Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cockpit-view er det beste med et bilspill mener da jeg ihvertfall. Slik som GRID 2 er faktisk en uting å ta vekk cockpit-view.

Need For Speed Shift 1-2, Forza 4, GT5 (noen av bilene ihvertfall), Dirt serien har cockpit-view og er viktigste innholdet med et bilspill i mine øyner. Det er her rattet mitt får kjørt seg skikkelig!

 

Hater slike bak bilen kamera, forferdelig monotont og man lever ikke inn i selve bilkjøringa.

 

Leste et intervju av Mark Cerny som er ledende arkitektur sjef til PS4 sier han ikke røper antall lanseringstitler til PS4, men det han sier er faktisk at det blir den største utvalget i Playstation-familien. Det er virkelig gode nyheter!

 

Mer spill å plukke opp til lanseringen av Playstation 4!

Jeg skal for eks "spare" Assassins Creed IV Black Flag til PS4, gidder ikke ha det på PC, PS3 eller X360en min.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Nja, med et spill hvor det kun er cockpit-view vil jeg tro at de har jobbet ekstra med å få det til å funke på alle mulige måter de kan tenke på. Om de får det til, det er jo en annen sak, men det hadde vært fantastisk om de virkelig hadde nailet det, og at alle ble tvunget til å bruke det. Alle hadde hatt samme fordeler/ulemper, og om de klarer å lage det på en måte så vi kommer enda nærmere virkelig kjøring kommer jeg nok til å være solgt.

Lenke til kommentar

Problemet er som sagt sikten. Frontruta i en bil dekker hele sjåførens synsfelt. En monitor på 24" eller en TV på 40" gjør ikke det, så hele opplegget blir mer som om du styrer fra baksetet. Om du sitter to meter unna en sekstitommer blir det kanskje en annen sak, forsåvidt. Bumpercam er et greit kompromiss sånn sett, bedre enn baksetesjåfør eller haleheng.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Spørs hvilket problem man vil løse. Lav synsvinkel er et problem uansett, og lav synsvinkel kombinert med et kamera som er for nærme er enda verre. Bilspill er det en stund siden jeg har spilt, men problemet er enten for lav synsvinkel, eller at spillet er designed rundt at du skulle ha hatt kameraet montert på en stang 2 meter bak bilen for å se sidene tydlig nok. Kokpitkamera med fri rotasjon løser ingenting vis synsvinkelen er for lav.

Elsker fortsatt Godhand over at de hadde høy nok synsvinkel til at det fungerte med et kamera som ikke lå milevis bak bare fordi man måtte se hva som foregikk til høyre og venstre for karakteren.

post-167244-0-97420600-1367019531_thumb.png

Lenke til kommentar

Slik som GRID 2 er faktisk en uting å ta vekk cockpit-view.

Noe av det beste med GRID var at man tjente mindre penger på løpene ved å deaktivere ting som cockpit-view og aktivere hjelpemidler som replays og antiskrens.

 

Er det egentlig andre bilspill som har gjort det samme? Jeg følte at løpene ble så mye mer utfordrende når jeg valgte å slå av hjelpemidler for å prøve å tjene litt ekstra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det egentlig andre bilspill som har gjort det samme? Jeg følte at løpene ble så mye mer utfordrende når jeg valgte å slå av hjelpemidler for å prøve å tjene litt ekstra.

Forza Horizon har slik. Skrur du av alle hjelpemidler på høyeste vanskelighetsgrad tjener du rundt 120% mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...