Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dualshock4big2.jpg

dualshock-4-left-side-800x600.jpg

Dualshock 4 prototype hands-on (some new in-depth info, some we already knew):

- Some components are still being refined (like the d-pad and overall weight)

- Deadzone on the analog sticks has been greatly reduced.

- Both sticks feature stiffer resistance.

- Thumbs bumping into each other is no longer an issue, the analog sticks are spaced farther apart.

- Analog sticks have a ridged concave top that prevent your thumbs from slipping off.

- Stuck with symmetrical design. (Edit) Writer suggests the assymetrical design would cause more dificulties to interact with the touchpad without unintentionally bumping into the left stick. (Not said by sony or the game devs)

- Touchpad is multi-touch, replaces start and select buttons.

- Ridge at the end of the triggers grasps at your fingers instead of letting them slide off.

- There is a small speaker above the ps button, below the touchpad.

- Lightbar works in conjunction with the ps4 eye to track your position and adjusts the split screen accordingly.

- Controller felt comfortable and sturdy.

- Got input from Bungie (and a bunch of first party studios) for designing the DS4, Bungie really wanted to make it a controller that worked great for fps games.

- Writer of the article says the controller is a big reason for gamers to be excited for the console.

eqC286k.png

Lenke til kommentar

http://www.computerandvideogames.com/405682/ps4-release-date-set-for-2013-in-europe-says-insider/

A recent Edge article claimed that the console would be released in 2014 across the UK and other European countries. But an insider involved with PlayStation's business strategy now expects Microsoft will make more aggressive advances into Europe as it fights for market dominance.

The source told CVG that Sony, having learned hard lessons from the 360's first-mover advantage, will renew efforts to maintain its success in the region.

With Sony expecting Microsoft to tackle Europe more aggressively, CVG has heard from a company insider that PlayStation is "prepared to do whatever it takes" to ensure there is no PS4 delay across Europe.

It remains unclear whether there will be a PS4 supply shortage that would affect its output across any of the main three markets, but CVG understands that, if the launch stock is tight, the US and Europe will be the priority over the perceivably "safe" region of Japan.

Satser på det, hadde vært utrolig dumt å tape markedsandeler for Microsoft.

Lenke til kommentar

Skal bli spennende å se hvordan markedet for konsoller ser ut om 2-3 år. Konsoller blir mer og mer stuepcer, jeg lurer på hva fremtiden vil bringe der. Jeg digger Nintendo fordi de satser mer på spill enn alt annet, men det er klart at PS360 fyller et marked som langt fra er mettet. Selv brukes min PS3 hovedsaklig til tvserier og filmer streamet fra PC og Netflix. Spilling gjør jeg hovedsaklig på PC, og i mindre grad på konsoll. Jeg tror ikke jeg er alene.

Lenke til kommentar

Om jeg skal telle spilletid de siste årene, er det nok slik: 1) PC 2) PS3 3)WII 4)360

Sony har hatt mange eksklusiver som for min del har vært interessant, så da har det jo selvsagt blitt endel der. Wii er en herlig konsoll med mange spill jeg fremdeles må spille igjennom. 360en støver ned, dessverre. Men har ikke så mye tid uansett, så sånn sett er det like greit.

Bruker også Netflix på PS3, men det er fordi det gir den beste opplevelsen. Bedre videokvalitet, får de nye funksjonene først osv. Men det er vel fordi flesteparten som bruker Netflix bruker det fra PS3. Litt komisk når det for et par år siden gikk vitser om at Xbox 360 = Netflix-box.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser frem til et nytt plattformspill fra Cerny, og håper på Last Guardian - men utenom det er jeg redd det blir mye brungråe action-shootere på Sonys neste boks, og det har jeg liten interesse for. Håper jeg tar feil!

Brungråe er nok Killzone 2 og Resistance 1-2, men utenom de så er det ikke fler som jeg har spilt :)

Jeg får nok av farger i neste Uncharted, The last Of Us og kommende Infamous Second Son

Knack håper jeg får se mer av!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Det er vel bare Resistance og Killzone som kan gå under det av ekslusivene, eller?

Har spilt omtrent alle eksklusivene på PS3 så ja er vel disse 3 spillene som er av "gråere" sorten.

Killzone 3 og Resistance 3 er mye bedre en sine forgjengere med å ha en bredere fargepalett.

Følte også at Mark Cerny er flink til å forklare seg, fikk se det når han snakket om PS4 og hans kommende spill Knack

Men det beste svaret fra han angående PS4 lineup er at man får se den sterkeste lineup i

Playstation familien sin historie utenom å gå innpå hvilke titler som er til launch.

Forundrer meg ikke om dette stemmer

Har hatt en episk 7 år opplevelse med PS3 når det gjelder antall eksklusiver. Gitt meg utallige mange timer underholdning og forskjellige typer opplevelser!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Det er vel bare Resistance og Killzone som kan gå under det av ekslusivene, eller?

Dette er ikke et problem på PS3, men med PS4 vil budsjettene økes, og det blir stadig "safere" spill, og derfor er jeg redd for denne utviklingen. Men kult at de satser på ting som Knack!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...