Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Du gjør som du vil. Ingen grunn til å forsvare valgene dine overfor meg, selv om jeg ikke helt tok logikken i den argumentasjonen. En spillkonsoll taper seg fort i verdi frem til den blir sjelden, om den noensinne blir det.

 

Skjønner så klart tankegangen din litt men la oss si at releasepris er 4000 kr og at den normaliserer seg i pris etter ca 5-6 måneder og lander på ca 2500 kr.

 

Synes du virkelig de 1500 kronene er verdt den ventetiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv er jeg veldig, veldig sulten. Jeg kjøpte 360 i 2005, og jeg kommer nok til å kjøpe en av de nye konsollene på dag 1 denne gangen også. Med tanke på hvor lenge denne konsollgenerasjonen har pågått så tror jeg at både MS og Sony har hatt nok av tid til å kvalitetssikre de nye konsollene.

 

Spillmessig ser lanseringsspillene til PS4 egentlig ganske standard ut, men jeg forventer heller ikke at de skal presse maskinvaren til det ytterste fra dag 1. De ser ut som et merkbart hopp opp fra denne generasjonen, og det er nok for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner så klart tankegangen din litt men la oss si at releasepris er 4000 kr og at den normaliserer seg i pris etter ca 5-6 måneder og lander på ca 2500 kr.

 

Synes du virkelig de 1500 kronene er verdt den ventetiden?

 

Du tror da virkelig ikke dette kommer til å skje med mindre konsollen selger elendig?

Lenke til kommentar

Siden PS4 er mer eller mindre en PC i motsetning til PS3 så tror jeg at Sony fort kan oppgradere PS4 i nye versjoner etter hvert som det kommer ny og bedre hardware.

 

Ser for meg at dette kan skje kanskje annenhvert år...

 

Dette vil ikke skje. 2 års syklus med såpass kraftig hardware som PS4 har vil ikke skje om det så snør i helvete. Det faller på sin egen urimelighet, skal spillmarkedet splittes mtp. hardwaren mener du? Spillene optimaliseres for 2 ulike hardware konfigurasjoner?

 

PS er en konsoll, og alle skal på lik linje sitte med lik hardware.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, hardware-oppgradering til konsoller skjer nok ikke. Det er for risikabelt å anta at folk kjøper en ny utgave når de oppgraderer, og gjør det vanskelig å lage spill til dem også. For ikke å snakke om at konsoller aldri skal ha problemet med å ha for dårlig hardware til å kjøre de nyeste spillene som slippes. Det er jo hele poenget med PC vs konsoll. På konsoll bare virker de nyeste spillene selv om systemet er 5 år gammelt.

 

De tilpasser spillene til hardwaren, og utover konsollens levetid lærer de å utnytte hardwaren bedre og bedre. Bare se på de første Xbox360-spillene i forhold til Gears of War 3. Skulle ikke tro var på samme konsoll. Konsoll-gamere skal heller ikke måtte fikle med masse grafikkinstillinger.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det går jo an å finne en mellomting da. Microsoft har vurdert dette. Dvs., alle spillene kjører på alle utgavene av konsollen, men ser et par hakk penere ut, laster litt raskere, etc. på nyeste modell.

Dette kunne ha vært en fordel av og til. Ta for eksempel Battlefield 3 på 360. Jeg takler ikke å spille det, fordi det bare kjører i 20-30 bilder i sekundet. Med en bittelitt oppdatert xbox kunne det sikkert kjørt i 50-60, og faktisk vært spillbart.

 

Ingen skytespill eller bilspill burde kjøres i 30 bilder i sekundet, det finnes grenser. Spill generelt burde egentlig kjøre 50fps+.

