Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Mala: NAT 1 betyr at PSen står rett på Internett, med public IP. DEtte vil du sannsynligvis ikke ettersom de fleste ISPer kun gir én public IP til hver kunde, noe som betyr at du ikke får noen andre devices på nettet.

Det du vil ha er NAT 2, men du må åpne de riktige portene.

https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/241

Dette gjelder PS3, men det finnes nok tilsvarende dokumentasjon for PS4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dont starve var kult det, mye bedre enn de andre 2 spillene jeg fikk på ps4. Ellers er PS+ genialt, har ps3 4 og vita har vell fått ca 16 spill gratis nå på noen mnd barre :)

Noen andre som blir spammet med venneforespørsler fra Italia? Får cirka 20 nye venneforespørsler til dagen fra personer med Italia som hovedspråk på info. Jeg spiller nesten ikke online heller så forstår ikke helt greia, noen meldinger får jeg også.

Lenke til kommentar

ser ut som ps4 får seg fjernkontroll til bluray nå i januar :)

http://www.komplett.no/playstation-4-remote/799317

evt bare bruke tv fjernkontrollen som jeg har gjort siden dag 1:

http://www.gamespot.com/videos/use-your-tv-remote-control-on-your-playstation-4/2300-6416275/

Jeg oppdaget også det der, men har ikke fått til å spole, eller sette filmer på pause.

Får bare opp at funksjonen ikke støttes :(

Utover det så føler jeg det er litt dumt å kjøpe en fjernkontroll som krever dongel siden ps4 kun har to USB porter...

Lenke til kommentar

Men hvordan oppnådde jeg NAT 1 med samme modem jeg har tidliger, men ikke nå? Og det ETTER å ha Bridget det med en router og koblet meg med wifi på denne, I stedet for modemet...

Det er en slik kombinert modem/router løsning jeg har. Og hvorfor fungerer One strøkent? :p

Jeg har alltid brukt denne sida til å få best mulig tilkobling på xb360, ps3 og ps4:

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

etter å ha satt opp alle porter og konfigurert routeren så har jeg gått fra å mangle 100kb/s til å få full fart hver gang å har ikke hatt noen problemer med party chat på ps4, så kan være verdt å ta tur innom linken ovenfor å sjekke att alt som bør endres er endra i router/modem...

Viss du ennå ikke har forstått hvordan nat hvirker så er en enkel forklaring her:

Nat 1 er helt åpen internett tilgang, hverken porter eller andre ting som må åpnes...

Nat 2 er minimalt begrensa, men kan gi problemer for noen viss man ikke har alle porter åpne..

Nat 3 er helt lukka og ubrukelig i sammenheng med spill og onlinetjenester...

Jeg oppdaget også det der, men har ikke fått til å spole, eller sette filmer på pause.

Får bare opp at funksjonen ikke støttes :(

Utover det så føler jeg det er litt dumt å kjøpe en fjernkontroll som krever dongel siden ps4 kun har to USB porter...

Man kan spole å div men det virker ikke å bruke de såkalte spoleknappene på fjernkontrollen, jeg får til å spole med venstre og høyre pil som man bruker for å navigere menyene, og viss du går til tools menyen på fjernkontrollen så får du opp en del andre tilgjengelige ting og tang man kan gjøre, ikke noen lett løsning men som du sier så er det ikke overflod av tilgjengelige usb porter på ps4 så jeg holder meg til fjernkontrollen og ds4

Endret av Leffi78
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra oppslutning rundt NAT sakene her, men da konkluderer jeg med at problemene må ligge hos andre ettersom jeg har åpnet alt av porter. Portforward har jeg brukt i en årrekke selv :)

Men ettersom PS online stort sett har sugd lut og ikke blitt prioritert før nå, måtte jeg rett og slett ty til dere her inne :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det er jo merkelig hvis ikke en standard bluetooth-fjernkontroller fungerer til PS4... De klarte jo det ganske enkelt med PS3.

Får håpe det kommer en liten søt en til PS4 uten behov for USB-dongle (syns den til PS3 var litt for stor, brukte jo bare 5 knapper..)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo merkelig hvis ikke en standard bluetooth-fjernkontroller fungerer til PS4... De klarte jo det ganske enkelt med PS3.

Får håpe det kommer en liten søt en til PS4 uten behov for USB-dongle (syns den til PS3 var litt for stor, brukte jo bare 5 knapper..)

problemet ligger i att man ikke har mulighet å søke etter bluetooth enheter ennå på ps4, og vita kan ikke brukes til bluray navigering eller som bluray fjernkontroll på hverken ps3 eller ps4

Lenke til kommentar

Ohoi, er noen keen på å bytte en NFS for ps4 mot Lego spillet til samme konsoll? Vet ikke om det er noen andre steder man kan diskutere det eller bytte kjøpe, men siden de fleste er her, så håper jeg at noen finner det intressant å bytte spill.

Uansett, hvis noen vil bytte spill så bare send en privat melding. Bor i Oslo forresten. Håper på svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...