Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

2 observasjoner noen kanskje har en forklaring til.

1. Når jeg spiller CoD Ghosts Multiplayer PS3 har jeg alltid hatt mye lagg.

Jeg er elendig i CoD, men når jeg ser killvideoen fra den andre personens synsvinkel, så er det hårreisende urettferdig.

På min skjerm løsnet jeg skudd først, men dør likevel. Når jeg ser killshot reprise, ser det ikke ut til at jeg har engang nådd å heve våpenet og løsne mere enn 1 skudd før motparten har satt 3 kuler i meg.

På PS4 er det ikke slik. Nå føles det som mye mindre lagg, og videoen viser mye mer rettferdig skuddveksling, i form av at jeg har fått noen skudd avgårde før jeg dør.

Hvorfor er det slik på PS3 kontra PS4?

(Samme ruter, samme kabel, samme nett, samme tv)

(Kan forøvring nevne at det er like mye lagg når jeg spiller COD Multiplayer på Xbox360 også. Men på PS4 ser det i videoen i hvertfall ut som om det er mindre lagg. Men jeg suger så pass mye i slike spill at jeg har ikk sjangse til å drepe motstanderen, med mindre jeg skyter bakfra, eller tar han med 110% surprise. Dueller taper jeg ALLTID)

2. Kjører 9.1 lydanlegg på spillrommet.

CoD Ghosts PS3 gav meg 7.1 lyd,

På PS4 gir den kun 5.1 lyd på DolbyDigital og DTS.

Må ned på LPCM for å få 7.1 lyd. Noen som vet hvorfor?

Angående det siste spørsmålet har dette med kodeken som spillet bruker. DD og DTS kommer i de fleste tilfeller bare med 5.1. Uansett, så er det ikke "ned" til LPCM da det i utgangspunktet skal levere bedre kvalitet enn DD/DTS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det er vel egentlig det viktigste. Om folk forventer at maskinen holder kjeft når man ikke har noe lyd på, de blir å tro på nissen. Det er tross alt heftig hardware inni den lille boksen der som produserer varme. For og si det sånn, kjøleskapet mitt lagere mere lyd når det begyner å jobbe, har dlet stue/kjøkken løsning så under stille partier i film er det ikke PS4 jeg hører ihvertfall.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Konsollen min er ikke lydløs, men den er på ingen måte støyende. Siden jeg fikk den i sist uke så har jeg brukt den mye til spilling og Netflix, og har aldri lagt merke til at det kom noe særlig lyd fra konsollen.

Det jeg savner er Blu-Ray remoten som var på PS3, den var glimrende når man skulle se film etc, og med tanke på DS4 sin begrensede batteritid, så burde sony enten fått støtte for PS3 versjonen, eller komt ut med en oppdatert PS4 versjon.

Vet noen når Tomb Raider kommer ut på PS Store, blir det nå på onsdag, eller fredag?

Lenke til kommentar

Konsollen min er ikke lydløs, men den er på ingen måte støyende. Siden jeg fikk den i sist uke så har jeg brukt den mye til spilling og Netflix, og har aldri lagt merke til at det kom noe særlig lyd fra konsollen.

Det jeg savner er Blu-Ray remoten som var på PS3, den var glimrende når man skulle se film etc, og med tanke på DS4 sin begrensede batteritid, så burde sony enten fått støtte for PS3 versjonen, eller komt ut med en oppdatert PS4 versjon.

Vet noen når Tomb Raider kommer ut på PS Store, blir det nå på onsdag, eller fredag?

regner med TR er ute på psn når det er i butikken, så forhåpentligvis i mårå, evt i dag så man får forhåndslastet spillet, er ikke sikker, men vil tro spill kommer på psn samtidig som butikk, ser elkjøp skriver 31/1 og gamzone skriver det samme mens gamestop sier 28/1.... hmmmm

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Ser det er en PS4 remote på vei, men fortsatt 2 måneder inn i fremtiden.

http://www.komplett.no/playstation-4-remote/799317?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D

Vet ikke om det kun er min disk, men NFS Rivals høres j*#lig ut.
Heldigvis roer platen seg etter noen minutter. Men jeg trodde seriøst det var noe gale med min PS4 og det spillet.

Og viftesuset er ganske tydeligt når konsoller jobber maks.
Så lydløs er ikke PS4.
Da er min Xbox360 mye mindre lyd av.
Men første Xbox360 var rimelig høylydt.

Bare vent. Om 6-7 år har vi PS4 til 990,-, mye mindre og rimelig lydløs.

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Og viftesuset er ganske tydeligt når konsoller jobber maks.

Så lydløs er ikke PS4.

Da er min Xbox360 mye mindre lyd av.

Men første Xbox360 var rimelig høylydt.

Bare vent. Om 6-7 år har vi PS4 til 990,-, mye mindre og rimelig lydløs.

Vel, PS4-en jeg lånte var roligere jevnt over under spilling enn den nyeste PS3 slim.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det, så kommer det ut 28. i USA og 31. i Europa.

Jeg har leitet i den amerikanske PSN, men ser ikke at Tomb Raider står oppført under "coming soon" etc.

Krysser fingrene for at det ligger ute på PSN US i løpet av morgendagen.

Lenke til kommentar

Leste nettopp på nettet at HDMI 1.4 har en refreshrate på 24 fps og er forferdelig å bruke til spilling, er dette noe som vil påvirke PS4 mye hvis man bruker en slik hdmi kabel?

Tror heldigvis ikke det er tilfellet. HDMI 1.4 som HDMI1.3 støtter 24fps filmavspilling, det vil si at du får ut samme bildefrekvens som den ble filmet i det. Dette er hovedsakelig noe for filmsnobber osv :p

Forskjellen på HDMI 1.4 og HDMI 1.3 er i bunn og grunn båndbredde, det vil si at den kan kjøre mye mer data gjennnom kabelen en det 1.3 kan. Det er nok mange forumbrukere her som kan mye mer om dette en meg, men jeg kan forsikre deg om at du vil få 60fps på spill, så lenge PS4 sin GPU og CPU kan dra det til den hastigheten.

Angående Blu-Ray fjernkontrollen vist tidligere i tråden så ville jeg håpt på noe litt mer offisielt, og med Bluetooth støtte og ikke en ekstra USB dings.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...