Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Haha, ser ut som om jeg har en tendens til å være ute i god tid ;) Ikke bra midt i eksamenslesing

Hehe kan skje alle dette :)

Men likte avslitninga til IGN om konsollen:

The Verdict

Like any launch console, the PS4 isn’t perfect. The software is lacking some key functionality, the DualShock 4’s more distinctive features are underutilized, and remote play is still rough around the edges. But in spite of these issues, the PS4 is an exceptionally well-crafted console. It's impressively small and attractive design sets a new bar for the industry, and its powerful hardware offers not only stunning visuals, but higher player counts, constantly connected experiences, and larger, more detailed worlds.

And did I mention how great the DualShock 4 is? It’s pretty amazing.

Hvem har utnyttet hardwaren dårlig, mente de? Spillene?

Les det som står her rett ovenfor

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt pirk. Under negativt sa de "hardware underutilized". Det vil si at de har utnyttet hardwaren dårlig. Eneste eksempelet jeg hørte var touchpaden på kontrolleren. At den ikke ble brukt der hvor det gir mening at den blir brukt, f.eks. i browseren.

Ja, beklager, snek seg inn en liten feil det. Var selfvølgelig det det skulle stå :)

Lenke til kommentar

Hvem har utnyttet hardwaren dårlig, mente de? Spillene?

Jeg tror faktisk de bare mente DS4-touchpaden som "hardware". Hvis man leser teksten under "verdict":

THE VERDICT

Like any launch console, the PS4 isn’t perfect. The software is lacking some key functionality, the DualShock 4’s more distinctive features are underutilized, and remote play is still rough around the edges. But in spite of these issues, the PS4 is an exceptionally well-crafted console. It's impressively small and attractive design sets a new bar for the industry, and its powerful hardware offers not only stunning visuals, but higher player counts, constantly connected experiences, and larger, more detailed worlds.

And did I mention how great the DualShock 4 is? It’s pretty amazing.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk de bare mente DS4-touchpaden som "hardware". Hvis man leser teksten under "verdict":

jeg tror jeg var litt kjappere enn deg der les litt lenger opp på denne sida ;)

Hva er egentlig poenget med å ikke ha amerikansk konto? Alle spillene ligger jo ute der til 60 dollar=350 kr. Mye billigere enn vi kan håpe på i norske nettbutikker. Kan vi ikke da spille mot venner som spiller i Norge på norsk adresse?

Alle spill er sonefrie så vil virke som norske spill:)

Men kan være bakvendt å betale siden man må kjøpe psn kort med $ siden norske kredittkort ikke virker

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

jeg tror jeg var litt kjappere enn deg der les litt lenger opp på denne sida ;)

Din tur denne gangen ;)

Hva er egentlig poenget med å ikke ha amerikansk konto? Alle spillene ligger jo ute der til 60 dollar=350 kr. Mye billigere enn vi kan håpe på i norske nettbutikker. Kan vi ikke da spille mot venner som spiller i Norge på norsk adresse?

Vel, noen av oss liker å ha det "på stell". Jeg betaler gjerne litt ekstra for å vite at jeg har spillene på min ekte konto i all framtid. Jeg er mer skeptisk til å kjøpe spill på amerikansk PSN-konto enn å importere fysiske spill fra utlandet av en eller annen grunn. Man bryter vel kanskje også noen regler ved å kjøpe fra amerikansk konto uten at jeg er sikker på det.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Skatter og avgifter som betaler for velferden her i landet f.eks.

Lenke til kommentar

Er bare den amerikanske psn store oppe, ikke den europeiske psn store er oppe. Men er det ikke noen demo spill du kan laste ned da :)

https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-us/home/games

Gå til den linken så ser du hvilke demoer som er tilgjengelige på amerikansk psn når du klikker på ps4 oppe i venstre hjørnet :) Den norske såkalte ps4 psn delen blir enten åpna i morgen eller neste torsdag ikke helt sikker, men vet den amerikanske ps4 delen ikke åpna før klokka 00.00 amerikansk tid samme dag som release....

Demoer som er ute er Nba, fifa og trine 2

Finner heller ikke noe om regler om å lage Us konto, men som nevnt ovenfor så får ikke vårt land inn avgifter når vi gjør dette, men uansett her er en link til Psn oppdaterte regler:

http://legaldoc.dl.playstation.net/ps3-eula/psn/e/e_tosua_en.html

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Vet noen hvorfor komplett sender så sent som 28ende? Med dems historie så regner jeg med at jeg får den 5 desember. :S Var dum nok til å bestille der.

29ende er jo en fredag. Kunne ikke vært verre.

har bestilt på komplett selv , men jeg har positive erfaringer derfra :)

ps3 kom til launch og andre ting jeg har bestilt derfra har også kommet raskt

så jeg håper at de ikke kødder det til denne gangen. er også mulig at sendings datoen forandrer seg til noe nærmere .

Lenke til kommentar

Men MP3-støtte fikk de ikke på plass :tease:

Enda :p

En interessant ting ble sagt av de folka i IGN som prata etter ei helg med PS4-spilling. Han ene hadde fått en klage fra kona om at det lagde mye lyd. Så han tok et headset og putta inn i kontrolleren(så vidt jeg forstod det) og vips så kom all lyden i headsetet.

Kom på at IGN-gutta diskuterte litt rundt det her nylig, og det de sa var veldig interessant. De sa at konsoller og konsollanseringer er helt annerledes nå, enn det vi er vant til fra tidligere. Før var det sånn at konsollen kom ut, og så forble den sånn helt til neste konsoll kom ut. Nå kan man i bunn og grunn se på konsollene når de lanseres som en grunnmur, også bygges selve "huset" gradvis opp gjennom oppdateringer. Og de to konkurrentene Sony og MS vil se på hverandre, og lære av de gode tingene ved hverandres konsoller, så slipper de oppdateringer som vil bygge konsollene gradvis nærmere hverandre.

Vi har jo sett det denne generasjonen også. Xbox 360 og PS3 er ganske annerledes enn det de var i 2006.

Det var en veldig interessant tanke. Hadde ikke tenkt så mye over det før de nevnte det.

Lenke til kommentar

Husker dere første versjon av PS Store? :omg::rofl:

Noe mer urbukelig kunne ikke Sony fått til altså.

Hva mener du? PS XMB var jo helt utrolig når det ble lansert på PS3. Var utrolig kult å se demoen laste ned samtidig som man ikke hadde muligheten til å legge nedlastingen i bakgrunn :D

Endret av Bebeluv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...