Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig burde de satse på å sende ut små shipments til hele verden istedet for å lansere med store tall i USA og Japan. Fort og få mye negativ buzz hvis en del enheter blir stående i hyllene første månedene.

 

jeg skjønner ikke hvorfor at det skal være negativt at ps4 kommer noen måneder senere her i europa.. da får man jo flere spill å velge i på kjøps dagen enn usa.

 

for min del så kjøper jeg ikke ps4 før om 1 eller 2 år har gått etter lansering her i landet... da har mann mye spill å velge mellom, bedre priser og hvis det er noen seriøse feil på maskina så vet mann det.. bare vinn vinn hvis mann har litt tålmodighet...

 

så må mann huske at ps3 har minst 3 gode år igjenn, 2013 er jo full pakka med gode spill som kommer og 2014 ser like bra ut... 2015 så blir det vel litt mindre med nye spill menn da har mann tid til å baklogge. det blir masse eldre spill til gi bort pris å kose seg med :)

Lenke til kommentar

jeg skjønner ikke hvorfor at det skal være negativt at ps4 kommer noen måneder senere her i europa.. da får man jo flere spill å velge i på kjøps dagen enn usa.

 

Så fu skjønner ikke hvorfor folk gjerne vil ha PS4 tidligere fordi det kommer flere spill senere, hva med dem som uansett antall spill ikke kjøper annet med en gang enn de som var tilgjengelige fra lansering?

 

Etter din tankegang så er det jo bedre jo senere den kommer for jo flere spill får man jo...

 

 

for min del så kjøper jeg ikke ps4 før om 1 eller 2 år har gått etter lansering her i landet... da har mann mye spill å velge mellom, bedre priser og hvis det er noen seriøse feil på maskina så vet mann det.. bare vinn vinn hvis mann har litt tålmodighet...

 

Å her kom vel egentlig svaret... selv om du venter ett par år etter lansering så er det faktisk noen som vil ha den så tidlig så mulig.

 

Litt trangsynt blir det om man ikke skjønner hvorfor folk vil ha PS4 så fort som mulig, synes du ikke?

Lenke til kommentar

Så fu skjønner ikke hvorfor folk gjerne vil ha PS4 tidligere fordi det kommer flere spill senere, hva med dem som uansett antall spill ikke kjøper annet med en gang enn de som var tilgjengelige fra lansering?

 

Etter din tankegang så er det jo bedre jo senere den kommer for jo flere spill får man jo...

 

 

 

 

Å her kom vel egentlig svaret... selv om du venter ett par år etter lansering så er det faktisk noen som vil ha den så tidlig så mulig.

 

Litt trangsynt blir det om man ikke skjønner hvorfor folk vil ha PS4 så fort som mulig, synes du ikke?

 

er ikke trangsynt i det hele tatt, bare fornuftig... dette hysteriet med å bare må ha den på dag en, eller helst før noen andre så jeg kan vise frem til alle andre. det er bare tull...

 

når du får den på dag en så har du 4 spill som oftest og etter en måned er du ferdig med disse. så sitter du der og tripper og håper på noe nytt. når det først kommer et nytt spill så er det kansje ikke helt i din smak.. så sitter mann der igjenn venter og venter.. så blir det grining og syting på div forum rundt om kring for at det ikke er nok spill.

 

i worst case senario så kan det også være en feil på di første maskinene som kommer. så kan det fort bli et helvete med innsending og ennda mere venting og tull... det her er så typisk at, har vært med på denne rund dansen før. er bedre å se ann ting litt før man kjøper, i stede for å hive seg blind på karusellen på dag en.

Endret av 64Zombie
Lenke til kommentar

er ikke trangsynt i det hele tatt, bare fornuftig... dette hysteriet med å bare må ha den på dag en, eller helst før noen andre så jeg kan vise frem på facebokk osv er bare helt uforståelig.

 

når du får den på dag en så har du 4 spill som oftest og etter en måned er du ferdig med disse. så sitter du der og tripper og håper på noe nytt. når det først kommer et nytt spill så er det kansje ikke helt i din smak.. så sitter mann der igjenn venter og venter.. så blir det grining og syting på div forum rundt om kring for at det ikke er nok spill.

 

i worst case senario så kan det også være en feil på di første maskinene som kommer. så kan det fort bli et helvete med innsending og ennda mere venting og tull... det her er så typisk at, har vært med på denne rund dansen før. er bedre å se ann ting litt før man kjøper, i stede for å hive seg blind på karusellen på dag en.

 

Jeg snakker ikke om hva du selv synes.... jo det er fornuftig hvis du synes det er greit å vente.

