Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Ok, du kan godt stryke objektivt, jeg tror ikke på at det finnes noe sånt uansett. Det jeg derimot mente er at jeg har observert at nesten alle jeg har snakket med er enig i at PS som helhet har hatt det klart beste fremskrittet de siste to årene, og spesielt 2012, mens Xbox har stått på stedet hvil eller gått ned. Og du har rett, da snakker jeg ikke bare om salg av konsoller, men det pluss salg av spill, kvaliteten på spillene som kommer, opplevelsen av konsollen, og syn på dens fremtid.

Pussig. For meg virket det som om 2012 var Sony's svakeste år på lenge, bortsett fra hardwaresalget selvfølgelig. Spillmessig var det ikke så mye å skryte av. 2013 ser imidlertid ut snu fullstendig på rollene om vi kun ser på PS3 og Xbox 360. PS3 har en glimrende lineup i år.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pussig. For meg virket det som om 2012 var Sony's svakeste år på lenge, bortsett fra hardwaresalget selvfølgelig. Spillmessig var det ikke så mye å skryte av. 2013 ser imidlertid ut snu fullstendig på rollene om vi kun ser på PS3 og Xbox 360. PS3 har en glimrende lineup i år.

Samme som at Microsoft hadde et svakt år 2011, men likevel solgte mest. Det har ikke alltid så mye å si.

Lenke til kommentar

De spillene er nok tatt med i beregningen. Gode spill som er annonsert i år er med på å påvirke synet på konsollens fremtid som jeg nevnte. Når jeg sa de siste to årene så mente jeg ikke bokstavelig 2012 og 2011, det er en litt flytende overgang der.

På den samme måten så kan jo ryktene om PS4 nå påvirke PS3 på en negativ måte.

Lenke til kommentar

De spillene er nok tatt med i beregningen. Gode spill som er annonsert i år er med på å påvirke synet på konsollens fremtid som jeg nevnte. Når jeg sa de siste to årene så mente jeg ikke bokstavelig 2012 og 2011, det er en litt flytende overgang der.

Nå må det nevnes at 360 kom ut et år før PS3, og at den neste xboxen sannsynligvis kommer til å komme ut før PS4. 360 hadde dens siste store år i konsollens syvende år på markedet. Det samme ser ut til å komme til å skje med PS3.

Vi har tydeligvis ulike perspektiv på dette temaet, så jeg tror jeg melder meg ut av diskusjonen før vi glemmer hva denne tråden handler om.

Lenke til kommentar

Oppskrift på hvordan PS4 kan danke ut konkurrentene:

- Et godt utvalg kvalitetsspill ved release, både AAA og nisje, som trekker både hardcore- og casual-gamere.

- Ingen brukerfiendtlig software, regionsperrer, DRM o.l. som skaper masse negative oppslag og skremmer forbrukerne vekk.

-Fortsett med gratis online. Dette vet jeg var et argument for mange som kjøpte PS3. Og sørg for å bygge opp et rykte på at det er stabilt og ellers fungerer bra.

- Bakoverkompatibilitet så langt det lar seg gjøre. Mange av de som kjøper PS4 vil også ha en masse spill til tidligere playstation-modeller, som de fortsatt ønsker å spille.

- Kombiner flere funksjoner i boksen, som bluray-/DVD-spiller. Det er utrolig praktisk å slippe flere bokser enn nødvendig i TV-benken.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Gleder meg til nextgen konsollene kommer på markedet. Jeg blir nok ikke å kjøpe konsoll igjen med det første, men kanskje vi PC spillere slipper å bli holdt igjen på grafikk fronten, fordi spillet skal kunne spilles på 7 år gammel hardware. BF3 f,eks har super grafikk på PC, men det kunne vært så mye mere med ekstra destruction o,l som har blitt holdt tilbake Pga at Xbox og PS3 ikke hadde taklet det særlig bra.

Lenke til kommentar

Oppskrift på hvordan PS4 kan danke ut konkurrentene:

- Et godt utvalg kvalitetsspill ved release, både AAA og nisje, som trekker både hardcore- og casual-gamere.

