene ved lyd fra hdmi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplever problemer med andre spill/BD også. Nba2k14 er det mest ekstreme, men har opplevd noe i nærheten på en BD også.

Ellers så opplever jeg bitte små cuts/klipping med Fifa og Tomb Raider, men dette er såpass små klipp at det til nød kan leves med litt til.

Som sagt, har ingen av disse problemene ved lyd fra hdmi.

Ok. Må være litt forskjell fra konsoll til konsoll siden noen ikke har dette problemet i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Hva alder er det på dere som spiller PS4?
Hvilke spill spiller dere?

32 år

Spiller egentlig alt, ingen sjanger som spesielt fenger mer enn noen andre lengre.

Spiller for tiden disse spillene..

Outlast

Tomb Raider

CoD

Killzone

Need For speed.

Lenke til kommentar

Kjøpte PS4 i dag og skulle starte den opp nå. Den virker ikke, slår seg på, men får ikke noe bilde. Har brukt flere forskjellige hmdi-kabler uten suksess. Har jeg rett på noe her? (bortsett fra å sende inn til reprasjon) Forhåndsbestilte den hos Gamestop og vet de har flere inne, men de er jo reservert til andre...

Endret av Kriss^
Lenke til kommentar

Kjøpte PS4 i dag og skulle starte den opp nå. Den virker ikke, slår seg på, men får ikke noe bilde. Har brukt flere forskjellige hmdi-kabler uten suksess. Har jeg rett på noe her? (bortsett fra å sende inn til reprasjon) Forhåndsbestilte den hos Gamestop og vet de har flere inne, men de er jo reservert til andre...

blir det hvitt lys eller blinker den blått?

Lenke til kommentar

Du har rett på å få ny. Om det du spør om er om du har rett til å få ny NÅ så er svaret nei.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Black Flag på PlayStation 4 kontra PC som kan kjøre maks grafikk? Nesten så jeg plukker opp spillet bare for å ha noe å spille. Har null erfaring med Assassins Creed og har fått et inntrykk av at dette er et spill som egner seg best med kontroller?

Eller burde jeg bare skaffe det til PC og spille med 360 kontroller..

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Black Flag på PlayStation 4 kontra PC som kan kjøre maks grafikk? Nesten så jeg plukker opp spillet bare for å ha noe å spille. Har null erfaring med Assassins Creed og har fått et inntrykk av at dette er et spill som egner seg best med kontroller?

Eller burde jeg bare skaffe det til PC og spille med 360 kontroller..

Har GTX 780 men foretrekker Black Flag til PS4. Det er et spill som egner seg best på storskjerm og forskjellene i grafikken er minimale. Er ikke noe jeg legger merke til på PS4 i det hele tatt. Gevinsten av å sitte i sofaen og nytte dette på storskjerm er langt større enn noen få forbedringer med anti-aliasing.

Lenke til kommentar

Hvorfor kobler du ikke bare PC'n til TV'n med HDMI-kabel, da? Vips, så har du PC-spillet på den samme storskjermen i den samme sofaen :)

Bare å bruke en xbox360-kontroller med usb-plugg så har du konsollfeelingen også.

For mye styr samt jeg har PS4 så har ingen gamepad å bruke til PC uansett. Stue forblir stue, orker ikke å dra en kabel dit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...