Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Er det Amerikansk eller europeisk ps+ som får dette? Fant ikke info om det.

Som det sto der; "Given that Bioshock Infinite is coming this month to NA Plus users, this list will most likely be for the EU subscribers, but still good stuff nonetheless", så betyr det at det gjelder EU. Om det da stemmer, det vet vi jo ikke enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som det sto der; "Given that Bioshock Infinite is coming this month to NA Plus users, this list will most likely be for the EU subscribers, but still good stuff nonetheless", så betyr det at det gjelder EU. Om det da stemmer, det vet vi jo ikke enda.

Får vel svaret fra offisielle bloggen snart. Legges som regel ut på den her tida av måneden.

Lenke til kommentar

..., samt at jeg håper Netflix osv. snart oppdaterer appene sine til å støtte 5.1 og ikke kun stereo.

Hmmm, måtte sjekke dette og sitter akkurat nå og ser Watchmen med 5.1 på PS4 netflix. Full Dolby surround på mitt anlegg.

Edit: Sjekket litt på nettet og så at flere klagde over kun stereo, så jeg måtte teste lydinnstillingene på PS4. Hvis man har valgt Linear PCM så får man kun stereo i Netflix, mens Dolby og DTS (bitstream) gir deg 5.1 surround i Netflix.

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det det. Etterspørselen har vært gigantisk siden annonseringen. Sony visste at de ikke ville klare å være i nærheten av bestillingstallene når de fastsatte datoen, de kunne valgt å starte produksjonen før eller utsette lanseringen. Men de valgte å lansere PS4 uten å engang kunne dekke halvparten av bestillingene. Komplett har, som nevnt tidligere i tråden, nå en antatt lagerdato 16 april, og det er fortsatt en begrenset mengde konsoller.

OG de lanserte en pakke med Killzone, selv om de visste at folk fortsatt satt i kø for å få grunnpakken.

Du burde vite at det ikke gjøres på den måten. Sony vil ha ut sitt produkt så fort de kan når de mener det er ferdig. Med din logikk ville ikke Sony lansert før neste sommer. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er noe å henge seg opp i lenger. Det er fult normalt at slike produkter er vanskelig å få tak i rett etter lansering, og ofte også en tid fremover. Det er typisk bortskjemte unger å komme og si hvordan Sony skal drive bedriften sin og hvor mange konsoller som skal være tilgjengelig ved release.

Du virker ikke som du har peiling på hva som foregår, og hvorfor ting gjøres på denne måten, så jeg får la denne gå.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det det. Etterspørselen har vært gigantisk siden annonseringen. Sony visste at de ikke ville klare å være i nærheten av bestillingstallene når de fastsatte datoen, de kunne valgt å starte produksjonen før eller utsette lanseringen. Men de valgte å lansere PS4 uten å engang kunne dekke halvparten av bestillingene. Komplett har, som nevnt tidligere i tråden, nå en antatt lagerdato 16 april, og det er fortsatt en begrenset mengde konsoller.

OG de lanserte en pakke med Killzone, selv om de visste at folk fortsatt satt i kø for å få grunnpakken.

???

Merkeligste jeg har sett i denne tråden. Helt vesentlig å få ut de første konsollene så tidlig som mulig, i hvert fall tidligere enn Xbox.

Jeg skjønner heller ikke greia med de som har vært så desperate etter PS4 ved eller etter lansering. De aller fleste av disse kunne forhåndsbestilt i god tid før lansering. Men nei, man betaler tusenvis ekstra på Finn, overnatter utenfor butikker osv.

Lenke til kommentar

Nå har jeg forsøkt å logge på playstation store siden kl 3 i natt, får beskjed om at det er maintenance. Klarer ikke finne info om dette på nettet, noen andre som har forsøkt i dag?

var innom en tur ca 2 timer siden å hadde ingen problemer da, kan godt sjekke nå bare for å bekrefte...

Funker fint her

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Er kanskje playstation store forskjellig fra PS3 til PS4 (altså andre maintenance times?)

ps3 og ps4 kjører to helt forskjellige nettverk, så jeg har kun testa på ps4, så viss det er ps3 du tenker på så vet jeg ikke siden jeg ikke har min hjemme, men både ps3, ps4 og ps vita har egne psn butikker

Edit: testa nettopp på vita og butikken funker der og

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

ps3 og ps4 kjører to helt forskjellige nettverk, så jeg har kun testa på ps4, så viss det er ps3 du tenker på så vet jeg ikke siden jeg ikke har min hjemme, men både ps3, ps4 og ps vita har egne psn butikker

Edit: testa nettopp på vita og butikken funker der og

Ok, takk :) Er på PS3, men maser fortsatt om maintenance, så får vel bare vente å se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Det er helt legitimt å kritisere Sony for å feilberegne etterspørselen; de har tross alt markedsanalytikere som har jobben med å forutsi nettopp dette, og det er ingen tvil om at Sony taper penger på en slik feilberegning, så det er uheldig for alle parter. Samtidig er det ikke bare bare; man kan ikke satse for hardt heller (dvs. lage flere enheter enn etterspørselen), så førstegangsopplaget av en ny konsoll vil alltid være et veddemål som aldri treffer helt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...