- Ingen brukerfiendtlig software, regionsperrer, DRM o.l. som skaper masse negative oppslag og skremmer forbrukerne vekk.

-Fortsett med gratis online. Dette vet jeg var et argument for mange som kjøpte PS3. Og sørg for å bygge opp et rykte på at det er stabilt og ellers fungerer bra.

- Bakoverkompatibilitet så langt det lar seg gjøre. Mange av de som kjøper PS4 vil også ha en masse spill til tidligere playstation-modeller, som de fortsatt ønsker å spille.

- Kombiner flere funksjoner i boksen, som bluray-/DVD-spiller. Det er utrolig praktisk å slippe flere bokser enn nødvendig i TV-benken.

Helt enig i disse punktene. Håper de beholder PSN-systemet slik at du kan koble din eksisterende PSN-konto til den nye konsollen, forhåpentligvis gjør de noen forbedringer også (hint, raskere store, hint ;) ).

Klarer de dette, samt holde ca like lav pris som de andre, da tror jeg det er en vinneroppskrift.

Med samme PSN-system så burde jo ikke bakoverkompatibiliteten være noe problem, selv om dette er det minst viktige av de punktene for meg.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Ble ikke ødeleggelsene redusert i forhold til Bad Company 2 pga. Gameplay-messige grunner, blandt annet. For det var jo mere ødeleggelse i BC2, også på konsoll.

Etter hva jeg har hørt, så måtte de holde tilbake på destruction, pga at PS3 og Xbox ville fått problemer med å takle det uten for mye lag.

Lenke til kommentar

det er den forferdielige uoptimiserte frostbite2 game engine som er problemet... alle spill som blir laget med den på konsol har mangler og er nesten ikke spillbare.. screen tearing, frame dropping, textur popping, vaselin effekter... bare drit...

ble nesten litt sjokkert jeg når jeg så singel playeren til blackops2 her om dagen, det er en optimisert og vidre utviklet unreal3 engine. detaljene og teksturene på ansikter osv var bare helt rått.. og allt kjører uten et eneste problem som frostbite2 har.. helt utrolig at en så gammel engine gruser frostbite2 driten...

Lenke til kommentar

Det er nok ikke Frostbite sin skyld, har heller tro på at det er gammel Hardware som er skylden i det. På PC ser nå Frostbite fantastisk ut. Kunne gjerne sett litt mere destruction, sånn som det var i Bad Company 2 da.

Endret av Kim Spartacus
Lenke til kommentar

Det er nok ikke Frostbite sin skyld, har heller tro på at det er gammel Hardware som er skylden i det. På PC ser nå Frostbite fantastisk ut. Kunne gjerne sett litt mere destruction, sånn som det var i Bad Company 2 da.

at det ser bra ut på pc er jo klart, frostbite2 er jo laget for pc. det dem gjør når dem skal overføre denne frostbite2 til konsoler er å presse inn koden sideways med skoskje uoptimiserte og da blir det elendig.. ea og dice har reklamert om at frostybite2 is the best thing ever og så får vi bare drit på konsol, det er bare ikke akseptabelt. når jeg ser hva treyarch greier å oppnå med en modifisert gammel unreal3 game engine på konsoler..

Lenke til kommentar

at det ser bra ut på pc er jo klart, frostbite2 er jo laget for pc. det dem gjør når dem skal overføre denne frostbite2 til konsoler er å presse inn koden sideways med skoskje uoptimiserte og da blir det elendig.. ea og dice har reklamert om at frostybite2 is the best thing ever og så får vi bare drit på konsol, det er bare ikke akseptabelt. når jeg ser hva treyarch greier å oppnå med en modifisert gammel unreal3 game engine på konsoler..

Du kan ikke sammeligne de 2 spillene da de er vitt forskjellige. BF3 er såklart mere krevende fordi det er et større spill med mye som skal rendres i forhold til CoD. BF3 har destruction, fly, helikopter, tanks og biler på en og samme slagmark noe som Cod ikke har. BF3 har dessuten en grafikk som får CoD til å se ut som om det kom ut for 6-7 år siden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...