 

Det at du ikke skjønner at andre vil ha den så tidlig som mulig... det er trangsynt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg driter i om alle andre får den på dag 1 så lenge jeg får den på dag 1. Kan sitte en hel kveld og lese manualer og bare se på boksen, men selvfølgelig kobler jeg den opp...

 

Ventetiden på nye spill bruker jeg på å kose meg i menyer, spille noe nedlastbart fra PSN og å være sammen med familien min.

 

Enig... hadde jeg fått den dag 1 heeeelt uten spill hadde jeg like vel vært fornøyd!! :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere må da skjønne at folk vil ha boksen når den kommer ut, og ikke vente 1-2 år for å spare en tusenlapp slik som mange her tydeligvis vil. Jeg vil helst ha xbox (da jeg kan flytte over profilen forhåpentligvis), men åpen for PS4 også. Og jeg blir nok å kjøpe den i løpet av de første 2-3 mnd, avhengig av økonomien.

 

Jeg har lyst på maskinen, hvorfor vente, om man har råd?

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om hva du selv synes.... jo det er fornuftig hvis du synes det er greit å vente.

 

Det at du ikke skjønner at andre vil ha den så tidlig som mulig... det er trangsynt.

 

jeg er fornuftig ikke trangsynt... hvis du vil ha den på dag en værsegodt. kommer du og griner her på forumet pga det er feil på varen eller det er forlite spill osv. så kan du takke deg selv for at du var så ufornuftig og ikke venta litt. det er det jeg prøver å si her liksom...

Lenke til kommentar

jeg er fornuftig ikke trangsynt... hvis du vil ha den på dag en værsegodt. kommer du og griner her på forumet pga det er feil på varen eller det er forlite spill osv. så kan du takke deg selv for at du var så ufornuftig og ikke venta litt. det er det jeg prøver å si her liksom...

 

Det er fremdeles trangsynt å ikke skjønne hvorfor ANDRE vil ha den så tidlig så mulig... det er ikke en gang noe å diskutere!!

 

Edit:

Det fornuftige ville være å ikke bruke penger på spillkonsoller i det hele tatt... så at du i det hele tatt vurderer å kjøpe PS4 synes jeg virker ufornuftig.

 

Jeg i motsetning til deg skjønner at folk tar ufornuftige valg.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Er vel bare å la folk å gjøre som dem selv vil, og ikke prøve å være en internett helgen som skal fortelle folk hvordan og hva de skal gjøre.

 

Eg kommer selv til å kjøpe den på dag 1, er det feil på maskinvaren så ok, da er det vel det. Er det lite spill, javel, noe eg dog vet at det ikke kommer til å være. Kommer sikkert annpå hvor kresen og hvor mye en prøver å drite på PS4 og Sony i hvert innlegg en skriver også, men eg skal uansett kjøpe den.

 

Tviler også på at noen kommer grinende inn her. Litt av en tankegang enkelte har.

Lenke til kommentar

Jeg driter i om alle andre får den på dag 1 så lenge jeg får den på dag 1. Kan sitte en hel kveld og lese manualer og bare se på boksen, men selvfølgelig kobler jeg den opp...

 

Ventetiden på nye spill bruker jeg på å kose meg i menyer, spille noe nedlastbart fra PSN og å være sammen med familien min.

 

om jeg venter med kjøpet så kommer jeg selvfølgelig til å sitte en hel kveld og lese manualer og bare se på boksen osv. om det er først day eller 1 år etter har ingenting å si....

 

her er en liten forklaring på hvordan jeg går frem fra dag en etter annosering av den nye spill konsolen som jeg er interesert i...

 

1. annonsering: følge med på annonseringen av den nye spill konsolen, sjekke hw info og sammenligne med andre produkter. lese om de nye spilla osv...

 

2. utgivelse dag: vente se an hvilke spill/ekstra tilbør som kommer og hva pris blir.

 

3. tester og utprøvning: teste selv og lese om tester/erfaringer andre folk har gjort av hw og spill. hvilke problemer kan ha oppstått. er det produkt feil,software feil eller bruker feil.

 

4. kjøp: hvis da allt har gått bra i de 3 første så kjøpes spill konsoll, spill og ekstra utsyr. penger har ingen betyning her jeg kan lett blåse 10.000kr på en dag, i spill og ekstra utstyr når jeg vet at det er kvalitet.

 

 

fra 1-4 kan det ta 1-2 år, jeg gjør det systematisk på denne måten og finner det best å gjøre det slik. da vet jeg hva jeg går til og hva jeg får. dette kan virke ulogisk og nerdete på andre her, men jeg er en nerd og er ikke redd for å innrømme at jeg er det..