Lenke til kommentar

BF3 på PS3 og 360 er ett glansbilde eksempel på hvor utdaterte konsollane nå er på hardware fronten. Kjøpte det både til PC og 360, konsoll versjonen er såpass amputert på alle fronter at jeg knapt har lagt 6 timer i online biten en gang. Enspiller biten orket jeg ikke å runde på PC sånn sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, hardware-oppgradering til konsoller skjer nok ikke. Det er for risikabelt å anta at folk kjøper en ny utgave når de oppgraderer, og gjør det vanskelig å lage spill til dem også. For ikke å snakke om at konsoller aldri skal ha problemet med å ha for dårlig hardware til å kjøre de nyeste spillene som slippes. Det er jo hele poenget med PC vs konsoll. På konsoll bare virker de nyeste spillene selv om systemet er 5 år gammelt.

 

De tilpasser spillene til hardwaren, og utover konsollens levetid lærer de å utnytte hardwaren bedre og bedre. Bare se på de første Xbox360-spillene i forhold til Gears of War 3. Skulle ikke tro var på samme konsoll. Konsoll-gamere skal heller ikke måtte fikle med masse grafikkinstillinger.

 

Ikke vanskelig å gjøre i praksis men om det blir gjort er vel kanskje tvilsom etter hva dere mener her.

 

At spill får automatiske innstillinger ut i fra hardware er ikke og vil aldri bli vanskelig.

 

Man vil få samme opplevelse med at alt fungerer, forskjellen blir at opplevelsen ville blitt bedre hvis man oppgraderte hardware etter hvert.

Lenke til kommentar

Ingen utvikler er interessert i at spillet deres skal se dårligere ut på en eldre versjon av konsollen. PC spill lages hovedsaklig med tanke på nåtidens beste hardware (som Crysis 3). At det også virker på en 6 år gammel PC om 6 år er bare en bonus, ikke et mål.

Lenke til kommentar
Ingen utvikler er interessert i at spillet deres skal se dårligere ut på en eldre versjon av konsollen. PC spill lages hovedsaklig med tanke på nåtidens beste hardware (som Crysis 3). At det også virker på en 6 år gammel PC om 6 år er bare en bonus, ikke et mål.

 

Tja. Crysis 3 er unntaket heller en regelen; de aller fleste nyere PC-spill kjører helt fint på maks eller tett på selv på en noenlunde tilårskommen maskin. Crysis solgte forholdsvis dårlig, da det var altfor få spillere som faktisk kunne (eller trodde de kunne) kjøre det. Enkelte utviklere, som Blizzard, sikter konsekvent mot rimelig eller litt eldre maskinvare, for å kunne treffe flest mulig spillere.

Lenke til kommentar

Ingen utvikler er interessert i at spillet deres skal se dårligere ut på en eldre versjon av konsollen. PC spill lages hovedsaklig med tanke på nåtidens beste hardware (som Crysis 3). At det også virker på en 6 år gammel PC om 6 år er bare en bonus, ikke et mål.

 

Det vil ikke se dårligere ut på en eldre versjon... det vil se bedre ut på en nyere, ser du forskjellen?

Lenke til kommentar

Ingen utvikler er interessert i at spillet deres skal se dårligere ut på en eldre versjon av konsollen. PC spill lages hovedsaklig med tanke på nåtidens beste hardware (som Crysis 3). At det også virker på en 6 år gammel PC om 6 år er bare en bonus, ikke et mål.

 

Det vil ikke se dårligere ut på en eldre versjon... det vil se bedre ut på en nyere, ser du forskjellen?

 

Det der er en like idiotisk setning som "glasset er ikke halvtomt, det er halvfullt".

 

Er ikke i nærheten en gang... med andre ord ser du ikke forskjellen!

 

Du sier "Ingen utvikler er interessert i at spillet deres skal se dårligere ut på en eldre versjon av konsollen".

 

Mens jeg vil at utviklerne skal få sjanse til å utnytte bedre hardware i nyere generasjoner PS4 der innstillingene blir gjort automatisk i forhold til hardware mens vil du at de skal bindes til samme hardware i PS4 i 8-10 fremover etter den blir lansert.

 

Ser du nå hva jeg mener?

 

Hva tror du utviklerne ville valgt hvis de fikk velge....

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...