Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ Sending!

Takk, mente jo jeg også.. Spesielt siden det var en løslig bemerkning med litt latter bak.. Utgangspunktet var jo konsollen på Finn som ble lagt ut til 22.900,-, men med en del spill og tilbehør.. Han fikk jo godt over 100 % der.. Jeg har jo aldri sagt at jeg skulle legge den ut for salg, men det er jo selvfølgelig noe å tenke på med en slik fortjeneste.. Antar uansett at jeg nok ikke kommer til å ta bryet, og er for ivrig til selv å prøve konsollen, men allikevel.. Ble overrasket over negativiteten..

Gjør det kjøpe deg en ps4, selg å tjene deg noen exstra penger. Skole er dyrt å gå på ;):thumbup:

 

lol... Har elkjøp bare sendt de ut med en gang de fikk på lager kanskje :p Jeg er dritmisunnelig!

Jeg er ikke så veldig misunnelig jeg kan vente på ps4 da. Er ikke så mange dagene nå da til den kommer da :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke så veldig misunnelig jeg kan vente på ps4 da. Er ikke så mange dagene nå da til den kommer da :thumbup:

 

Jeg har helt noia jeg altså! Er så redd jeg ikke får tak i ved release. Får litt miniangstanfall innimellom, også føler jeg meg ûberteit- hallo, det er en maskin lissom :closedeyes:

Nei, jammen ikke lett å være gal. Rett og slett

Lenke til kommentar

Usj, brodern er på jobb på release. Og jeg sa ja til å enten ligge ute eller komme meg jævlig tidlig opp for å skaffe ham et eksemplar. Tenker kapteinen kommer til å få seg en god latter når vi snakker om hva vi skal ta oss til i friuka. 'joa, skal ligge ute for å få tak i en tv konsoll for brodern...'

 

Blir ihvertfall pickup point(komplett) for min egen konsoll :p

 

 

Spent på forskjellen i AC4 når den kommer i 1080p med AA, eller er den allerede ute?

Lenke til kommentar

Usj, brodern er på jobb på release. Og jeg sa ja til å enten ligge ute eller komme meg jævlig tidlig opp for å skaffe ham et eksemplar. Tenker kapteinen kommer til å få seg en god latter når vi snakker om hva vi skal ta oss til i friuka. 'joa, skal ligge ute for å få tak i en tv konsoll for brodern...'

 

Blir ihvertfall pickup point(komplett) for min egen konsoll :p

 

 

Spent på forskjellen i AC4 når den kommer i 1080p med AA, eller er den allerede ute?

 

Trenger ikke å ligge ute hele natten heller. Vet ikke hvor du bor, men her i Oslo så er det bekreftet at ingen Elkjøp butikker planlegger å åpne butikkene før klokken 10:00. Står du utenfor butikken klokken 05:00, så regner jeg med at du greier å få tak en maskin. Lykke til uansett.

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg har kommet så langt på 360-versjonen at jeg ikke vet om jeg gidder å begynne på nytt med Ps4-versjonen.. Tror forresten at mannen med AC4 Battle Chest Edition ringte på døra i sted, men jeg var i dusjen, så kommer tilbake i morgen.. :)

Du er fornøyd med spillet så langt? Jeg er veldig spent, fikk prøve det en liten time i helgen på 360, virket veldig bra. Absolutt det jeg gleder meg mest til når PS4 er i hus :p

Lenke til kommentar

Du er fornøyd med spillet så langt? Jeg er veldig spent, fikk prøve det en liten time i helgen på 360, virket veldig bra. Absolutt det jeg gleder meg mest til når PS4 er i hus :p

Ja, jeg er veldig fornøyd! :) Du får det du forventer, det er samme greia, men jeg liker det veldig godt! Det noen ting jeg ønsker var anderledes, men en del er igjen forbedringer fra forrige spill, så positiv opplevelse!

Lenke til kommentar

AC4 har fått updaten for 1080p med aa. Ser ut som en ganske heftig oppgradering, satser på at xbone får samme oppdatering etterhvert. Noe annet ville jo vært katastrofalt.

 

Bilder til sammenligning.

 

1080p: http://i5.minus.com/i46YCSNlsUdXA.jpg

900p: http://i5.minus.com/ib1IkmOJcJeQat.jpg

 

Nå er jeg kanskje litt party poper her, men hoppet fra 900p til 1080p er minimalt. Dem gif'ene der eller bildet kan jeg aldri tro er ekte. Ikke missforstå, fint om dem er det. Men 180p mer kan umulig i mitt hode gjøre så dramatisk forskjell.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Nå må man huske at oppløsning på konsoll og oppløsning på PC er gjerne to ganske så forskjellige ting, på konsoll er det ofte bare teksturer som skaleres og eventuelt blir skarpere med høyere oppløsning. Alt av andre effekter kjører gjerne i egen satt oppløsning og påvirkes ikke av om du hopper fra 720P til 900P til 1080P, mens på PC så skaleres stortsett alt du ser på skjermen i henhold til oppløsningen du setter i spillet.

 

Tror nok de færreste kommer til å merke noen forskjell fra 900P til 1080P i praksis, det blir mer placebo enn noe annet, spesielt når ting er i bevegelse og ting da blir langt vanskeligere å legge merke til spesielt om 720P eller 900P kjører noen form for anti-aliasing som nærmest eliminerer de merkbare forskjellene på konsoll ettersom alt annet en teksturene uansett ikke blir påvirket av oppløsningen.

 

 

Men jo nærmere TV-en du sitter, og hvor større TV-en er jo mer merkbart er det jo naturligvis men de fleste har vell 42 - 50" TV og sitter vell type 2-4 meter i fra TV-en og da skal det godt gjøres å legge merke til forskjell for vanlige dødelige, spesielt når bilde er i bevegelse som det tross alt er mer eller mindre hele tiden, de som sitter på LCD (og LED-LCD) har jo masse motion blurr når bilde er i bevegelse så du mister jo mye detaljer der i utgangspunktet som blant annet de som spiller på plasma ikke mister. Og ved bruk av anti-aliasing så drister jeg meg nesten til å påstå at forskjellen knapt er merkbart for et utrent øye om du ikke sitter klistret opptil en 50"+ stor TV og bevist forsøker å være oppmerksom på forskjellene.

 

Det er jo ikke uten grunn blindtester av 720P vs 1080P med høy og god bitrate på TV-er under 55" har vist seg å gi selv de største ekspertene innen feltet veldig store utfordringer med å klare å utpeke hva som har hvilken oppløsning. Men placebo kan bety og utgjøre utrolig mye for mange det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...