Endret av 64Zombie
Lenke til kommentar

Det blir garantert noen kø-idioter som ikke har bedre å gjøre enn å lagge seg i soveposer på gata og mimre over PS3. Jeg kommer nok til å reservere en konsoll og hente den i lunsjen eller etter jobb - litt avhengig av hvilken dag den komemr på. I beste fall har jeg fridag når den kommer..

I Norge har vi forbrukerkjøpslov så hvis den klikker så får jeg en ny uten å måtte grine og tute på et forum hvor det bare blir til underholdning for andre. Vi har det enkelt her i landet ift andre land. :)

 

Og vedr penger: Si at konsollen kommer ut om et år (troverdig) og koster 6.000,- (antageligvis mindre) så kan du allerede begynne å spare 500,- i mnd så har du alt du trenger ved release. Hvis du ikke har 500 kroner til overs i måneden så ligegr du laaangt under fattiggrensa og da burde konsollkjøp uansett være uaktuelt for deg..

Jeg vurderer å kjøpe flere hvis jeg får den minste mistanke om at det blir mange om beinet. Deretter legger jeg de andre ut på Finn for +10-20%. Easy money..

Lenke til kommentar

Jeg kjøper med en gang! Spill eller ikke, det bryr meg ikke så mye. Jeg vil ha en ny konsoll å kose meg med, lese manualer ja, se gjennom menyer, spille litt og bare nyte det. Synes det er ekstremt synd hvis US får tilgang til PS4 før EU, da dette markedet er like så viktig. Mange skuffede her da.

 

Noen setter pris på å få tak i det en har lyst på når det først er tilgjengelig, ikke automatisk bli satt bakerst i køen mens andre bare springer foran deg.

Lenke til kommentar

Det blir garantert noen kø-idioter som ikke har bedre å gjøre enn å lagge seg i soveposer på gata og mimre over PS3. Jeg kommer nok til å reservere en konsoll og hente den i lunsjen eller etter jobb - litt avhengig av hvilken dag den komemr på. I beste fall har jeg fridag når den kommer..

I Norge har vi forbrukerkjøpslov så hvis den klikker så får jeg en ny uten å måtte grine og tute på et forum hvor det bare blir til underholdning for andre. Vi har det enkelt her i landet ift andre land. :)

 

Og vedr penger: Si at konsollen kommer ut om et år (troverdig) og koster 6.000,- (antageligvis mindre) så kan du allerede begynne å spare 500,- i mnd så har du alt du trenger ved release. Hvis du ikke har 500 kroner til overs i måneden så ligegr du laaangt under fattiggrensa og da burde konsollkjøp uansett være uaktuelt for deg..

Jeg vurderer å kjøpe flere hvis jeg får den minste mistanke om at det blir mange om beinet. Deretter legger jeg de andre ut på Finn for +10-20%. Easy money..

 

vet godt om forbrukerkjøpslov her i norge. men det er fint å ha et produkt som fungerer uten problemer. penger er ikke et problem har allrede 10.000kr på bok til dette formål. det er heller et spørsmål om kvalitet og om jeg er førnøyd med produktet. dette finner mann ikke ut på dag en dessverre.

Lenke til kommentar

Det blir garantert noen kø-idioter som ikke har bedre å gjøre enn å lagge seg i soveposer på gata og mimre over PS3. Jeg kommer nok til å reservere en konsoll og hente den i lunsjen eller etter jobb - litt avhengig av hvilken dag den komemr på. I beste fall har jeg fridag når den kommer..

I Norge har vi forbrukerkjøpslov så hvis den klikker så får jeg en ny uten å måtte grine og tute på et forum hvor det bare blir til underholdning for andre. Vi har det enkelt her i landet ift andre land. :)

Blir nok det samme på meg. Husker jeg skulle kjøpe PS3 på norges varemesse. Hadde stått i en rimelig lang kø en god stund, før en kar kommer opp og setter opp et bånd rett foran meg og sier: "De som er bak dette båndet får ikke kjøpe PS3 her idag, siden vi ikke har nok til flere." Det var litt kjipt.

Lenke til kommentar

vet godt om forbrukerkjøpslov her i norge. men det er fint å ha et produkt som fungerer uten problemer. penger er ikke et problem har allrede 10.000kr på bok til dette formål. det er heller et spørsmål om kvalitet og om jeg er førnøyd med produktet. dette finner mann ikke ut på dag en dessverre.

Pleier det ikke å komme anmeldelser i fra så og si alle sider som handler om spill? Du skal få gjøre som du vil, men det høres litt unødvendig ut å vente flere år ekstra for noe så lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...