Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

På papiret ser dette ut som ett skikkelig grafikkbeist men PS3 var også ett beist grafikkmessig og salgmessig ut av de to andre så kom vell PS3 på delt andreplass med 360 hvor Wii som tok tronen.

 

Venter med valg av Ps4 eller neste xbox til etter jeg har fått bekrefta specsa samt hvilken fokus MS vill ha framover, får håpe att det værset kinnect tullet har roa seg nå. Wii U er allerede i hus og har hatt mange timer med denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer litt på dette med integrasjon med eksisterende tjenester. En enorm fordel med Sony her er at de ikke driver med noe særlig sånt selv. De har ingen egen IM-tjeneste, sosiale nettverk eller operativsystemer, og kan sånn sett fint bruke både Google (Plus, Talk, Youtube og Android), Facebook, Apple (iOS og Mac) og til og med Microsoft (Windows) og Linux etter behov, og sånn sett treffe nesten alle. Hvor sannsynlig er det at Microsoft lanserer en Android-klient?

Lenke til kommentar

Lurer litt på dette med integrasjon med eksisterende tjenester. En enorm fordel med Sony her er at de ikke driver med noe særlig sånt selv. De har ingen egen IM-tjeneste, sosiale nettverk eller operativsystemer, og kan sånn sett fint bruke både Google (Plus, Talk, Youtube og Android), Facebook, Apple (iOS og Mac) og til og med Microsoft (Windows) og Linux etter behov, og sånn sett treffe nesten alle. Hvor sannsynlig er det at Microsoft lanserer en Android-klient?

 

Det må de, ettersom Windows på mobiler er en giga-flopp.

Lenke til kommentar

Det er det vel absolutt ikke... uansett ville jo funksjonssamarbeid mellom TV og PS4 økt sallget for begge, så hvorfor vil ikke Sony det?

Det er det vel absolutt. Å beholde og ekspandere brukermassen de har er prioritet numero uno for Sony under Kaz Hirai. TV-avdelingen har tapt penger sammenhengende i årevis.

 

Grunnen er at en konsoll som kan kjøre 4K-spill ville koste minimum $999, og helst $1999. Tygg på den.

Lenke til kommentar

Det er det vel absolutt. Å beholde og ekspandere brukermassen de har er prioritet numero uno for Sony under Kaz Hirai. TV-avdelingen har tapt penger sammenhengende i årevis.

 

Grunnen er at en konsoll som kan kjøre 4K-spill ville koste minimum $999, og helst $1999. Tygg på den.

 

Grunnen til hva?

 

Edit:

Antar du har dokumentasjon på påstandene dine...

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Det må de, ettersom Windows på mobiler er en giga-flopp.

 

De må jo ikke, de kan strengt tatt bare holde på sitt og la være, med den risiko det innebærer. Microsoft har tradisjonelt slitt med et "not developed here"-problem, og det er lite som tyder på at de blir kvitt det med det første. Sony var også der for noen år siden (ATRAC, fastport, SACD, og for den saks skyld Cell), men de ser ut til å være på bedringens vei.

Lenke til kommentar

Grunnen til hva?

 

Edit:

Antar du har dokumentasjon på påstandene dine...

Grunnen til at Sony ikke satser på en konsoll som kan selge 4K Tv-er.

 

Vel, 1920x1080(Full HD) er ca 2.1 megapixel per frame, mens 3840x2160(4K) er 8.3 megapixel per frame.

 

Killzone Shadow Fall er det lanseringsspillet til PS4 vi vet mest om, og det vil kjøre 1080p. Skulle man da firedoble oppløsningen ville det kreve svært mye kraftigere hardware enn det som blir i PS4.

Lenke til kommentar

Hva er det du tenker på?

 

Jeg tenker på funksjoner som kun virker mellom PS4 og Sony TV-er.

 

Funksjoner som egentlig ikke vil bli ett savn men som er litt kule og kanskje litt praktiske.

 

Skal ikke så mye til for å få den "usikker" gruppen med PS4 til også å gå for en Sony TV.

 

Eks:

 

- varslinger fra PS network når man ser på TV uten at PS4 trenger å være påslått... spillutfordringer, oppdateringer, etc

- mulighet for montering av PS4 bak TV-en (eller noe lignende, kanskje i veggfestet)

- etc

 

Hvis Sony hadde bestemt seg for noe slikt hadde de nok hatt bedre fantasi enn meg men ett samarbeid mellom divisjonene koster så klart litt.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Jeg tenker på funksjoner som kun virker mellom PS4 og Sony TV-er.

 

Funksjoner som egentlig ikke vil bli ett savn men som er litt kule og kanskje litt praktiske.

 

Skal ikke så mye til for å få den "usikker" gruppen med PS4 til også å gå for en Sony TV.

 

Ja, men hvilke funksjoner, rent spesifikt?

 

Ellers er jo dette litt relatert til Microsoft-problematikken jeg skisserte ovenfor. De er ganske risikabelt å prøve å belønne kunder for å holde seg innenfor samme merke, ettersom du da faktisk risikerer å skremme folk vekk. Enkelte kan komme til å tenke "jeg har jo ikke Sony-TV, så da kan jeg like gjerne kjøpe Xbox, som lar meg kjøre tjeneste X på alle TVer".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker på funksjoner som kun virker mellom PS4 og Sony TV-er.

 

Funksjoner som egentlig ikke vil bli ett savn men som er litt kule og kanskje litt praktiske.

 

Skal ikke så mye til for å få den "usikker" gruppen med PS4 til også å gå for en Sony TV.

 

Eks:

 

- varslinger fra PS network når man ser på TV uten at PS4 trenger å være påslått... spillutfordringer, oppdateringer, etc

- mulighet for montering av PS4 bak TV-en (eller noe lignende, kanskje i veggfestet)

- etc

 

Søtt, men ville fungert veldig dårlig i praksis. Spillutfordringer vil gå vi smartphone-apps og oppdateringer vil alltid kjøre i bakgrunnen. Håper virkelig styrer unna den filosofien, her må de fokusere på og gjøre brukeropplevelsen best mulig for alle som kjøper konsollen, ikke bare den harde kjernen som uansett kjøper Sony-produkter.

Lenke til kommentar

har jeg sagt noe om 4K... tygg på den :)

Det er jo den eneste nye teknologien på TV-fronten vi vet om, sammen med OLED. 3D har allerede Sony pushet hardt med PS3, og det tror jeg ikke fungerte noe særlig.

 

Nei, her må fokuset være på og få konsollen ut til folk, si "TV-en du har idag passer perfekt" og fokusere på en god brukeropplevelse.

Lenke til kommentar

- varslinger fra PS network når man ser på TV uten at PS4 trenger å være påslått... spillutfordringer, oppdateringer, etc

 

Jeg tror personlig jeg ville funnet noe slikt litt masete, egentlig. På telefonen er det greit nok, men jeg vil ikke ha varslinger mens jeg ser på film.

 

- mulighet for montering av PS4 bak TV-en (eller noe lignende, kanskje i veggfestet)

 

Denne liker jeg i utgangspunktet, men det forutsetter at PS4 er ganske liten og lett. Kan også potensielt bli litt kinkig å komme til for å putte inn spill og filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...