Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Tar PS4 først ja av mellom Xbox Gold (Xbox Next, Xbox Loop eller Durango) og PS4, fordi den neste xboxen ha spill jeg løpe i butikken for å skaffe maskinen.

Men viss den ikke har det så er det PS4, for der vet jeg hva jeg får :)

 

Bare DriveClub, Knack, Killzone Shadow Fall og Infamous Second Son er nok for å løpe i butikken å kjøpe seg en PS4 for min egen del. Bryr meg ikke hva andre vil kjøpe, bare jeg kjøper det jeg vil ha, så er jeg fornøyd!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare jeg som håper på et Playstation Home og mer innhold, 0 loading m.m ?

Synes det er noe av det mest geniale med Ps3en og håper de bygger på det videre. Tok meg en tur innom Pottermore m.m igår, artige greier :)Har sitti en del timer i sports baren å spilt poker med folket også i det siste, en ting er sikkert, jeg er ikke en poker stjerne :p

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Jeg håper at det holder å kjøpe en next gen konsoll...er lei av å ha så mange maskiner å forholde meg til. Hvilke det blir er for tidlig å si enda....jeg holder en knapp på Sony da jeg liker Playstation og måten dem har håndtert PS3 og ikke minst PS4 på.

 

Men om den neste Xbox maskinen har noen spill som ser bare helt utrolig spennende ut og som ikke kommer til PC eller den har noen funksjoner som jeg bare "må" ha så blir det fort litt vanskelig altså.

 

Slik det er nå så føler jeg at PS4 blir maskinen som satser på spillere...vel utifra rykter som er ang den neste Xbox maskinen. Men hva som er fakta og ikke vet en jo ikke enda...for alt en vet så kanskje Xbox overasker voldsomt.

 

Spennende å se fremover nå, men håper at det blir 1 av dem som stikker seg ut mer en den andre slik at en kan velge 1 og holde seg til den.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Jeg håper at det holder å kjøpe en next gen konsoll...er lei av å ha så mange maskiner å forholde meg til. Hvilke det blir er for tidlig å si enda....jeg holder en knapp på Sony da jeg liker Playstation og måten dem har håndtert PS3 og ikke minst PS4 på.

 

Men om den neste Xbox maskinen har noen spill som ser bare helt utrolig spennende ut og som ikke kommer til PC eller den har noen funksjoner som jeg bare "må" ha så blir det fort litt vanskelig altså.

 

Slik det er nå så føler jeg at PS4 blir maskinen som satser på spillere...vel utifra rykter som er ang den neste Xbox maskinen. Men hva som er fakta og ikke vet en jo ikke enda...for alt en vet så kanskje Xbox overasker voldsomt.

 

Spennende å se fremover nå, men håper at det blir 1 av dem som stikker seg ut mer en den andre slik at en kan velge 1 og holde seg til den.

 

Sitter med de samme følelsene. For min del har PS4 allerede stukket seg ut, så man håper de andre ikke kommer med noe fantastisk :p Da blir det mye havregrøt....

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Hehe, ja da blir det havregrøt en stund! :D

 

Det hadde vært behagelig å kunne forholdt seg til kun en konsoll denne generasjonen....men det spørs om det går da.

 

Er litt dumt å ønske at en konsoll skal "svikte" men jeg håper litt at den neste Xbox maskinen skiller seg ut og at om spill er det viktigste så blir valget enkelt ved å velge PS4.

 

Men Microsoft har nok noen kort opp i ermet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hvilke hardware består PS4 av? Litt sent etter å spørre om det men har bare ikke hatt tid innen for "konsollverdenen". :p

 

Setter pris på et kvikt svar. :)

Lenke til kommentar

Dette tror jeg blir en litt uvanlig konsollgenerasjon. Nå er det jo mye som tyder på at de to nye fra Sony og Microsoft vil ha mer eller mindre samme innmat, og denne er atpåtil vanlig x86. I utgangspunktet burde det bety at spill som utgis på alle plattformer burde være så godt som identiske (sett bort fra mulighet for høyere og lavere settings på PC). Bakoverkompatibilitet er sannsynligvis også ut, så det er ingen grunn til å være lojal mot den ene eller den andre produsenten. Det koker fort ned til at det blir preferanser angående interfjes, kontroller og eksklusiver som avgjør her, men det er jo langt færre eksklusive spill nå enn det var før.

