Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe problem å spille fast på en amerikansk bruker? Vurderer å kjøpe PS plus fra USA fremfor i Norge, og lurer på om jeg kan dermed kan spille online her i Norge. Har sett flere steder at det er fullt mulig å laste ned spill, for deretter å bruke sin norske bruker, men spørsmålet er altså om online-funksjonaliteten. Regner med at en tjeneste som PS plus er låst til nøyaktig den brukeren jeg løser inn koden på?

Spørsmål 2:

Vil det fungere å kjøpe BF4 til PS3 i Norge, for deretter å "oppgradere" (for $10) til PS4-versjon i den amerikanske PSN-butikken? Ved å kjøpe BF4 på platekompaniet vil det i såfall bli et billig spill til PS4.

Endret av Mks1001
Lenke til kommentar

du plages ennå?

Det jeg gjorde var å lage den første brukere min med en amerikansk psn konto jeg har hatt lenge. Satte i gang å laste ned killzone og assassins creed 4. Obs, når jeg laget brukeren så spør de om denne er primær ps4 på denne kontoen. Svarer ja der.

Logget så ut og laget en ny bruker der jeg logger på med min norske psn konto. Da når spillet var ferdig nedlastet så funket spillene.

Hos meg så er det den norske kontoen som står som primær skal prøve å bytte det til us og se om det hjelper. Takk for svaret:)

Lenke til kommentar

Nå må du få vekk den autokorrekt tingen din, Christoffer. Går ut i fra at du mener småhakker og ikke småvakkert. Min telefon retter også småhakker til småvakkert, men det er jo mulig å lese gjennom posten din et par ganger før du poster. Det er nok bare noen feil med konsollen din, Christoffer. 3 av vennene mine har konsollen m/ Killzone: Shadowfall. Det hakker ikke hos noen av dem, så det er nok bare maskinen din.

Edit: Selv får jeg ikke konsollen før i midten av desember, så kan ikke sjekke selv.

Endret av H4rd
Lenke til kommentar

Dreiv akkurat å spekulerte på det samme som Mks1001

Ein sparar jo ein hundrelapp på å kjøpe Battlefield 4 til PS3 først :p

Reknar med eg kan oppgradere frp ps-store uansett kvar eg kjøpe Battlefield 4 henn :D

Eventuelt kan man kjøpe digital versjon av PS3-utgaven på amazon til $25. Det burde gi en total på $35 (omlag 214 kroner), så fremt du later som du bor i en stat uten sales tax (virker som om du må endre billing address til USA).

Noen som har prøvd?

Edit: Til info ser det ut til å ha fungert; har tilgang til "Battlefield 4™ PS4™ Digital Upgrade". Må bare vente på at PSN er skikkelig oppe, slik at jeg får løst inn min $10-kode

Endret av Argusblikk
Lenke til kommentar

Jøss, H4ard, har du stått opp på feil bein i dag? :p

Men nei, Christoffer, hakket ikke hos meg, fløt helt perfekt.

Ja, har nok det. Er også at jeg er veldig irritert på Komplett som aldri svarer meg på mail, sånn at.. Jeg skal finne en eller annen GameStop og teste PS4 i dag. Har kun testet PlayRoom, så nå etter release har de vel fått inn konsoll m/ spill? Tror dere jeg kan teste f.eks. Fifa, Killzone, Knack, Battlefield, NFS eller noe lignende på en GameStop? Skulle jo egentlig på nattåpent på GameStop Lagunen, men måtte være hjemme og øve til eksamen. De skrev på Facebook at de skulle ha en større event på GameStop Lagunen, og at man kunne teste konsollen. Så vet noen om man kan teste konsoll med spill på GameStop, og ikke kun PlayRoom (selv om det er ganske gøy i noen minutter).
Lenke til kommentar

Liker at folk har fått litt "tillitt" til meg, slik at de kan kritisere meg litt. Føler meg veldig velkommen her på Diskusjon.no, så vil nok være her når PlayStation V/5 tråden starter.

Tusen takk for svar, Selvin.

Endret av H4rd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...