Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Det utsagnet der slår seg selv i hjel. Tar du utgangspunkt i en nyere maskin så vil selvfølgelig spillet se dårligere ut på en eldre maskin. Men har du en eldre maskin vil det selvfølgelig se bedre ut på en nyere maskin.

 

Håpløst "argument"...

 

Saken er man kan IKKE ta utgangspunktet i en nyere maskin for den nyere maskinen vil ikke eksistere hvis du får viljen din. Da må man ta utgangspunktet i den dårligste versjonen av PS4 og da får de som vi en bedre opplevelse hvis det kommer ut en oppgradert versjon.

 

At du ikke forstår ett veldig opplagt argument gjør det ikke håpløst!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil unngå at man må bytte deler som CPU og RAM på en konsoll. Om 2-3 år så utelukkes jeg fra spill fordi de krever versjon 2 av konsollen min. Dette har vi pc'er til..

Nå er/blir jo konsollene mer eller mindre en PC men med et OS strippet for 99% av hva fks Windows har. Du ville ikke bli utelukket ifra spill men du ville få grafikken som du ellers ville ha fått, om du derimot hadde skiftet ut CPU/GPU modulen så ville du få økt grafikk ytelse.

 

Konsoll spillere er like glad i bra grafikk som PC spillere tror jeg, men dem vil ha konsoll opplevelsen så PC blir ikke et valg. Og det forstår jeg veldig godt, med en modulær konsoll (rykte at Steambox blir dette?) så har dem konsoll eierne som vil ha bedre grafikk muligheten.

 

Isteden for å la en konsoll stagnere etter 2år etter lansering så kan den da henge med bedre i tiden.

 

Vel det er hva jeg tenker da...

 

Hvorofr ikke på PS4?

 

For PS4 sin hardware arkitektur er allerede mer eller mindre laget, for å gjøre det om til en modulær maskin så måtte det voldsomme forandringer til. Og det er det alt for kort tid til nå.

 

EDIT: For dem som kanskje ikke vet helt hva jeg mener med en modulær maskin så se på dette.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Poenget med konsoller er jo nettopp at man slipper å bry seg meg å kjøpe nytt grafikkort eller CPU annenhvert år for å få nyere spill til å fungere. Hvis sony begynner med et oppgraderingssystem vil det plutselig utelukke alle som ikke har kjøpt oppgradering til konsollen. Evt får de dårligere grafikk enn de med topp-systemet, men det er jo urettferdig for dem som ikke har råd eller lyst. Og da er vi tilbake til "hvorfor ikke bare kjøpe en PC" argumentet igjen.

 

Kan aldri se for meg dette blir noe aktuellt. De fleste som bare spiller på konsoll sier at de gidder ikke fikle med PC-deler og upgrades. Spillene bare virker, enten det er fra 2006 eller 2012

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Poenget med konsoller er jo nettopp at man slipper å bry seg meg å kjøpe nytt grafikkort eller CPU annenhvert år for å få nyere spill til å fungere. Hvis sony begynner med et oppgraderingssystem vil det plutselig utelukke alle som ikke har kjøpt oppgradering til konsollen. Evt får de dårligere grafikk enn de med topp-systemet, men det er jo urettferdig for dem som ikke har råd eller lyst. Og da er vi tilbake til "hvorfor ikke bare kjøpe en PC" argumentet igjen.

 

Kan aldri se for meg dette blir noe aktuellt. De fleste som bare spiller på konsoll sier at de gidder ikke fikle med PC-deler og upgrades. Spillene bare virker, enten det er fra 2006 eller 2012

 

Er vel ikke det jeg mener....

 

Om det kommer en PS4 i 2013.... og en ny en i 2016 som kjører alle gamle spill mens nye spill også kan kjøres på gamle PS4 med nedsatt grafikk i forhold til den nye versjonen.

 

Vil ikke det være en fordel?

 

Jeg mener ikke at man skal drive å bytte innmat selv...

Lenke til kommentar

Virker som de fleste er uenig med deg der. Det blir å få følger om man gjør det på en slik måte. Om man vil ha oppgraderbar grafikk kan man kjøpe seg en PC.

 

Det betyr ikke at man ikke kan få rett like vel... er fordi de allere fleste konsolltyper her er veldig konservative.

 

En segmentering av markedet er det uansett ikke.

Lenke til kommentar

Tror heller ikke noe på utbyttbare komponenter, eller ny konsoll etter 3 år. Men det jeg tror på er at det vil gå ca 5-6 år før at Ps5 kommer ut, og at alle PS4 spill og psn(fra ps4 og ut) vil være bakoverkompatibel. Fordelen med pc arkitekturen er jo lavere utviklingskostnader, altså går det fortere for produsenten å tjene inn investeringen. For utviklerene vil det også være lett å lage en ps4/ps5 versjon av spillene i omså 1-2 år etter lanseringen av ps5. Det samme gjelder for xbox 720 og 1080. Forhåpentligvis vil pc arkitekturen også gjøre det mulig å spill mot hverandre på tvers av konsollene samt pc, og forenkle mulighetene til mus og tastaturstøtte i spill. De fleste 3.party konsoll spill vil også komme til pc i fremtiden.

Lenke til kommentar

Det betyr ikke at man ikke kan få rett like vel... er fordi de allere fleste konsolltyper her er veldig konservative.

 

En segmentering av markedet er det uansett ikke.

 

Det handler ikke om å være konservativ, det handler om og ville ha en mest mulig enkel løsning hvor ting bare fungerer, slik konsoller alltid har vært. Vi bryr oss mest om spillene, ikke om maskinen har 4 eller 8 gb ram, selv om det også er viktig med kraftigere maskinvare av og til.

 

Likevel, utskiftbare komponenter som gir forbedringer i ytelse (høyere fps, mer aa, høyere oppløsning), kan nok fungere, og det kunne kanskje fått noen av de spillerne som får pustevansker og febertokter hvis de må spille i 30 fps og 720p, over til konsoll (hvis en i en slik virkelighet i det hele tatt kan kalle det for en konsoll).

 

Men jeg vet ikke hvor mye det har å si for folk flest, og det vil alltid være en risiko å ha et system med forskjellige konfigurasjoner. Det vil kreve veldig god kontroll av spilltilbudet, slik at både de som har gammel maskinvare ikke sliter med dårlige ytelse, samtidig som de som har oppgradert får valuta for pengene.

 

Det blir med en eneste gang veldig mye om og men, og er det noe apple (og forsåvidt konsollene) sin suksess har vist, er det at de store massene vil ha det enkleste mulig. Massevis av valgmuligheter innen maskinvare og operativsystemer er mindre viktig.

 

Personlig må jeg også si at litt bedre maskinvare aldri har betydd mye for spillene sin del. Det må større hopp til for at det skal ha noe å si, og selv da betyr ikke alltid kraftigere maskinvare så mye.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Viktigere å ha plast gjenstander en å faktisk spille, rare prioriteringer må jeg si :D

 

vikigere å bare kaste pengene i dass og trekk ned enn å få noe av de tilbake senere.

 

eller..

 

viktigere å ikke få spillt pga spillet er på en server som ikke er oppe akkurat når du skal spille....

 

eller...

 

viktigere å tape forbruker rettighetene sine enn å ha noe i hylla...

Endret av 64Zombie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...