Lenke til kommentar
Det koker fort ned til at det blir preferanser angående interfjes, kontroller og eksklusiver som avgjør her, men det er jo langt færre eksklusive spill nå enn det var før.

 

Det synes ihvertfall ikke jeg. På PS3 har jeg blitt bortskjemt i alle år med 2-8 eksklusiver hvert eneste år, så eksklusiver hos meg er alpha og omega. Kjøper multiplatt på PC uansett :)

Det er på PS3 jeg har storkost meg når det gjelder flest eksklusive spill, Nintendo Wii tett bak.

 

Eller så er jeg enig i det meste du skrev, det hele koker ned på hva du foretrekker.

Lenke til kommentar

Det synes ihvertfall ikke jeg. På PS3 har jeg blitt bortskjemt i alle år med 2-8 eksklusiver hvert eneste år, så eksklusiver hos meg er alpha og omega.

 

Man kan ikke synes hvor mye av det er av noe, det er bare å telle. :p Går du bakover i konsollgenerasjonene finner du høyere prosentandel av eksklusiver jo lengre du kommer. Rundt 1990 var stort sett alt eksklusivt til den ene eller den andre maskinen (og om ikke, radikalt forskjellig fra én maskin til en annen), mens det nå for det meste bare er spill laget av maskinvareprodusentens egne studioer som er det. Det er ikke mye fra Capcom, EA, Activision, Namco, Square, etc. som er eksklusiver nå, selv i PS2-generasjonen var det langt mer vanlig.

Lenke til kommentar

Fint med eksklusiver, men det er ikke nødvendigvis at alt eksklusivt er så bra. Jeg vil gjerne ha flere titler som Last of Us og Beyond Two Souls, fremfor kjipe fadeser som Lair og et av de siste SOCOM (Jeg husker ikke hvilket jeg prøvde). Gjerne også noe som har mer spennende gameplay enn det God of War-serien leverer akkurat nå, det er et veldig overvurdert serie blitt, den er ikke så great.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Fint med eksklusiver, men det er ikke nødvendigvis at alt eksklusivt er så bra. Jeg vil gjerne ha flere titler som Last of Us og Beyond Two Souls.

 

La meg få lov til å synes at eksklusiver er viktig, det nytter ikke å prøve å endre mitt syn på konsoller som har disse eksklusivene man løper i butikken for å kjøpe seg en maskin :)

Det er slik jeg har gjort siden jeg startet med gaming, og det vil jammen fortsette!

Lenke til kommentar

Nå var det ikke det jeg snakket om.

 

Jeg snakket heller om at det viktig at eksklusiver er bra, enn at de er eskulsive. Om du mener Lair og de siste SOCOM-spillene har vært bra så er det fint for deg kanskje, men for meg sugde de rett og slett. Jeg vil heller ha noe som gode popcorn spill ala Uncharted-serien, eller noe unikt som Heavy Rain og Beyond Two Souls.

 

Om du kjøper konsoll fordi du liker esklusiver er vel bra det, men bare fordi et spill er spesiallaga for en maskin og utviklet bare for et selskap gjør det ikke bra.

Lenke til kommentar

Nå var det ikke det jeg snakket om.

 

Jeg snakket heller om at det viktig at eksklusiver er bra, enn at de er eskulsive. Om du mener Lair og de siste SOCOM-spillene har vært bra så er det fint for deg kanskje, men for meg sugde de rett og slett. Jeg vil heller ha noe som gode popcorn spill ala Uncharted-serien, eller noe unikt som Heavy Rain og Beyond Two Souls.

 

Om du kjøper konsoll fordi du liker esklusiver er vel bra det, men bare fordi et spill er spesiallaga for en maskin og utviklet bare for et selskap gjør det ikke bra.

 

Nå var det jo en veldig spesiell situasjon angående Socom, som fortsatt er en serie som har potensiale til å være en konsollselger for ganske mange.

Socom 2 HD, eller et ordentlig Socom 5 som kan ta opp stafettpinnen fra Socom 2, så blir det millionsalg.

Nå som Slant six og Zipper er borte, så er jeg nysgjerrig på hvem som får oppgaven. De legger ikke serien i graven iallefall, når så mange kjøper playstation bare pågrunn av denne serien.

 

Ellers må man vel regne at det dukker opp 1-2 nye dårlige eksklusiver når Sony har så mange som de har. :)

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke eksklusiver, jeg. Jeg har lyst til å spille det jeg vil på den plattformen jeg vil. Egentlig er jo sånt helt absurd; tenk om det gjaldt musikk- og filmspillere. Nei, du får ikke se Spiderman, for du har ikke Sony-DVD, og du får ikke høre på Pink Floyd, for CD-spilleren din er fra Warner og ikke EMI.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke eksklusiver, jeg. Jeg har lyst til å spille det jeg vil på den plattformen jeg vil. Egentlig er jo sånt helt absurd; tenk om det gjaldt musikk- og filmspillere. Nei, du får ikke se Spiderman, for du har ikke Sony-DVD, og du får ikke høre på Pink Floyd, for CD-spilleren din er fra Warner og ikke EMI.

Men da kjøper du til den DVD og CD spilleren du har da? ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan ikke synes hvor mye av det er av noe, det er bare å telle. :p Går du bakover i konsollgenerasjonene finner du høyere prosentandel av eksklusiver jo lengre du kommer. Rundt 1990 var stort sett alt eksklusivt til den ene eller den andre maskinen (og om ikke, radikalt forskjellig fra én maskin til en annen), mens det nå for det meste bare er spill laget av maskinvareprodusentens egne studioer som er det. Det er ikke mye fra Capcom, EA, Activision, Namco, Square, etc. som er eksklusiver nå, selv i PS2-generasjonen var det langt mer vanlig.

Flere årsaker, hardware var veldig forsjellig så det var vanskelig å porte. I dag er hardware temmelig lik, neste generasjon mye mer så da alle kjører x86.

Spill er mye dyrere å produsere mens markedet er større. Om Sony vill ha et eksklusivt spill fra EA eller andre må de betale for det tapte salget på Xbox og pc, betalingen kan være i form av promotering men det blir alikevell veldig dyrt, si PS3 salget er halvparten av salget da må sony kompansere hvert solgte spill for et utgiver ikke får lov å selge, sier seg selv dette blir et taps prosjekt.

har vel også noe å gjøre med hvordan bransjen er. før var vel konsoll levrandøren ofte utgiveren, I dag har du mange store utgivere som EA og Activision og de produserer for alle relevante platformer.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke eksklusiver, jeg. Jeg har lyst til å spille det jeg vil på den plattformen jeg vil. Egentlig er jo sånt helt absurd; tenk om det gjaldt musikk- og filmspillere. Nei, du får ikke se Spiderman, for du har ikke Sony-DVD, og du får ikke høre på Pink Floyd, for CD-spilleren din er fra Warner og ikke EMI.

 

Mesteparten av eksklusiver er laget av selskapets egne avdelinger. Sier seg selv at når Sony lager et eget eksklusivt spill, så gir de det ikke bort til microsoft.. hehe. Samme som at Nintendo skulle gitt Zelda,mario o.l til de andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt, jeg sier intet angående årsaken, men til syvende og sist er dette uheldig for forbrukeren. Det fratar oss muligheten til å ta et reelt valg dersom vi ønsker å spille en gitt tittel. Igjen, jeg tror de fleste er enige om at dersom dette fenomenet hadde dukket opp innenfor andre underholdningsformer hadde vi følt det var helt urimelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...